Povećana online prodaja hrane, proizvoda za osobnu higijenu i čišćenje

Kod naručivanja hrane i prehrambenih proizvoda kriteriji za odabir online trgovine su opis proizvoda i preglednost sadržaja te širina asortimana. Gotovo dvije trećine ispitanika smatra da je dostava naručenih proizvoda putem online trgovine sigurnija za njihovo zdravlje od odlaska u trgovinu

115
online prodaja
[Image by 3D Animation Production Company from Pixabay]

Iako je od izbijanja epidemije cjelokupno tržište online prodaje doživjelo ukupan pad sa 84 posto na 48 posto korisnika u Republici Hrvatskoj, došlo je do značajne konverzije kupaca koji prije nisu koristili online kupovinu, pokazalo je istraživanje koje je u ožujku provela komunikacijska agencija Equestris u suradnji s poslovnim radijom poslovniFM.

Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 716 osoba, u dobi od 18 do 60 godina, a obuhvatilo je više pitanja o promjenama potrošačkih navika u online kupovini uslijed izbijanja epidemije koronavirusa, što je prvo istraživanje takvoga tipa provedno na području Republike Hrvatske.

Očekuje se rast online prodaje nakon epidemije

Dobra je vijest da se u skorijoj budućnosti očekuje ukupan rast online tržišta za 5-6 posto u odnosu na razdoblje prije epidemije, odnosno 89 posto Hrvata je izrazilo namjeru online kupovine u budućnosti.

Prije ožujka 2020. kategorije unutra kojih se najviše kupovalo putem online trgovina bile su Obuća, odjeća i modni dodaci (77%), Informatika, bijela tehnika i kućanski aparati (54%), Kozmetika i parfemi (42%), Raznolika ponuda, proizvodi za čišćenje i osobnu higijenu (37%).

Od ožujka 2020. kategorija Raznolike ponude, proizvoda za čišćenje i osobnu higijenu porasla je na 40 posto (s prethodnih 37%), Hrana i prehrambeni proizvodi su porasli na 39 posto (s 27%), Obuća, odjeća i modni dodaci su pali sa 77 posto na 34 posto, Informatika, bijela tehnika i kućanski aparati s 54 posto na 28 posto, a Kozmetika i parfemi s 42 posto na 20 posto.

Istraživanje je pokazalo da se prema namjeri online kupovine u skorijoj budućnosti može očekivati ponovni rast tih kategorija, dok kategorije Raznolike ponude, proizvoda za čišćenje i osobnu higijenu, Hrane i prehrambenih proizvoda te Hrane i ostalih proizvoda za kućne ljubimce imaju najveći potencijal za rast.

Uvidi također pokazuju kako su najvažniji elementi za odabir online trgovine: kvaliteta proizvoda (55%), mogućnosti plaćanja (46%), sigurnost dostave (39%), uvjeti dostave (32%) te brzina dostave (31%).

Kod naručivanja kategorije Hrane i prehrambenih proizvoda elementi odabira koji se također ističu su opis proizvoda na webshopu, preglednost sadržaja na webshopu te širina asortimana.

Kako bi maksimalno stimulirali rast prodaje proizvoda u online kupovini, online trgovci moraju jasno komunicirati kvalitetu svojih proizvoda, zdravstvenu sigurnost i mjere prevencije pri dostavi te pouzdanost isporuke i uvjete dostave svojih proizvoda.

Gotovo dvije trećine ispitanika smatra da je dostava naručenih proizvoda putem online trgovine sigurnija za njihovo zdravlje od samostalnog odlaska u trgovinu.


Komunikacijska agencija EQUESTRIS u suradnji s Poslovni FM-om, u ožujku 2020. godine provela je prvo istraživanje o promjenama potrošačkih navika u online kupovini uslijed izbijanja epidemije koronavirusa.