Tomašević najavio povezivanje zračne luke i centra grada željeznicom

Gradonačelnik Tomašević i ministar Butković prisustvovali su potpisivanju ugovora između HŽ Infrastrukture i tvrtke Swietelsky d.o.o. o obnovi željezničke infrastrukture između Glavnog i Zapadnog kolodvora u Zagrebu

111
MZLZ
Međunarodna zračna luka Zagreb

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je u utorak povezivanje zagrebačke zračne luke s centrom grada željezničkom prugom. Gradska uprava o tome pregovara s Hrvatskim željeznicama i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, najavio je Tomašević prije redovite konferencije za medije.

“U bilo kojoj europskoj metropoli kada dođete u zračnu luku traži se brza prometna veza s centrom grada. Imajući na umu željezničku prugu Zagreb – Sisak i koliko je potrebno da bi se izgradio spoj s tom trasom kako bi se brzom željeznicom moglo doći iz zračne luke do centra grada to nam se čini najracionalnije rješenje. Iz te perspektive postoji konsenzus na razini HŽ infrastrukture, nadležnog ministarstva i grada Zagreba oko toga kako povezati zračnu luku i centar grada. O tome sam prošlog tjedna razgovarao i s gradonačelnikom Velike Gorice, tako da i tu postoji konsenzus”, rekao je Tomašević.

Ministar Oleg Butković potvrdio je da HŽ Infrastruktura priprema dokumentaciju, a za kompletiranje bit će potrebno oko dvije godine. Za projekt će se tražiti europsko sufinanciranje, dodao je ministar.

Obnova pruge između Zapadnog i Glavnog kolodvora

Gradonačelnik Tomašević i ministar Butković prisustvovali su u utorak potpisivanju ugovora između HŽ Infrastrukture i tvrtke Swietelsky d.o.o. o obnovi željezničke infrastrukture između Glavnog i Zapadnog kolodvora u Zagrebu u vrijednosti 200 milijuna kuna. Projekt bi najvećim dijelom trebao biti financiran iz fondova Europske unije, a rok za završetak radova je 18 mjeseci.

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 3,4 kilometra koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2 i od iznimne je važnosti za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Projekt obnove pruge od Zapadnog do Glavnog kolodvora obuhvaća cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, uključujući obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zapadnog kolodvora, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima te obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.

“Dionica od Zapadnog kolodvora do Glavnog kolodvora nastavlja se na dionicu od Savskog Marofa do Zapadnog kolodvora, čija obnova završava krajem godine. Također, u tijeku je postupak javne nabave za izradu projektne dokumentacije za modernizaciju dionice od zagrebačkog Glavnoga kolodvora do Hrvatskog Leskovca procijenjene vrijednosti 23,3 milijuna kuna, a što se sufinancira europskim sredstvima”, rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.

Denivelacija pješačkih i cestovnih prijelaza preko pruge

Gradonačelnik Tomašević najavio je još nekoliko za grad Zagreb važnih prometnih projekata.

“Ono što nas čeka su nova željeznička stajališta na trasi Sjever – Jug, kako bi željeznica i na tom pravcu dobila puno veću ulogu u javnom gradskom prijevozu. Razgovarali smo o brojnim projektima, poput izgradnje tramvajske pruge po Heinzelovoj ulici. U prvoj fazi gradila bi se pruga od Zvonimirove do Vukovarske, a u drugoj od Vukovarske do okretišta Savišće. Razgovarali smo i o denivelaciji Slavonske avenije”, rekao je Tomašević.

Istaknuo je kako su projekti denivelacije jako bitni s obzirom na modernizaciju željezničke infrastrukture i brzinu vlakova: “U neke od tih projekata će novac uložiti grad, poput denivelacije pješačkih prolaza, dok cestovne denivelacije ispod željezničke pruge dogovaramo s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, posebice onu u ulici Medpotoki u Gajnicama. Znate da imamo neke željezničke trase na kojima u rasponu od četiri kilometra nema niti jednog prijelaza”.