Postavljen zadnji segment čelične konstrukcije Stonskog mosta

Spajanje zadnjeg segmenta 485 metara dugog mosta na jednoj od najzahtjevnijih dionica trase pristupnih cesta do Pelješkog mosta odgođeno je prošlog tjedna zbog jakog vjetra

149
Stonski most
[Izvor: Hrvatske ceste]

U ranim jutarnjim satima u petak postavljen je na svoju poziciju posljednji segment čelične konstrukcije Stonskog mosta. Most je dio stonske obilaznice koja bi u promet trebala biti puštena tek krajem godine, što neće utjecati na puštanje u promet Pelješkog mosta i ostalih dionica pristupnih cesta, rekao je inženjer građevine iz Hrvatskih cesta Davor Perić za Hrvatski radio. Prvi i najveći segment u konstrukciju mosta montiran je krajem siječnja.

Spajanje zadnjeg segmenta 485 metara dugog mosta na jednoj od najzahtjevnijih dionica trase pristupnih cesta do Pelješkog mosta odgođeno je prošlog tjedna zbog jakog vjetra.

Podizanje zadnjeg segmenta čelične rasponske konstrukcije Stonskog mosta počelo je u petak u ranim jutarnjim satima. Segment dug 84,3 metra i težak 363,5 tona podignut je na predviđeni položaj simultano s dvije dizalice koje će ga pridržavati na toj poziciji dok ne bude zavaren. Taj postupak traje tridesetak sati. Nakon toga slijedi zavarivanje ostalih varova na čeličnoj konstrukciji te pripreme i betoniranje kolničke ploče na mostu što je najdugotrajniji dio radova – predvođeno je da će trajati šest mjeseci. Očekuje se da bi sve trebalo završiti do kraja godine.

>>U konstrukciju Stonskog mosta montiran prvi segment

Stonski most uzdiže se iznad stonskog zaljeva, na visini od 40 metara, i spajat će tunele Supava i Polakovica. Sastoji se od šest segmenata koji su izrađeni u splitskom škveru. Izvođač radova na trasi pristupne ceste Pelješkom mostu Sparagovići – Doli, na kojoj se nalazi Stonska obilaznica, je grčka tvrtka Avax.