Strabag počeo proboj tunela Debeli brijeg na Pelješcu

U tunelu Debeli brijeg, dugom gotovo 2,5 kilometra, gradit će se i servisna cijev, a na cijeloj dionici Duboka - Šparagovići su još jedan manji tunel i tri vijadukta

319
tunel Debeli brijeg

Na Pelješcu je počelo probijanje glavne cijevi tunela Debeli brijeg na dionici pristupne ceste koju gradi Strabag. Pristupne ceste intenzivno se grade već četiri mjeseca, a tunel dug 2467 metara nalazi se na drugoj dionici trase.

Dionica Duboka – Šparagovići duga je 12,4 kilometra, a Strabag će graditi 10,5 kilometara ceste, uključuje tunel Debeli brijeg. Prestala dva kilometra gradit će izvođač koji gradi pristup samom mostu, tumači Jaroslav Šegedin, koji u projektu predstavlja Hrvatske ceste.

Ovim tempom tunel Debeli brijeg mogao bi biti gotov za dvije godine. Dionica je iznimno zahtjevna jer trećinu čine tuneli i drugi objekti. U tunelu Debeli brijeg gradit će se i servisna cijev, a na cijeloj dionici su još jedan manji tunel i tri vijadukta. Strabag će graditi i centar za upravljanje prometom koji će pokrivati cijelu pelješku dionicu. Ugovorena vrijednost radova je 478,3 milijuna kuna bez PDV-a, a rok za završetak radova je 33 mjeseca.

>>Kod Ložišća probijen prvi tunel na Braču

Ukupna trasa Pelješke zaobilaznice od mjesta Duboka do mjesta Zaton Doli i ponovnog priključka na Jadransku magistralu duga je 32 kilometra.

Problemi s nabavom materijala

Radove na stonskoj obilaznici izvodi grčka građevinska tvrtka Awax koja je u posao uvedena nešto kasnije, u prosincu 2019. godine. Na toj, također zahtjevnoj dionici su dva tunela duga ukupno oko 2,5 kilometra i most preko Stonskog kanala dug gotovo 500 metara. S obzirom na to da se nalazi na trusnom području, most će biti gredne, lagane konstrukcije, visine oko 40 metara sa šest lukova od kojih će najveći biti 120 metara. Ugovorena vrijednost radova je 511,5 milijuna kuna, a rok za završetak radova je travanj 2022. godine.

Zbog pandemije izvođači su suočeni s problemima pri nabavi materijala, prvenstveno građevinskog eksploziva, jer su tvornice u Italiji i Srbiji zatvorene. Drugi problem je što među radnicima prevladavaju oni iz BiH. Ako za vikend odu kući, moraju u dvotjednu karantenu, a kad se vraćaju u Hrvatsku ponovo moraju u karantenu. Ukupno u karanteni provedu četiri tjedna, a zamjenske radnike je u sadašnjim okolnostima nemoguće pronaći.