Rafinerija u Rijeci bit će u punom pogonu tek sredinom svibnja

Nakon modernizacije rafinerija će raditi punim kapacitetom od 4,3 milijuna prerađene sirove nafte godišnje tako da će Ina proizvoditi dovoljno dizela za opskrbu hrvatskog tržišta i dijela regionalnih

80
Rafinerija u Rijeci
Rafinerija nafte Rijeka [Izvor: Ina.hr]

Modernizacija Rafinerije nafte Rijeka trebala je biti završena do početka travnja i rafinerija je već trebala biti u pogonu. No, iz Ine je potvrđeno da će puna prerada nafte krenuti tek sredinom svibnja, piše Novi list. Na upit u kojoj su fazi radovi na modernizaciji, iz Ine odgovaraju da su “mehanički radovi pri kraju”.

“Radovi su se odvijali na postrojenju Hidrokreking, postrojenju za proizvodnju sumpora i sustavu loživog plina. Cilj tih radova je bio usklađivanje postojećih postrojenja s novim DCU postrojenjem. Trenutačno su u tijeku pripreme za konačno testiranje sustava (commissioning), s obzirom na to da je potrebno provesti inspekcije opreme, testove nepropusnosti i funkcionalno ispitivanje regulacijskih krugova prije samog puštanja u rad. Što se tiče ostalih procesnih spojeva budućeg DCU postrojenja s postojećem sustavima, svi su uspješno izvedeni, čime je osiguran budući priključak DCU postrojenja u sustav rafinerije bez potreba za zastojem. Postupno puštanje postrojenja u rad predviđeno je krajem travnja, dok se puna proizvodnja očekuje sredinom svibnja”, razlažu iz Ine.

Prekid proizvodnje bio je nužan zbog radova na postojećim postrojenjima koja su morala biti u potpunosti razmontirana, nadograđena i usklađena po kapacitetu s novim postrojenjima te montirana natrag na svoje mjesto. Ina se, prema dosadašnjim objašnjenjima iz Uprave, na prekid proizvodnje koji je ugovoren s izvođačem radova na izgradnji kokinga, odlučila tijekom zimskih mjeseci, ponajprije zbog velikog sezonskog rasta potražnje za naftnim derivatima tijekom turističke sezone.

Ina je, unatoč velikoj potražnji na europskom tržištu, za vrijeme prekida uspjela osigurati dovoljne količine derivata. Otkako je proizvodnja u Rijeci prije pet mjeseci prekinuta, Ina uvozi gotovo 200 tisuća tona derivata mjesečno, odnosno ukupno je uvezla više od 900 tisuća tona u navedenom razdoblju, piše Marinko Glavan.

Riječka rafinerija ni prije modernizacije nije proizvodila dovoljno dizela za potrebe hrvatskog tržišta, tako da je uvozila velike količine dizela, u pojedinim godinama i do 400 tisuća tona. Novo postrojenje za preradu teških ostataka nafte trebalo bi, kada bude pušteno u pogon u prvoj polovini iduće godine, u potpunosti eliminirati potrebu za uvozom.

Nakon modernizacije rafinerija će raditi punim kapacitetom od 4,3 milijuna prerađene sirove nafte godišnje, pri čemu će dosadašnji teški i na tržištu gotovo bezvrijedni produkti prerade u novom koking postrojenju biti prerađivani u dizel i petrol koks, tako da će Ina proizvoditi dovoljno dizela za opskrbu hrvatskog tržišta, ali i dijela okolnih.

Dio derivata proizvedenih u Rijeci trebao bi se izvoziti morskim putem na mediteransko tržište, zbog čega Ina planira izgradnju novog, većeg pristaništa za prekrcaj derivata u bakarskom zaljevu.