Studenac, hrvatski maloprodajni lanac u vlasništvu poljskog investicijskog fonda, preuzeo je kutinski trgovački lanac Lonia koji raspolaže s 300 prodavaonica u šest županija i Gradu Zagrebu te s više od 1400 zaposlenika.
U priopćenju se navodi kako je Studenac ovim preuzimanjem “potvrdio poziciju vodećeg maloprodajnog lanca po broju prodavaonica u Hrvatskoj te je prvi koji ih u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1000, a kupcima je sada na usluzi više od 5500 zaposlenika”.
Studenac je prvi maloprodajni lanac u Hrvatskoj koji je premašio čarobnu brojku od tisuću prodavaonica, istaknuo je predsjednik Uprave Michal Senczuk. Drugim riječima, Studenac je u posljednje tri godine gotovo utrostručio svoju prodajnu mrežu.
Kada je prije četiri godine, u lipnju 2018. poljski Private Equity fond Enterprise Fund VIII kojim upravlja Enterprise Investors preuzeo 100-postotni udjel u Studencu od osnivača tvrtke Josipa Milavića, Studenac je raspolagao maloprodajnom mrežom od 384 trgovine prosječne površine 120 četvornih metara, u više od dvjesto gradova, mjesta i sela na obali, otocima i u unutrašnjosti Dalmacije, imao je oko 2600 stalno zaposlenih i opsluživao je svakodnevno više od 175.000 kupaca. U 2017. neto prodaja Studenca premašila je 200 milijuna eura.
Prošlu godinu Studenac je završio prihodom od 2,35 milijardi kuna (311,7 miijuna eura prema paritetnom tečaju), uz dobit od 2,2 milijuna kuna i s 2878 zaposlenih.
“Maloprodaja hrane u Hrvatskoj je posljednjih godina doživjela rast zasnovan na porastu kupovne moći te na značajnom povećanju broja turista. Istovremeno, očekuje se da maloprodajno tržište u Hrvatskoj bude oblikovano prema modernom formatu trgovina. Vjerujemo kako će Studenac uživati u pogodnoj makroekonomskoj klimi, snažnoj turističkoj industriji te navikama potrošača koji svoju kupovinu obavljaju blizu radnog mjesta ili doma”, rekao je tada Michał Kędzia, partner u kompaniji Enterprise Investors odgovoran za investicije.
U protekle četiri godine Studenac se širio preuzimanjem malih trgovačkih lanaca odnosno “kvartovskih trgovina”. Redom su preuzimali Istarske supermarkete, zadarski Sonic, i biogradsku Bure trgovinu, a u ovoj godini dubrovački Pemo, Kordun, Duravit trgovinu i sada kutinsku Loniu.
“Sada smo snažno prisutni u gotovo svim županijama diljem Hrvatske i u Zagrebu. Istovremeno, Studenac ima najveći tržišni udio kada govorimo o takozvanom proximity formatu, odnosno malim prodavaonicama koje su kupcima nadohvat ruke i nude sve ono što im je bitno. No, u Studencu tu nećemo stati. Nastavit ćemo snažno rasti i to daljnjom ubrzanom digitalnom transformacijom poslovanja koristeći naprednu analitiku i upravljanje podacima u novoosnovanom centru izvrsnosti Studenac Digital u sklopu kojeg će nam se u tim pridružiti podatkovni inženjeri i znanstvenici“, rekao je Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca.
Iz Studenca su ujedno istaknuli da je Enterprise Investors fond u Studenac uložio više od 260 milijuna eura od 2018. godine do danas što uključuje ulaganja u razvoj poslovanja, kapitalna ulaganja i akvizicije, koje su same iznosile više od 120 milijuna eura. Naime, uz organski rast Studenca, prodajna mreža povećala se zahvaljujući spomenutim preuzimanjima za 595 prodavaonica.
Prisutnost lanca Lonia u Zagrebu i kontinentalnoj regiji u Studencu su prepoznali kao značajnu prednost za daljnji rast kompanije. Stoga odmah počinje poslovna integracija dviju kompanija, a uslijedit će i promjena vizualnog identiteta lanca Lonia i uvođenje brenda Studenac. No, iz Studenca ističu kako će i sada, kao i u dosadašnjim integracijama, zadržati sve prednosti koje imaju kupci i zaposlenici lanca Lonia, uz nadogradnju na moderne procese, pogodnosti za zaposlenike te ponudu proizvoda i usluga Studenca.
Cilj je da Studenac ove godine dosegne pro forma prihode od 500 milijuna eura i uđe u Top 6 maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj. U narednom razdoblju posebnu pažnju usmjerit će na digitalizaciju poslovanja. Između ostalog, uvest će i samoposlužne blagajne.
“Istovremeno, ostajemo fokusirani na kvalitetnu ponudu proizvoda i suradnju s domaćim dobavljačima. Naime, kao kvartovska trgovina jedinstvenog proximity formata, naša strategija rasta ostaje utemeljena na ispunjavanju potreba lokalnih kupaca“, istaknuo je Dragan Baškarad, član Uprave za operativne poslove u Studencu.