Optima Telekom Grupa je u prvih devet mjeseci 2019. godine ostvarila rast operativne dobiti (EBITDA) prije jednokratnih stavki nakon najmova od 91,4 milijuna kuna, što je 10,6 posto odnosno za 8,8 milijuna kuna više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Ovaj rast prati i EBITDA marža koja je veća za 2,3 postotna poena i iznosi 22,7 posto. Ukupni prihodi od telekomunikacijskog poslovanja u istom razdoblju porasli su za 0,2 posto. Ukupni prihodi u trećem tromjesečju ove godine u usporedbi s istim razdobljem 2018. porasli su za 0,9 posto.
Rast prihoda usporavaju kontinuirani, opći negativni trendovi javne govorne usluge na nacionalnoj razini koji se ogledaju u rezultatima svih telekoma. Što se tiče Optima Telekoma, prihodi od javne govorne usluge u devet mjeseci 2019. u odnosu na isti period prethodne godine pali su za 10,8 posto. Rezidencijalni segment bilježi pad prihoda od ove usluge za 12,6 posto dok je pad kod poslovnih korisnika manji i iznosi 4,3 posto.
Pad prihoda od broadbanda u rezidencijalnom segmentu
Tijekom trećeg tromjesečja 2019. godine u okruženju su se nastavili i negativni trendovi povezani s ponudom usluga širokopojasnog pristupa internetu – i dalje je konkurencija iznimno jaka u ponudi usluga na bežičnoj tehnologiji u nepokretnoj kao i u pokretnoj mreži.
Posljedično, prihodi Optima Telekoma od širokopojasnog pristupa internetu u rezidencijalnom segmentu bilježe negativan trend. U trećem tromjesečju 2019. godine, u odnosu na isti period prethodne godine, taj pad je iznosio 6,8 posto. Međutim, rast prihoda u rezidencijalnom segmentu, u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, ostvaruje se od IPTV usluga i to za 3,6 posto.
Poslovni segment je, uz iznimne rezultate od ICT usluga, povećao prihode od podatkovnih usluga te širokopojasnog pristupa internetu. Prihodi od prodaje opreme i ICT usluga su, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, veći za 2,5 milijuna kuna, prihodi od širokopojasnog pristupa internetu povećani su za 10 posto, dok su prihodi od podatkovnih usluga veći za 3 posto. Usluge IPTV-a i javne govorne usluge bilježe u poslovnom segmentu negativne trendove. Pad prihoda od javne govorne usluge za 4,3 posto posljedica je, kao što je spomenuto, dugotrajnih negativnih trendova korištenja te usluge na tržištu.
Povećanje prihoda u devet mjeseci 2019. u odnosu na isti period lani Optima Telekom bilježi i od interkonekcijskog poslovanja koji je veći za 7,5 posto.
>>Javna Wi-Fi mreža za neograničen broj korisnika na istom hot spotu
Kapitalna ulaganja 59,6 milijuna kuna
Konsolidirana kapitalna ulaganja u prvih devet mjeseci 2019. godine iznosila su 59,6 milijuna kuna od čega je 19,9 milijuna kuna uloženo u korisničku opremu za pružanje usluga rezidencijalnim i poslovnim korisnicima. Ulaganja u izgradnju optičke infrastrukture, pristupnu mrežu i jezgru mreže iznosila su 12,8 milijuna kuna, dok je 26,7 milijuna kuna uloženo u proširenje usluga korisnicima i IT sustave. U okviru izgradnje mreža izvršena je i integracija novog Internet čvorišta u mrežu Optima Telekoma opremljenog 100Gb/s sučeljima, što omogućuje međupovezivanje s transportnim mrežama i mrežama drugih operatora višestrukim 100Gb/s kapacitetima.
“Rezultati Optima Telekom nakon trećeg tromjesečja nastavljaju pozitivan trend ove godine na što sam jako ponosan. Uspijevamo učinkovito amortizirati utjecaj izrazito negativnog trenda pada korištenja fiksnog telefona kao i utjecaje snažne konkurencije koja na tržištu broadbanda nastupa s uslugama interneta u nepokretnoj mreži realiziranih u pokretnoj mreži. I u narednom periodu ćemo nastojati pravodobno odgovarati na želje i potrebe naših korisnika istodobno gradeći njihovo povjerenje ulažući u korisničko iskustvo“, rekao je Boris Batelić, predsjednik Uprave Optima Telekoma.