Nove postavke privatnosti na iPhoneu ugrožavaju male poduzetnike

Korisnici iPhonea u operativnom sustavu iOS 14.5 koji je objavljen prije nekoliko dana mogu isključiti mogućnost da aplikacije prate njihove aktivnosti na internetu i da se te informacije dijele s oglašivačima

70
iphone postavke privatnosti
Iphone Smartphone Apple - free photo on Pixabay

Prihodi malih tvrtki mogli bi pasti do 30 posto zbog promjena u sigurnosnoj politici koje je Apple uveo u novoj verziji operativnog sustava za iPhone. Tvrtke se boje da neće moći dosegnuti svoje korisnike putem interneta.

Naime, korisnici iPhonea u operativnom sustavu iOS 14.5 mogu isključiti mogućnost da aplikacija prati njihove aktivnosti na internetu i da se te informacije dijele s oglašivačima.

Mali poduzetnici strahuju da će izgubiti značajne prihode ako mnogo ljudi odabere navedenu opciju koja je omogućena za sve aplikacije prilikom nadogradnje iOS-a koja je objavljena u ponedjeljak.

A istraživanja pokazuju da će se upravo to dogoditi: u nedavnom istraživanju tvrtke 451 Research, čije je sjedište u New Yorku, gotovo 40 posto od 1260 ispitanika reklo je da ne vidi nikakvu prednost u mogućnosti dijeljenja svojih podataka te da im je draže da oni ostanu privatni.

Američke tvrtke Focus, agencija za digitalni marketing, i Nectar, proizvođač softvera koji s primjenjuje u području ljudskih resursa, pripremaju se za pad prodaje. U Focusu očekuju pad prihoda za 30 posto, a u Nectaru za 10 posto. U Boston Clinical Trials, centru za kliničko-medicinska istraživanja, kažu da nemaju procijene o gubitku prihoda, ali da bi mogli zabilježiti pad broja potencijalnih klijenata za 75 posto.

Agencija Focus sa sjedištem u Oklahomi ima pet zaposlenika i bradi s dvadesetak klijenata. Izvršni direktor Focusa Patrick Allmond kaže kako su se oslanjali na oglašavanje na Facebooku da bi pronašli klijente. “Bojim se da više nećemo moći do svoje publike”, kaže Allmond.

Tvrtka Boston Clinical Trials sa sjedištem u Bostonu ima manje od 25 zaposlenih. Derek Wigmore, direktor marketinga, kaže da još neko vrijeme neće znati posljedice Appleove odluke. Međutim, očekuje negativan utjecaj jer se istraživački centar oslanja na oglase koji ciljaju određenu publiku.”Bojim se da će mogućnost isključivanja praćenja aktivnosti korisnika iPhonea znatno utjecati na naše poslovanje.”

Razdvajanje oglašavanje prema operativnom sustavu

Zbog promjena u iOS-u 14.5 tvrtke će vjerojatno morati razdvojiti online oglašavanje prema operativnom sustavu koji koriste potencijalni kupci na svojim pametnim telefonima. Aplikacije na Android telefonima i dalje će pratiti korisnike i prikupljati podatke o praćenju, dok će na IPhonu to biti moguće samo ako se korisnik slaže s praćenjem.

Također, konkurencija za raspoloživi oglasni prostor će se dodatno zaoštriti.

“Trebat će nam neko vrijeme da se naviknemo”, kaže Trevor Larson, direktor tvrtke Nectar iz Utaha koja ima tridesetak zaposlenih.

Veća transparentnost kada je riječ o prikupljanju podataka je nešto što je Apple trebao odavno primijeniti, kaže analitičar Raul Castanon iz tvrtke 451 Research. “Nove postavke privatnosti u iOS-u 14.5 … trebale bi biti dobrodošla vijest za potrošače, ali i za informatičke odjele u poduzećima.”

Facebook kritizira promjene

Facebook je kritizirao promjene u Appleovom operativnom sustavu zato što će, smatraju, najviše štetiti malim poduzećima koja će teže plasirati svoje proizvode na tržište. Također, ciljanim oglašavanjem usluge koje pružaju aplikacije ostaju besplatne, argumentiraju iz Facebooka.

Praćenje mrežnih aktivnosti korisnika Facebooka značajan doprinosi Facebookovi prihodima od oglašavanja koji dosežu 84 milijarde dolara. Facebook tvrdi da je Apple napravio promjene u iOS-u 14.5 kako bi favorizirao svoje oglašavačko poslovanje u odnosu na konkurente.

Wall Street Journal objavio je nedavno da će tvrtke koje kupuju Appleov oglasni prostor zbog novih postavki privatnosti imati pristup većem broju podataka o korisnicima iPhonea u odnosu na tvrtke koje oglašavanju pristupaju preko trećih strana.

Apple pak inzistira da kupcima daje ono što žele – veću kontrolu nad njihovim podacima. Izvršni direktor Applea Tim Cook smatra kako bi tvrtke trebale prikupljati osobne podatke samo uz dopuštenje onih na koje se ti podaci odnose.

Iako bi njegovo poslovanje moglo trpjeti, izvršni direktor Focusa Patrick Allmond kaže da kao potrošač i korisnik Appleovih proizvoda cijeni fokus na privatnost koji dolazi s novom inačicom iOS-a.

“Moram o tome razmišljati s dva stajališta”, rekao je Allmond. “Kao potrošač i kao netko tko cijeni svoju privatnost, veliki sam obožavatelj nove sigurnosne politike. Ali kada to promatram kao poduzetnik, posljedice će biti negativne.”