Veliki most kod Počitelja u BiH koji je dio autoceste na koridoru V c između Budimpešte i Ploča bit će pušten u promet 4. rujna. Za korisnike bi most trebao biti u funkciji od 5. rujna u podne. Od tog trenutka će oni koji putuju iz pravca Mostara prema Hrvatskoj autocestom moći doći do graničnog prijelaza Bijača – Nova sela i nastaviti putovanje autocestom A1.
Most vrijedan 30 milijuna eura službeno je nazvan “Hercegovina”. Dug je 980 metara, oslanja se na šest stupova visokih gotovo stotinu metara (najviši je viši od sto metara) kojima je premoštena Neretva i nastavlja se na ranije izgrađenu dionicu autoceste u dužini od oko 11 kilometara kroz zapadni dio Hercegovine. Most je jedinstven i po tome što se sva četiri traka autoceste nalaze na jednoj konstrukciji.
“Otvaranjem poddionice Počitelj- Zvirovići i mosta ‘Hercegovina’ ovaj dio BIH izravno će se povezati s Europskom unijom”, ističu u Autocestama FBiH.
Autocesta na paneuropskom koridoru V c kroz BiH prolazi u dužini oko 330 kilometara. Do sada je izgrađeno manje od 130 kilometara iako je financijska konstrukcija odavno zatvorena. Temeljni problem je u pristupu gradnji kroz iscjepkane dionice duge tek nekoliko kilometara te u nedostatku adekvatne procjene stanja na terenu i geoloških analiza što onda višestruko povećava troškove gradnje i dovodi do probijanja rokova.
Za gradnju mosta kod Počitelja odabrane su dvije kineske (Sinohydro Corporation Ltd i Powerchina Roadbridge Group Ltd) i jedna azerbajdžanska tvrtka (Azvirt Limited Liability Company). Most je trebao je biti dovršen u listopadu 2022. no rasponska konstrukcija spojena je tek u srpnju 2023. da bi u kolovozu konstrukcija na jednom spoju napuknula. Tijekom sanacije na mostu je eksplodirao generator čime su prouzročena dodatna oštećenja.
Autoceste FBiH su ove godine nekoliko puta odlagale puštanje mosta u prometu: prvi rok bio je do 1, svibnja, pa je otvaranje odgođeno za „početak turističke sezone”, da bi uslijedilo nova odgoda za „kraj ljeta”. Za kašnjenje su izvođačima radova naplaćeni penali, a zbog propusta u gradnji kineske tvrtke dobile su dvogodišnju zabranu sudjelovanja na svim natječajima i bilo kakvim drugim poslovima u kojima su Autoceste FBiH investitor.
Prema aktualnim planovima kompletna autocesta na koridoru V c kroz BiH mogla bi biti dovršena najranije oko 2030. No, najmanje šest godina trebat će za izgradnju tunela kroz planinu Prenj na dionici između Sarajeva i Mostara tako da će vjerojatno i taj rok biti probijen.