Prvog dana preko Pelješkog mosta prošlo oko 10.000 vozila

Pelješki most dug je 2404 metra, visok je 55 metara i širok 22, metra. Projektirao ga je slovenski arhitekt Marjan Pipenbaher. Investicija je vrijedna 2 milijarde i 80 milijuna kuna bez PDV-a, a 85 posto je sufinancirano sredstvima Europske unije

58
Pelješki most
Pelješki most [Izvor: Povezana Hrvatska]

Uz stihove „Himne slobodi” i vatromet sinoć je otvoren Pelješki most. Tako je jug Hrvatske nakon gotovo 300 godina povezan s ostatkom zemlje. Pelješkim mostom prvi su se provezli automobilist Niko Pulić koji je krenuo s jedne strane, a u susret mu je krenuo najbrži električni automobil na svijetu Nevera kojim je upravljao glavni inženjer tvrtke Rimac Matija Renić. Nakon njih mostom su na motorima prošli veterani I. i IV. gardijske brigade, legendarni Tigrovi i Pauci.

Prvog jutra nakon otvorenja promet Pelješkim mostom teče bez problema i gužvi. Slaviša Babić, voditelj odjela za promet Hrvatskih cesta, rekao je za N1 da je mostom do ranih jutarnjih sati prošlo već oko 1500 vozila (do 12 sati mostom je prošlo oko 4000 vozila, a do kraja dana oko 10.000, javio je Hrvatski radio).

Dodao je kako je dio putnika vjerojatno samo radoznao i želi vidjeti most, ali da “čak i nema puno prometa”, s obzirom na to da državnom cestom D8 ljeti prema Neumu dnevno prođe više od 15 tisuća vozila. “Očekujem danas desetak tisuća vozila, ali pred nama je udarni vikend s možda 12 do 15 tisuća vozila.”

Trenutno je zabranjen promet Pelješkim mostom za teške kamione (iznad 7,5 tona) i opasne terete kako bi se rasteratio prolaz kroz Ston dok ne bude završena obilaznica. No, ograničenje ne vrijedi za teretna vozila od 7,5 i više tona koja imaju isporuke na Pelješcu i Korčuli – ona mogu slobodno prometovati i mostom i pristupnim cestama.

>>Pelješki most će biti zatvoren za teške kamione i opasne terete

Pelješki most dug je 2404 metra, visok je 55 metara i širok 22, metra. Projektirao ga je slovenski arhitekt Marjan Pipenbaher. Investicija je vrijedna 2 milijarde i 80 milijuna kuna bez PDV-a, a 85 posto je sufinancirano sredstvima Europske unije. Gradnja je trajala tri i pol godine, a gradila ga je kineska tvrtka China Road & Bridge Corporation.

U most je ugrađeno 68.000 kubičnih metara betona, a ukupna masa čelične konstrukcije iznosi gotovo 33 i pol tone.

Uz most trebalo je izgraditi 30 kilometara brze ceste, s nizom tunela, vijadukata i mostova, na Pelješcu i obali. Za izvođače su izabrani austrijski Strabag i grčki Avax. Veći dio pristupnih cesta je također završen, a gradi se još Stonska obilaznica koje će premostiti Stonski kanal. Ta bi dionica, koju gradi Avax, trebala biti završena do kraja godine.

Na svečanom otvorenju bio je i cijeli državni vrh te mnogo osobe iz javnog i društvenog života te kineski veleposlanik u Republici Hrvatskoj. Uz domaće političare, video porukom okupljenima se obratio i kineski premijer Li Keqiang.