
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) odbila je žalbu samoborske DIV grupe i turskog Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S., na odluku Hrvatskih autocesta (HAC) o odabiru konzorcija koji čine slovenski Kolektor CPG d.o.o. i talijanska tvrtka ICM SPA za izvođača radova na izgradnji zaobilaznice Novog Vinodolskog.
Odlukom DKOM-a ispunjen je i posljednji uvjet za potpisivanje ugovora s izvođačem, a iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture je potvrđeno kako će ugovor sa slovensko-talijanskim konzorcijem, vrijedan 593 milijuna kuna (s PDV-om), biti potpisan u srpnju ove godine, u Novom Vinodolskom, piše Novi list.
Radovi bi trebali početi do konca godine, a rok za dovršetak radova je tri godine od uvođenja izvođača na gradilište.
Postupak javne nabave za odabir izvođača radova na novljanskoj zaobilaznici započeo je još prije gotovo godinu dana, no rok za predaju ponuda nekoliko je puta pomican zbog žalbi, prigovora i upita na natječajnu dokumentaciju.
Ponude su otvorene stredinom veljače, a uprava HAC-apregledala je šest pristiglih ponuda od kojih su samo dvije bile unutar procijenjene vrijednosti projekta od 619 milijuna kuna, s uključenim PDV-om.
Najnižu cijenu radova, u iznosu od 593 milijuna kuna, ponudila je zajednica ponuditelja Kolektor CPG i ICM SPA. Drugu ponudu unutar procijenjene vrijednosti predao je konzorcij DIV grupa i Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S., koji je ponudio gradnju po cijeni od 599 milijuna kuna.
Žalitelj nije osporio sve razloge zbog kojih je ponuda odbijena
U obrazloženju DKOM-a nvodi se da je žalitelj u žalbi osporavao samo jedan dio razloga zbog kojih je njegova ponuda odbijena, dok ostali razlozi i dalje stoje pa zbog njih, čak i da je žalba osnovana, ne bi mogao biti odabran na natječaju.
“Iz Zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda je vidljivo iz kojih razloga je naručitelj odbio ponudu žalitelja, koje razloge odbijanja žalitelj u predmetnom žalbenom postupku ne osporava u cijelosti.
Konkretno, žalitelj u žalbi osporava razlog odbijanja svoje ponude koji se odnosi na točku 4.3.2. dokumentacije o nabavi, međutim ne osporava razlog odbijanje svoje ponude iz točke 4.3.4. dokumentacije o nabavi.
Žalitelj je morao osporavati ocjenu naručitelja u odnosu na sve razloge odbijanja njegove ponude te dokazati da upravo on ima pravni interes za dobivanje predmetnog ugovora i da je pretrpio ili bi mogao pretrpjeti štetu od kršenja subjektivnih prava jer u protivnom, čak i u slučaju da se žalbeni navodi kojima osporava osnovanost nekih od razloga odbijanja svoje ponude kao i valjanost odabrane ponude ocijene osnovanima, žalitelj ne bi mogao biti odabran za sklapanje predmetnog ugovora o javnoj nabavi, budući da bi njegova ponuda i dalje bila odbijena te zbog toga žalitelj nikako ne bi mogao pretrpjeti štetu od kršenja subjektivnih prava”, navodi se u obrazloženju DKOM-ove odluke o odbijanju žalbe.
Sastavni dio buduće autoceste A7
Zaobilaznica će prolaziti novljanskim zaleđem, od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor na Jadranskoj magistrali, do ponovnog spoja s Jadranskom magistralom poslije Povila, u smjeru Senja.
Ukupna duljina obilaznice iznosi 9,8 kilometara, od toga 6,5 kilometara po trasi buduće autoceste A7, a preostalih 3,3 kilometra odnosi se na spojne ceste do Jadranske magistrale (D8). Dio obilaznice, dionica Selce – Novi Vinodolski, sastavni je dio buduće autoceste A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva i pozicijom se poklapa s lijevim kolnikom ove autoceste.
S obzirom na geografski položaj i teške reljefne i prirodne karakteristike, izgradnja dionice vrlo je zahtjevna. Na nepunih 10 kilometara izgradit će se znatan broj objekata, od kojih treba izdvojiti tunel Zagori duljine 834 metara, te vijadukt Ričina duljine 1062 metra.
Prometnica je, zajedno s planiranim ostatkom autoceste A7, još prije desetak godina uvrštena u Prostorni plan Primorsko-goranske županije, kao iznimno važna za kvarnerske otoke, ali i Liku te čitav Jadran.
Novi Vinodolski jedna je od najprometnijih destinacija na Jadranskoj magistrali. Ljetne gužve često paraliziraju Novi, ali i promet magistralom koja prolazi kroz grad i razdvaja ga na dva dijela.
Preusmjeravanje tranzitnog prometa
Izgradnjom obilaznice značajno će se rasteretiti promet kroz središte Novog kojim ljeti prođe i više od 20 tisuća vozila dnevno. Obilaznica će preusmjeriti tranzitni promet iz grada i značajno poboljšati kvalitetu života u Novom Vinodolskom.
Autocesta A7 dio jadranskog prometnog pravca koji je predviđen kao europska cesta E-65 (dijelom E-61). Osim međunarodnog i državnog, autocesta A7 ima i izuzetan regionalni i lokalni značaj, jer omogućuje daljnji razvitak Crikveničko – vinodolske rivijere, Senja i Velebitskog primorja pa i otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga. S obzirom na duljinu sektora Križišće – Žuta Lokva od 56,5 kilometara, planira se izgradnja po dionicama, a prve faze je upravo izgradnja obilaznice Novog Vinodolskog.
Dionice autoceste A7 Križišće – Selce je u fazi projektiranja, a za dionicu Novi Vinodolski – Senj priprema se javni natječaj za projektiranje.