Znate li bez kojih brendova milenijalci “ne mogu živjeti”?

Istraživanje je pokazalo da društveni mediji gube na relevantnosti, ne samo među milenijalcima, nego i općenito. Najveći gubitnik je Facebook, koji je na listi najrelevatnijih robnih marki u istraživanju tvrtke Prophet pao za više od sto mjesta, na 205. mjesto

u 19:44 Zadnja izmjena: 08.10.2018 u 22:00
192
relevantnost robnih marki
KitchenAid, brend utemeljen 1919. godine, treća je najrelevantnija robna marka za američke milijenijalce, generaciju u dobi između 19 i 36 godina. NA prva dva mjesta su Netflix i Amazon, a KitchenAid je važniji im je od Applea i Googlea

Smatra se da su milenijalci naklonjeni novim, trendovskim tvrtkama i robnim markama, bez obzira je li riječ o novoj aplikaciji ili uslugama streaminga. No, rezultati nedavnog istraživanja pokazali su da im i stogodišnji brendovi mogu biti inspirativni i dovoljno zanimljivi da bez njih “ne mogu živjeti”.

Globalna konzultantska tvrtka Prophet objavila je nedavno svoje četvrto godišnje izvješće o relevantnosti robnih marki, Brand Relevance Index. Anketirali su 12.694 američka potrošača o 299 robnih marki u 37 industrija. Potrošači su ocjenjivali brendove prema četiri ključna načela: opsesija kupaca („brendovi bez kojih se ne može živjeti“), beskurpulozni pragmatizam (marke na koje se uvijek možete osloniti), inovativnost (brendovi koji dosljedno donose inovacije) te prepoznatljivost i inspirativnost (robne marke koje nas nadahnjuju).

Lista deset robnih marki koje su najrelevantnije za milenijalce, ispitanike u dobi između 19 i 36 godina, malo je iznenadila analitičare. Na samom vrhu nema iznenađenja: prvi je Netflix, a slijedi ga Amazon. No, na trećem mjestu našao se KitchenAid, koji je nadmašio tehnološke divove, Apple na četvrtom i Google na petom mjestu.

KitchenAid je najstariji brend među deset najvažnijih za milenijsku generaciju. Utemeljila ga je 1919. tvrtka Hobart Corporation, a danas je u vlasništvu Whirlpoola. Riječ je o brendu kuhinjskih miksera koji se kasnije proširio na niz kućanskih aparata i drugih proizvoda. Ostao je relevantan zahvaljujući stalnom razvoju i inovacijama, a istovremeno su njegovi proizvodi zadržali pouzdanost i kvalitetu.

KithcenAid je također hit na društvenim mrežama, navodi Prophet: “Objavljuje novosti kojima pridobiva sljedbenike, od sjajnih recepata do tehničkih savjeta“. Korisnički račun KitchenAida na Instagramu bogat je atraktivnim fotografijama njihovih moderno dizajniranih, elegantnih miksera i šarenih slastica nastalih uz njihovu pomoć.

Deset najvažnijih robnih marki za američke milenijalce prema istraživanju tvrtke Prophet su redom Netflix, Amazon, KitchenAid, Apple, Google, Android, Pixar, Pinterest, Samsung i Nike.

Društvene mreže gube na važnosti

Upada u oči da među vodećih deset brendova nema društvenih mreža – Facebooka, Snapchata, Twittera ni Instagrama. Usprkos stereotipima koji vladaju o milenijalcima, među kojima je opsesija društvenim mrežama i stalno postanje i tvitanje, čini se da društveni mediji kao robne marke nisu nužno najrelevantniji za njihov život.

Štoviše, milenijalci su u odnosu na prethodno istraživanje pokazali veliki pad interesa za Facebook (-21), Snapchat (-44) i Instagram (-31), navodi CNBC. S druge strane, ispitanici koji ne pripadaju milenijskoj generaciji iskazali su još veći pad interesa za Facebook (-45) te blagi porast za Snapchat (+12).

