Talijanski diskonter Eurospin otvorio je 13. kolovoza u Zadru svoj prvi supermarket na hrvatskom tržištu. Eurospin ima u Italiji više od tisuću trgovina te pedesetak u Sloveniji. U njima prodaje isključivo vlastite robne marke hrane, pića, kućnih potrepština i druge robe po cijenama nižim od konkurencije, piše Jutarnji list.
Nakon osnivanja tvrtke kćeri u Hrvatskoj u listopadu 2015. Eurospin je najavio da će prve trgovine otvoriti u Rijeci i Zagrebu, ali plan je promijenjen i prva trgovina otvara se u Zadru, na poziciji gdje je svojevremeno poslovala Bila.
Talijanski trgovački lanac u Hrvatskoj ima nekoliko gradilišta na kojima bi se trebale nalaziti njegove trgovine, između ostaloga u Zagrebu, Velikoj Gorici i Požegi, a stalno oglašava da traži zemljišta i prostore za kupnju i najam kako bi otvorio nove trgovine.
Eurospin je u prvim najavama objavio da u Hrvatskoj planira otvoriti sto trgovina u kojima bi zaposlili oko 1500 ljudi te dodatnih 150 u distributivnom centru. Brojka od sto trgovina planirana je sukladno ambiciji da talijanski trgovački lanac ima trgovinu u svim hrvatskim gradovima s više od deset tisuća stanovnika.
Otvaranje novih sto supermarketa na hrvatskom tržištu u ovom trenutku zvuči prilično ambiciozno, a Jutarnji list prenosi mišljenje direktora Narodnog trgovačkog lanca i predsjednika Udruge trgovine pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca Martina Evačića koji sumnja u ostvarivost takvog plana.
>>Digitalna maloprodaja nezaustavljivo raste
“Ne vidim gdje bi ono mogli otvoriti sto supermarketa u Hrvatskoj. Naše tržište maloprodaje je prilično saturirano u cjelini, a i tržište diskontera unutar sektora također. Imamo već Lidl kao deklariranog diskontera, ali i Plodine i Kaufland kao, rekao bih, prikrivene diskontere. Već sada imamo 30 do 40 posto prodajnog prostora u trgovini po stanovniku više od europskog prosjeka, što otvara pitanje kako ćete ostvariti planove o otvaranju 1000 novih ‘kvadrata’ po supermarketu”, rekao je Evačić.