Nova britanska Vlada odustaje od tunela ispod Stonehengea

Projekt izgradnje 3,3 km dugog tunela u sklopu autoceste A303 koji je pokrenula prethodna konzervativna vlada suočio se s nizom pravnih izazova i prosvjedima aktivista, uključujući preporuku UNESCO-a da se Stonehenge uvrsti u ugroženu svjetsku baštinu

88
Stonehenge
ILustracija: Dvocijevni tunel kakav predlaže tvrtka Highways England [Izvor: Highways England]

Nova britanska ministrica financija Rachel Reeves rekla je da laburistička vlada neće nastaviti s 1,7 milijardi funta (oko 2 milijarde eura) vrijednim projektom izgradnje cestovnog tunela ispod povijesnog Stonehengea. Laburisti su se vratili na vlast u Ujedinjenom Kraljevstvu uvjerljivom pobjedom na parlamentarnim izborima održanim početkom srpnja.

Projekt izgradnje dvije milje (3,3 km) dugog tunela u sklopu autoceste A303 koji je pokrenula prethodna konzervativna vlada suočio se s nizom pravnih izazova i prosvjedima aktivista. To uključuje preporuku UNESCO-a da se Stonehenge zbog planirane nadogradnje autoceste uvrsti na popis ugrožene svjetske baštine.

Program National Highways A303 Stonehenge (od Amesburyja do Berwick Downa) vrijedan 1,7 milijardi funti trebao je postojeću cestu u Wiltshireu pretvoriti u autocestu s dvama fizički odvojenim kolničkim trakovima za prometovanje u suprotnim smjerovima.

Tvrtka Highways England (Engleske autoceste), koja je predložila projekt, tvrdi kako je rekonstrukcija ceste i izgradnja tunela ispod kamenog spomenika najbolje rješenje za autocestu A303 kako bi smanjilo prometno zagušenje glavne cestovne arterije na jugozapadu.

Za projekt koji se trebao realizirati tijekom nekoliko godina već su bili odabrani izvođači. Za glavnog izvođača radova na dogradnji 12,8 kilometara duge dionice odabran je europski konzorcij MORE u kojem su španjolski FCC, talijanski WeBuild i austrijski BeMo Tunnelling. Tvrtke Costain i Mott MacDonald dobile su 70 milijuna eura vrijedan ugovor za konzultantske usluge i usluge nadzora nad projektom.

Ministrica Reeves je poručila da vlada želi pokrpati “proračunsku rupu” od 22 milijarde funti (25,8 milijardi eura). Tako će prometne projekte vrijedne oko milijardu funti (1,17 milijardi eura), koji su trebali biti pokrenuti u sljedećoj godini, sada preispitati novi ministar prometa kako bi provjerio njihovu financijsku opravdanost.

>>Britanski sud zabranio izgradnju tunela koji bi ugrozio Stonehenge