Spojen most preko Cetine kod Omiša

Most dug 215 metara koji povezuje dvije obale Cetine na visini od 70 metara dio je Omiške obilaznice, koja bi trebala biti završena 2025. godine. Mostom će se pak moći voziti već  ove jeseni

3522
most preko Cetine
Most preko Cetine u izgradnji [Izvor: Hrvatske ceste]

Spojen je most preko Cetine kod Omiša. Spajanje bi službeno trebalo biti obilježeno u četvrtak. Most dug 215 metara koji povezuje dvije obale Cetine na visini od 70 metara dio je Omiške obilaznice, koja bi trebala biti završena 2025. godine. Mostom će se pak moći voziti već  ove jeseni.

Trenutačno se promet odvija Jadranskom magistralom koja prolazi središtem Omiša. To je jedan od najzagušenijih prometnih pravaca u Hrvatskoj.

Omiška obilaznica jedan od najvećih infrastrukturnih objekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, ukupne vrijednosti od 180 milijuna kuna i dio je projekta Multimodalne platforme splitske aglomeracije. Obilaznica uz most preko Cetine obuhvaća dva tunela – Komorjak dug više od 600 metara i Omiš dug više od 500 metara. Radovi obuhvaćaju i gradnju pristupnih cesta tunelu u ukupnoj dužini od 544 metra. Izvođač radova je Strabag, a investitor Hrvatske ceste.

Most Cetina je gredni čelični most temeljen u završecima tunela Komorjak Sjever i tunela Omiš, s najvećim rasponom od 152 metra između dva oslonca. Konstrukcija mosta zatvorenog čeličnog sanduka promjenjive je visine (2,50 m- 6,50 m), uklapa se u okoliš i ne zatvara vizuru kanjona Cetine. Čelična konstrukcija proizvedena je u segmentima u Italiji i cestovnim putem transportirana je na gradilište. Ukupna masa mosta je 1100 tona.

Osim izrazito zahtjevne konfiguracije terena koja je otežala izvođenje i ograničila primjenu tehnologije montaže mosta, jedna od posebnosti projekta je i račva koja se nalazi u tunelu Komorjak Sjever, zbog koje se u fazi izgradnje primjenjuje čak 6 različitih tunelskih oplata. Sam tunel Komorjak Sjever namijenjen je odvijanju dvotračnog prometa, širine kolnika 7,10 metara i visine 6,85 metara mjerene u tjemenu tunela.

U sklopu ugovorenih radova predviđeno je i izvođenje 2 evakuacijska tunela u postojećem tunelu Omiš u duljinama od 339 i 205 metara.

Cijeli projekt multimodalne platforme splitske aglomeracije je u duljini od 21,5 kilometara, podijeljen je u sedam faza glavne dionice, plus osma faza čini rekonstrukciju stare trase državne ceste D8.