Pokrenut projekt izgradnje novog krčkog mosta

Novi most zamišljen je na dvje etaže: gornjom će prolaziti cesta, a donjom željeznićka pruga. Za izradu dokumentacije trebat će tri godine, a za izgradnju mosta još dvije, predviđaju u Hrvatskim autocestama

182
novi krčki most
Postojeći most ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji. Nema imperativa da mostovi budu srodni ili sukladni jedan drugom [Image by Klaus Stebani from Pixabay]

Vlada kreće u projekt izgradnje drugog mosta za otok Krk. Hrvatske autoceste (HAC) raspisale su su utorak  otvoreni natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije potrebne za izdavanje lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama. Procjena je da trošak izrade dokuentacije iznositi do 600.000 eura. Radi se o pripremi za gradnju mosta koji će biti i cestovni i željeznički, i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba graditi. Projekt je već ranije zapisan u prostornom planu Primorsko-goranske županije, piše Novi list.

Natječaj je raspisan kao preduvjet za gradnju novog lučkog terminla u Omišlju koji mora biti povezan na željezničku mrežu.

U HAC-u predviđaju da će za izradu dokumentacije trebati tri godine. Nakon toga slijedi izdavanje građevinske dozvole, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova.

“Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak k izgradnji novog mosta. Definitivno se sad ide u to”, kaže potpredsjednik Vlade i ministar prometa Oleg Butković.

Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzijan objašnjava da će se u ovoj fazi pripreme dokumentacije utvrditi vrsta konstrukcije novog mosta, dok voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić objašnjava kako će most biti dvoetažni – gornjom etažom će prolaziti cesta, a donjom željeznica. Postojeći most ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji. Nema imperativa da mostovi budu srodni ili sukladni jedan drugom, kažu u HAC-u.

“Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, uključujući i gradnju, jer se i za samu studiju utjecaja na okoliš u prosjeku kod ovako velikih zahvata čeka i do dvije godine, a za kompletnu studiju prihvatljivosti projekta oko tri godine. Tada tek slijede natječaji za izvođenje, pa građevinski radovi”, kaže Gregor Mihelčićvoditelj projektiranja HAC-a.

Županijski prostorni plan predviđa samo okvirnu trasu, stoga se i u tom dijelu spojne ceste prilagođavaju samom idejnom rješenju koje bude izabrano. Trasa mosta bit će južnije od sadašnje spojne ceste: od istočnog kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo. To je najkraća zračna linija između kopna i otoka Krka na toj trasi. Istom trasom već prolazi podmorski plinovod od LNG terminala u Omišlju.

To znači da će se od Šmrike do istočne strane uvale Črišnjeva graditi i nova spojna cesta, dok bi se na izlazu s mosta na otoku do Omišlja gradio jedan vijadukt i jedan tunel na trasi prema Omišlju. Projektiranje same pruge nije u ovlastima HAC-a, kao ni gradnja lučkog terminala u Omišlju, a za nastavak gradnje druge, sjeverne magistrale na otoku Krku kojom bi se područje od mosta do Baške povezalo cestom preko Dobrinja i Vrbnika zadužene su Hrvatske ceste, piše novinarka Tihana Tomičić.

>>Otok Krk će dobiti Istočnu cestu od Omišlja prema Vrbniku