Interes za gradnju Jadrolinijinih brodova na električni pogon iskazalo je sedam brodogradilišta, potvrdio je Novom listu nacionalni linijski putnički brodar.
“Rok za predaju zahtjeva za sudjelovanje u Natjecateljskom postupku uz pregovore s ciljem sklapanja Okvirnog sporazuma istjecao je 22. veljače. Zaprimljeno je ukupno sedam zahtjeva, a Jadrolinija ima rok od šezdeset dana za pregled zaprimljene dokumentacije. Po utvrđivanju tko ispunjava sve formalne uvjete, objavit će se koji od zainteresiranih subjekata može sudjelovati u daljnjem tijeku postupka”, objavila je Jadrolinija.
Za posao koji je procijenjen na 45 milijuna eura – po 15 milijuna eura za svaki brod – prema neslužbenim izvorima interes je iskazalo čak pet inozemnih brodogradilišta, od kojih jedno nastupa u partnerstvu s jednim hrvatskim, te dva domaća brodogradilišta – kraljevički Dalmont i Brodotrogir Cruise. Šibensko brodogradilište Iskra predalo je ponudu u partnerstvu s jednim turskim brodogradilištem, potvrdio je za Novi list direktor šibenskog škvera Roko Vuletić.
Od inozemnih konkurenata u kuloarima se spominje da su svoje zahtjeve za sudjelovanjem dostavila brodogradilišta iz Italije, Nizozemske, Španjolske i Estonije.
U prvoj fazi natječaja, koja će potrajati još dva mjeseca, valorizira se sposobnost natjecatelja prema traženim dokazima. U drugom krugu Jadrolinija će sve one koji budu ispunjavali tražene uvjete pozvati da dostave inicijalne ponude i na daljnje pregovore.
“Naručitelj u ovoj fazi postupka može definirati samo minimalne tehničke zahtjeve. S obzirom na navedeno, naručitelj smatra pregovore potrebnima kako bi roba koju kupuje bila u čim većoj mjeri usklađena s njegovim potrebama odnosno namjerava kroz pregovore postići poboljšanje tehničkih rješenja kako bi postigao optimalnu ponudu, odnosno na optimalan način utrošio javna sredstva kojima raspolaže”, navodi se u natječajnoj dokumentaciji.
Novi brodovi trebali bi biti okvirne dužine između 45 i 50 metara, s kapacitetom prijevoza 389 putnika, s minijmalno 150 mjesta u zatvorenim prostorima. Trebali bi zamijeniti najstarije brodove iz Jadrolinije flote, šezdesetak godina stare brodove “Tijat”, “Postiru” i “Premudu”, a planirani su u prvom redu za plovidbu u dubrovačkom (na liniji prema Elafitima), šibenskom i lošinjskom arhipelagu.