Telekom operatori: Smanjenje parafiskalnih nameta potaknulo rast investicija i prihoda

Tele2 je u prošloj godini povećao ukupne prihode za 7 posto, na 1,4 milijarde kuna, dok je A1 Hrvatska u 2018. godini prihodovao 444,5 milijuna eura što je 1,6 posto više nego prethodne godine

u 10:13 Zadnja izmjena: 15.02.2019 u 12:36
57
telekom operatori
Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele2 Hrvatska

Poslovne rezultate za 2018. objavila su u srijedu telekom operatori Tele2 Hrvatska i A1 Hrvatska. Tele2 je u prošloj godini od krajnjih korisnika prihodovao 803 milijuna kuna, što je rast od 15 posto u odnosu na 2017. dok je ukupan prihod porastao 7 posto, na 1,4 milijarde kuna. A1 Hrvatska prošle je godine ostvarila 444,5 milijuna eura prihoda, što je 1,6 posto više nego u 2017. godini, uz operativnu dobit (EBITDA) od 114,1 milijun eura, što predstavlja rast na godišnjoj razini od 4,6 posto.

Tele2 je u 2018. nadmašio sve svoje dosadašnje rezultate pa se po mnogim pokazateljima prošla godina može smatrati rekordnom, rekao je na konferenciji za novinare u srijedu predsjednik Uprave Viktor Pavlinić. Kontinuirano unaprjeđivanje mreže, proizvoda i usluga te rad na poboljšanju korisničkog iskustva doveli su do odličnih poslovnih rezultata te je zabilježen rast u svim ključnim segmentima. Tvrtka sada potpuno profitabilna, bez dugovanja i s perspektivom daljnjeg rasta i u 2019., dodao je Pavlinić.

Tele2 Hrvatska: Operativna dobit 307 mil. kuna

Prihod od krajnjih korisnika iznosi 803 milijuna kuna, što je rast od 15  posto u odnosu na 2017. godinu, dok ukupan prihod iznosi 1,4 milijarde kuna, što je porast od 7  posto. Operativna dobit (EBITDA) iznosi 307 milijuna kuna uz EBITDA maržu od 22 posto.

Broj korisnika u prošloj godini povećan je za 57 tisuća odnosno za 7 posto, tako da je na kraju prošle godine Tele2 u Hrvatskoj imao 897 tisuća korisnika.

“Naše poslovanje u prošloj godini raslo je u svakom segmentu i iznimno sam zadovoljan postignutim rezultatima. Osim rasta financijskih pokazatelja, bilježimo i rast investicija, koje u ovoj godini planiramo udvostručiti. Tu je prvenstveno riječ o sredstvima koja su usmjerena na unaprjeđenje kvalitete mreže, gradnju baznih stanica i podizanje kvalitete usluga koje pružamo krajnjim korisnicima”, izjavio je predsjednik Uprave Tele2 Hrvatska Viktor Pavlinić.

“Posebno nas veseli”, dodao je, “što su naša ulaganja, ali i jedinstvenu ponudu poput neograničenog interneta, prepoznali i naši korisnici. To potvrđuje činjenica da smo prošlu godinu zaključili s rastom baze korisnika od 7 posto. Jasno, sve ovo ne bi bilo moguće bez naših zaposlenika jer su upravo oni ključ našeg uspjeha. Tako je naš rast poslovanja popraćen i rastom zaposlenika od gotovo 40 posto, a taj trend svakako namjeravamo nastaviti u budućnosti”.

Tele2 će i dalje ulagati u hrvatsko tržište

Pavlinić je pohvalio odluku Vlade da smanji naknade za radiofrekvencijski spektar. 
”Nakon pet godina uspjeli smo uvjeriti Ministarstvo i regulatorna tijela da smanje naknade. Potvrdilo se ono što smo govorili, da smanjenje parafiskalnih nameta dovodi dok konkretnih rezultata: došlo je do rasta investicija i prihoda. To nam je omogućilo da uvjerimo naše vlasnike da ima smisla investirati u hrvatsko tržište”, naglasio je predsjednik Uprave Tele2 Hrvatska.

