Gradnja druge cijevi tunela Učka može početi 1. prosinca

Radovi na realizaciji druge cijevi tunela Učka i dionice autoceste između Vranje i tunela mogu započeti već 1. prosinca ove godine, a završetak radova na punom profilu tunela, možemo očekivati do turističke sezone 2024. godine, najavio je ministar Oleg Butković

53
Tunel Učka

Vlada je na sjednici u četvrtak odobrila izmjene i dopune Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje Jadranske autoceste – dionica: Dragonja – Pula i Kanfanar – Pazin – Matulji, kojima je koncesija Bina Istri produžena do 15. lipnja 2039. godine.

Ovom odlukom osigurani su uvjeti da počne gradnja druge cijevi tunela Učka i drugog
kolničkog traka na Istarskom ipsilonu od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, u skladu s planom za nastavak gradnje Istarskog ipsilona koji je odobrila Europska komisija,

Projekt obuhvaća izgradnju po jednog traka dodatnog traka u svakom smjeru od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, izgradnja 5,63 kilometra dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama, novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka, novog čvorišta Vranja, novi podvožnjak, dva nova nadvožnjaka, prometna poveznica iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, tri nova cestovna prolaza i nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka. Koncesionar će u to uložiti gotovo milijardu i pol kuna, a radovi će trajati tri i pol godine.

Radovi na realizaciji druge cijevi tunela Učka i dionice autoceste između Vranje i tunela mogu započeti već 1. prosinca ove godine, a završetak radova na punom profilu tunela, s odmorištem Kvarner, možemo očekivati do turističke sezone 2024. godine, najavio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković nakon što je Vlada odobrila izmjene koncesijskog ugovora.

Promjene koncesijskog ugovora bile su nužne jer dosadašnji ugovor nije predvidio uvjete i rokove izgradnje nove faze, U obrazloženju Vlada navodi da bi određivanje novog koncesionara samo za ovaj dio radova prouzročio poteškoće i znatno povećanje troškova za davatelja koncesije, odnosno za državu.

Ukupan pozitivan financijski učinak za državu 390,3 milijuna kuna

Procjena je da bi država koncesionaru na temelju postojećeg ugovora do kraja koncesije trebala isplatiti 4,15 milijardi kuna naknada, dok će prema novom ugovoru njezina obveza biti 3,717 milijardi kuna pa je to za državu povoljnije za 432 milijuna kuna.

Investicija vrijedna 1,5 milijardi kuna povećat će BDP za 0,5 posto, procjenjuje Vlada. Hrvatske građevinske tvrtke kao podizvođači izvodit će 95 posto radova, što znači dodatnih 500, a na vrhuncu radova i 700 zaposlenih. To će pozitivno utjecati na porez na dohodak i prirez te ostala davanja u iznosu od 58,3 milijuna kuna za vrijeme gradnje, dok će u razdoblju trajanja koncesije proračun ukupno uprihoditi dodatnih 59,2 milijuna kuna. Prihodi od PDV-a koji će biti naplaćeni zahvaljujući produžetku koncesije i naplati cestarina na novoj dionici procijenjeni su na ukupno 680,6 milijuna kuna.

Prema Vladinu izračunu, prema dogovorenim uvjetima izgradnjom novih dionica ipsilona, uplatom pripadajućih poreza i davanja te koncesijske naknade, Hrvatska bi ostvarila ukupan pozitivan financijski učinak od 390,3 milijuna kuna.

>>Europska komisija odobrila gradnju druge cijevi tunela Učka