Ni u generalnom istraživanju društvene mreže nisu dobro prošle. Facebook s padom za više od sto mjesta (tek na 205. poziciju) predvodi listu gubitnika. Na njoj su i Snapchat (pad za 87 mjesta na 197.) i Instagram (pad za 72 mjesta na 131.). Među najvećim ovogodišnjim gubitnicima su također Starbucks (pad za 93 mjesta na 153.), Bosch (pad za 82 mjesta na 201.), Old Spice (pad za 65 mjesta na 190.) i HBO (pad za 59 mjesta na 106.).

Facebook je posebno loše prošao prilikom ocjenjivanja inspirativnosti. Potrošači, čini se, gube povjerenje u njegovu svrhu, a nisu pomogli ni brojni sigurnosni propusti, navode analitičari Propheta. Twitter i Instagram slabo su rangirani u kategoriji “brendova bez kojih se ne može živjeti“. Ispitanici su poručili da im društveni mediji nisu neophodni u životu.

Najvažnijih 25 brendova za američke potrošače

Dvadeset i pet najvažnijih brendova za američke potrošače su redom od najvažnijeg prema manje relevantnim: Apple, Amazon, Pinterest, Netflix, AndroidGoogle, Samsung, KitchenAid, Spotify, Nike, Lego, YouTube, PlayStation, Disney, Pixar, Fisher-Price, Bose, Intel, Keurig, PayPal, Dove, Pandora, Band-Aid i Xbox.

Žene su u pet vodećih brendova svrstale Apple, Netflix, Pinterest , Amazon i Google, dok su muškarci odabrali Amazon, Apple, PlayStation, Spotify i Samsung.

Spomenimo i vodeće brendove u nekim industrijama: u prijevozu vodeći je Uber, u automobilskoj industriji Toyota, u industriji pića Folgers, u industriji financijskih usluga PayPal, u bankarsko investicijskoj industriji Capital One, u industriji igračaka Lego, u maloprodaji Amazon, u računalnoj Apple, a u hotelsko-ugostiteljskoj Marriot. Kada je riječ o odjeći i obući, ultimativni brend je Nike.

Neki u Europi slabije poznati brendovi bez problema su “potukli” globalno popularnije brendove. Na primjer Folgers Coffee je ispred Coca-Cole, PepsiCoa; Nescafea ili Maxwell housa; lanac brze hrane koji poslužuje originalne sendviče od piletine Chick-fill-A Amerikancima je relavantniji od McDonalds’a ili Burger Kinga; Trader Joe’s je najrelevantniji lanac trgovina živežnim namirnicama, a u industriji hrane proizvođač sladoleda i smrznutih jogurta Ben & Jerry’s.

Brendovi bez kojih se ne može

Najinspirativniji brendovi Amerikancima su Pinterest, Lego, Food Network (kabelsko-satelitski televizijski kanal specijaliziran za kulinarstvo) i Nike, a najinovativnijima smatraju PlayStation, dyson, Marvel i Google. Najkorisniji su Keurig (aparati za kavu), Intuit turbotax (aplikacija za obračun poreza), Chick-fill-A i Kleenex (higijenske maramice, papirnati ručnici i slične higijenske potrepštine). A živjeti se ne može, smatraju Amerikanci, bez Netflixa, Pixara, KitchenAida i Trader Joe’sa (lanac trgovina živežnim namirnicama).

A brendovi u usponu su, prema istraživanju Propheta, Philips (napredovao je za 85 mjesta na 113.), Lyft (za 79 mjesta na 55.),  Glaceau (za 62 mjesta na 144.), American Express (za 60 mjesta na 104.), Discover (za 59 mjesta na 116.), Airbnb (za 56 mjesta na 99.), Kroger (za 50 mjesta na 62.), Squere (za 50 mjesta na 136.), Blue Cross Blue Shield (za 49 mjesta na 101.) i Chevrolet (pomak za 48 mjesta na 47. ).