U 2018. investicije kompanije porasle su za 32 posto, na 93 milijuna kuna. Pavlinić je za ovu godinu najavio dvostruko veće investicije od oko 200 milijuna kuna. Ulagat će se u infrastrukturu i poboljšanje mreže.

Na razini Tele2 Grupe ostvaren je ukupni prihod u iznosu od 23,7 milijardi švedskih kruna, što je rast od 10  posto u odnosu na 2017. godinu. EBITDA je rasla 15  posto te je iznosila 6,65 milijardi švedskih kruna.

A1 Hrvatska: Operativna dobit 114,1 mil. eura

Financijske rezultate objavio je i A1 Hrvatska, prvi puta kao društvo s ograničenom odgovornošću. Rezultati su objavljeni u sklopu financijskog izvješća matične Telekom Austria Grupe,

A1 Hrvatska u 2017. povećao je prihode za 1,6 posto, na 444,5 milijuna eura prihoda. Operativna dobit (EBITDA) u 2018. porasla je za 4,6 posto na 114,1 milijuna eura. Rast je, navodi se u priopćenju, rezultat značajnih ulaganja u mrežu, tehnologiju, sadržaj i promjenu brenda.

U četvrtom tromjesečju 2018. prihodi društva porasli su za 5,9 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Rast prihoda u četvrtom kvartalu nije nadoknadio troškove promjene brenda i ulaganja u prava za UEFA Ligu prvaka pa je EBITDA bila niža za 2,3 posto u odnosu na isti kvartal prethodne godine.

Broj mobilnih korisnika porastao je za 3,4 posto na 1,83 milijuna. U fiksnom segmentu poslovanja nastavljen je organski rast unatoč padu broja fiksnih linija za 8 posto.

UEFA-ina Liga prvaka privukla korisnike

U fiksnom segmentu broj korisnika glasovnih usluga porastao je za 2,8 posto, broj korisnika širokopojasnog interneta za 1,6 posto širokopojasni internet, a TV usluga za 8,7 posto. Rast pripisuju ulaganjima u sadržaj poput UEFA-ine Lige prvaka.

U prošloj godini A1 Hrvatska investirao je 87,8 milijuna eura ii 3,1 posto više nego 2017. godine. Riječ je o ulaganjima u novu generaciju mobilnih tehnologija i povećanje mrežnih kapaciteta koja su omogućena smanjenjem naknada za korištenje radiofrekvencijskog spektra. Tako je prošlog ljeta kompanija uspješno testirala 5G tehnologiju uz postignute brzine od 20 Gbit/s u živoj mreži.

Prihodi od posjetitelja u roamingu lani su bili niži zbog znatnog smanjenja veleprodajnih cijena. Smanjenje nije nadoknađeno većim prometom, ali jest velikom potražnjom za mobilnim WiFi ruterima i većim prihodima od prodaje opreme.

Kombiniranjem fiksne i mobilne tehnologije omogućen je pristup super brzom širokopojasnom internetu u cijeloj Hrvatskoj, ističu iz A1 Hrvatska te dodaju da kako je broj korisnika mobilnog širokopojasnog interneta porastao za 18,2 posto.

Dinamična godina za pamćenje

Predsjednik Uprave A1 Hrvatska Jiří Dvorjančanský ocijenio je 2018. “dinamičnom godinom za pamćenje”.

“Paralelno s uspješnom promjenom naziva u A1 Hrvatska i pravnom integracijom Metroneta napravili smo zaokret iz tradicionalnog telekoma u digitalnu kompaniju. U potpunosti preuredili poslovne prostore u A1 kampusu u Zagrebu i prilagodili rad novom, agilnom načinu u sklopu procesa digitalne transformacije. Uz to smo ostali fokusirani i na korisnike kako bi im omogućili najbolje digitalno korisničko iskustvo i olakšali život u digitalno doba.

Naši napori u digitalizaciji Hrvatske odražavaju se u implementaciji brojnih 5G funkcionalnosti u mobilnoj mreži te u širenju fiksne optičke mreže s kojom smo obuhvatili više od 508 tisuća kućanstava diljem zemlje. I u ovoj ćemo godini nastaviti sa značajnim ulaganjima u mrežnu infrastrukturu, sadržaj i eSport”, poručio je Jiříj Dvorjančanský, predsjednik uprave A1 Hrvatska.