“Uspješno smo u Hrvatskoj promijenili percepeciju da smo samo nuditelj ERP rješenja”, istaknula je Sonja Popović, direktorica tvrtke SAP d.d., na susretu s novinarima predstavljajući rezultate kompanije ostvarene u prošloj godini. “Na tome ćemo nastaviti raditi kako bismo svoju široku paletu proizvoda implementirali kod naših korisnika, da bismo im pomogli u digitalnoj transformaciji koja se dešava svuda oko nas.”
SAP je u Hrvatskoj u 2017. povećao prihode otprilike za trećinu u usporedbi s prethodnom godinom. Prihodi od tradicionalnog softvera porasli su 35 posto, prodaja cloud rješenja rasla je po stopi od 70 posto, dok su prihodi od konzultantskih usluga porasli 150 posto.
Najprodavaniji proizvodi u Hrvatskoj bili su SAP Hybris, Sap HANA te SAP S/4 HANA, rekla je Sonja Popović. “Naši korisnici prepoznali su novu generaciju proizvoda i primijenili su ih u protekloj godini kod sebe. Tvrtke u Hrvatskoj vjeruju SAP-u jer znaju da smo inovativni i da korištenjam naših proizvoda mogu odgovoriti na svakodnevne izazove u poslovanju”, dodala je.
Dobri rezultati, rekla je Popović, ostvareni su zahvaljujući suradnji s nizom hrvatskih kompanija među kojima su Orbico, Atlantic, Jadran galenski laboratorij, Hrvatska elektroprivreda, Viro, Franck, Podravka, Ina, Iskon… Popović je podsjetila i na veliki doprinos SAP-ovih partnera “koji su uspješno realizirali projekte kod korisnika”.
Promjena strategije
Snažan rast prihoda u segmentu konzultantskih usluga Popović je objasnila promjenom pristupa prema korisnicima. “Promijenili smo strategiju tako da budemo prisutniji kod naših korisnika. Zbog svih ovih promjena – digitalnih transformacija, novih poslovnih modela koje korisnici žele uvesti – počeli smo više djelovati kao savjetnici. Kroz tu suradnju i rad ukazala se sa strane korisnika želja i potreba da budemo i implementatori. Dakle, postoji nekoliko takvih projekata – neki od njih su završeni – u kojima je SAP odgovoran za implementaciju, ali surađujemo s našim partnerima. Projektni tim je sastavljen od naših projektnih menadžera, arhitekata i glavnih konzultanata te konzultanata iz naših partnerskih tvrtki.”
“Takvom suradnjom smo svi zadovoljni. Za korisnika je dodatna vrijednost to što proizvođač softvera preuzima i ulogu implementatora. Naši partneri u radu s nama na konkretnim projektima stječu znanja o novim proizvodima i stvaraju sebi podlogu za buduće projekte. Mi kao nositelji projekta osiguravamo da sve ono što smo razgovarali s korisnicima tijekom priprema projekta kontroliramo i uspješno reliziramo.”
“Situacija na tržištu kada je riječ o SAP-ovim projektima je vrlo aktivna. Projekata je puno i naši partneri su izuzetno zauzeti. Neki su bukirani za ovu i iduću godinu. I to je jedan razlog zašto smo se uključili kao implementatori”, odgovorila je Popović na upit je li razlog promjene pristupa u gašenju nekih tvrtki koje su činile SAP-ovu partnersku mrežu.
“Očekujem da će u ovoj godini domaće tvrtke i javni sektor ubrzano nastaviti s digitalnom transformacijom. Riječ je o nužnim promjenama koje se moraju nastaviti ako želimo biti konkurentni i promišljati o našoj budućnosti. Blockchain, umjetna inteligencija, strojno učenje, IoT su tehnologije koje su nužne i važne za promjene o kojima govorimo, a one su sve integrirane u niz SAP-ovih rješenja pod zajedničkim nazivom SAP Leonardo.”
Prihodi na globalnoj razini 23,46 mlrd eura
Na globalnoj razini SAP je prihode od clouda i održavanja povećao 26 posto, na 3,7 milijardi eura. Prihodi od softvera iznosili su 4,87 milijardi eura, a ukupni prihodi na globalnoj razini dosegnuli su 23,46 milijardi eura.
“SAP je postao vodeći globalni pružatelj cloud usluga i više od 50 milijuna korisnika u svijetu koristi naša cloud rješenja”, rekla je Sonja Popović. Nedavnom akvizicijom tvrtke Callidus Software, podsjetila je, SAP je postao vodeći svjetski pružatelj usluga i rješenja te najdiverzificiraniji pružatelj rješenja u području customer experienca (zadovoljstva korisnika) odnosno consumersa.
Akvizicijom tvrtke Gigya, tržišnog lidera u upravljanju korisničkim profilima klijenata, SAP je pak učvrstio vodeću poziciju kada je riječ o portfelju proizvoda za digitalni marketing.
Zahvaljujući toj akviziciji SAP je kompanijama koje djeluju u Europi omogućio učinkovitije usklađivanje s regulativama vezanim uz zaštitu podataka, s naglaskom na Opću uredbu o zaštiti podataka koja stupa na snagu u svibnju.
Na razini regije Istočne i središnje Europe SAP je u prošloj godini postigao najbolje rezultate u povijesti te najbolji posljednji kvartal u godini ikad.
Za te rezultate opet su zaslužni poslovanje i rješenja u cloudu. U tom segmentu u posljednjem lanjskom kvartalu zabilježen je troznamenkasti rast, a ukupni prihodi na godišnjoj razini porasli su dvoznamenkastom stopom.
“Pokazalo se da naši korisnici jako dobro prepoznaju inovativna rješenja i u tim dobrim rezultatima sudjelovala su rješenja kao što su SuccssesFactors, rješenja iz portfelja Hybrisa, analitika te IoT”, rekla je Sonja Popović.