Serengeti postao suvlasnik aplikacije za analizu polica u trgovinama

Serengeti je kupio suvlasnički udjel u aplikaciji RedAi koju je razvio startup Besplay Adria. Aplikacija je utemeljena na umjetnoj inteligenciji, a omogućava analizu polica u trgovačkom centru ili hladnjaka u HoReCa sektoru u svega nekoliko sekundi

56
Serengeti
Goran Kalanj, izvršni direktor Serengetija

Serengeti, hrvatska konzultantska tvrtka koja pruža usluge razvoja kompleksnih enterprise poslovnih aplikacija za korisnike iz različitih industrija, potpisala je sa zagrebačkim startupom Besplay Adria ugovor kojim Serengeti postaje suvlasnikom njihove aplikacije RedAI. Osim toga, najavljena je suradnja s tvrtkom Tricentis, koju su analitičarske kuće Gartner, Forrester i IDC prepoznale kao jednog od lidera u automatskom testiranju.

Aplikacija RedAI, kako i samo ime ukazuje, utemeljena je na umjetnoj inteligenciji. Namijenjena je prodajnim predstavnicima kako bi unaprijedili prodaju robe široke potrošnje. Preuzimanjem suvlasništva u aplikaciji Serengeti je postao ekskluzivni partner Besplay Adrije te će podržati ovu startup tvrtku u daljnjem razvoju aplikacije i predstavljanju na stranim tržištima.

S aplikacijom RedAI prodajni predstavnici u svega nekoliko sekundi mogu analizirati policu u trgovačkom centru ili hladnjake u HoReCa sektoru. Sljedeći korak u razvoju aplikacije je 3D mapiranje proizvoda unutar aplikacije što zahtjeva daljnju primjenu naprednih i modernih tehnologija.

“RedAI donosi trenutne rezultate na vaš uređaj u korelaciji s prethodno definiranim ključnim pokazateljima. Korisnik fotografira policu ili hladnjak mobilnim uređajem ili tabletom s jednostavnim smjernicama ugrađenim u aplikaciju. AI softver otkriva, obrađuje i klasificira svaki SKU (stock-keeping unit odnosno bar kod) koji je prethodno definirao klijent te isporučuje rezultate korisniku na licu mjesta i menadžerskom timu te uspoređuje usklađenost s utvrđenim ključnim pokazateljima ili uvjetima ugovora s pojedinim retailerom”, objasnio je kako funkcionira aplikacija Domagoj Boršić, direktor tvrtke Besplay Adria.

Iskorak u atraktivno područje

“Partnerstvom s tvrtkom Besplay Adria, odnosno suvlasništvom u RedAI aplikaciji koja se temelji na primjeni naprednih tehnologija strojnog učenja i umjetne inteligencije, napravili smo iskorak u jedno novo, atraktivno područje. Dodatno, uvrštenjem RedAI aplikacije u naš portfelj zakoračili smo u retail industriju koja svoj posljednji boom bilježi upravo zahvaljujući primjeni inovativnih softverskih rješenja koja i malim i velikim igračima na ovom konkurentnom tržištu omogućuje da budu što agilniji. Besplay ima vrhunski proizvod te smatramo da u partnerstvu možemo ponuditi kvalitetna rješenja retail industriji”, objasnio je razloge kupnje vlasničkog udjela nad aplikacijom RedAI izvršni direktor Serengetija Goran Kalanj.

Industrija retaila se mijenja, a to je posebno izraženo u novim uvjetima poslovanja koje je nametnula pandemija Covida-19. Promjene se prvenstveno dešavaju u dva segmenta: onaj jasno vidljiv je prelazak na online i on demand prodaju, dok je drugi upravljanje skladištima, optimizacija ruta i upravljanje nabavnim lancem manje vidljiv, dodao je Kalanj.

“Kako već radimo puno u logistici i imamo iskustva u backend dijelu, između ostalih radimo i za Knapp, vidjeli smo priliku u tome što se retail sve više oslanja na digitalizaciju. Pronašli smo partnersku firmu koja ima softver za umjetnu inteligenciju koja se primjenjuje u frontend dijelu za prepoznavanje proizvoda. To nam je vrlo interesantna kombinacija s kojom želimo ponuditi svoju ekspertizu u retail industriji”, tumači izvršni direktor Serengetija.

Stopostotno hrvatsko rješenje za iskorak na strane tržišta

Direktor Besplaya Domagoj Boršić istaknuo je zadovoljstvo što imaju priliku započeti “poslovnu sinergiju” sa Serengetijem koji je etabliran na hrvatskom tržištu kao jedna od vodećih IT tvrtki.

“S obzirom na to da je RedAI rješenje 100 posto made in Croatia, drago nam je što će dvije hrvatske tvrtke u budućem periodu nastojati RedAI komercijalno pozicionirati izvan naših granica, kao i kontinuirano tehnološki unaprjeđivati samo rješenje u godinama pred nama. FMCG/CPG je primarna industrija gdje se RedAI pokazao kao must have proizvod za vodeće tvrtke unutar branše, ali cilj nam je i u drugim industrijskim nišama ponuditi komplementarna digitalna rješenja i unaprijediti njihovo poslovanje”, rekao je Boršić.

Pametno testiranje softvera je sljedeći korak u području automatskog testiranja gdje će Serengeti surađivati s tvrtkom Tricentris, čiji će konzultanti pojačati postojeći Serengetijev tim i razvijati nove funkcionalnosti u smjeru rješenja za pametno testiranje softvera.

Suradnja s tvrtkom Tricentris u području testiranje softvera

Tricentris je globalno prepoznata tvrtka koja se prema nezavisnim istraživanjima nekoliko godina za redom nalazi na samom vrhu industrije softverskog testiranja. Njihovo rješenje obuhvaća cijeli proces testiranja funkcionalnosti softvera iz perspektive krajnjeg korisnika.

“Serengeti je niz godina prisutan na tržištu kao pouzdan partner za automatsko testiranje softvera, a ostvarivanje suradnje sa svjetskim liderom u tom području, tvrtkom Tricentris, to dodatno potvrđuje i daje nam priliku da svoje znanje i najbolje prakse iz ovog područja primijenimo u daljnjem razvoju funkcionalnosti rješenja za testiranje softvera”, rekao je Kalanj o toj suradnji.

Serengeti oko 50 posto prihoda ostvaruje na tržištima zapadne Europe, prvenstveno njemačkom, austrijskom i švicarskom, a tijekom lockdowna dobio je pet novih kupaca: dva u inozemstvu i tri u Hrvatskoj. To je čak i bolji rezultat nego što je bio nekih prošlih godina, ističe Kalanj. Prihodi u posljednjih pet godina stabilno rastu po stopi između 30 i 70 posto. Pandemija i njene posljedice utjecale su na poslovanje u drugom tromjesečju, no u trećem i četvrtom pandemije poslovanje se bitno popravilo.

“Rast neće biti na razini prethodnih godina, ali će biti jako dobar u usporedbi sa situacijom na tržištu”, zaključio je izvršni direktor Serengetija Goran Kalanj.