MasterIndex: Ulični festivali najpopularniji među Hrvatima

Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je GfK proveo za Mastercard u svibnju u Hrvatskoj, polovica ispitanika (52%) posjetila je neki festival u zadnje dvije godine.

156
ulični festivali
Dubrovačke ljetne igre_- Priceless Croatia

Hrvatska je u proteklih nekoliko godina doživjela festivalski boom, o čemu se najčešće govori u vidu broja turista koje festivali privlače. No, dosad nije bilo poznato kako hrvatski građani vide festivale i koliko ih posjećuju.

Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je GfK proveo za Mastercard u svibnju u Hrvatskoj, 52 posto ispitanika posjetilo je neki festival u zadnje dvije godine, a riječ je uglavnom o uličnim, glazbenim i kulturnim festivalima u zemlji.

Online istraživanje provedeno je među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj.

Najviše posjećeni ulični festivali

Hrvati najčešće posjećuju ulične festivale (42%), festivale pop glazbe (32%), rock i metal glazbe (29%), gastronomske festivale (28%), festivale elektroničke glazbe (21%) te razne druge kulturne manifestacije.

Većina ispitanika koji idu na festivale (52%) je u protekle dvije godine posjetila jedan do tri festivala, dok je 59 posto ispitanika s primanjima iznad 12.000 kuna u istom razdoblju posjetilo više od 3 festivala.

Odlučujući faktor pri odbabiru festivala su troškovi

Kao glavni faktor koji utječe na odluku o odlasku na festival te izboru događanja za 68 posto ispitanika su troškovi. Pri vrhu popisa su i odabir izvođača (50%), atmosfera (40%), vremenski uvjeti ili godišnje doba u kojem se manifestacija održava (35%) te trajanje i termin događanja (19%).

Hrvati na festivalima najviše troše na piće (90%), hranu (75%), prijevoz do lokacije (54%), suvenire (33%), smještaj (29%) i cigarete (24%).

Čak 43 posto posjetitelja festivala izjavilo je da im smještaj nije potreban, dok oni koji ga uzimaju najčešće biraju apartmane (26%), zatim hotele (20%), a nakon toga hostele (13%), kampove (11%) i ostale opcije (11%). Nakon završetka festivala, na lokaciji ostaje nešto više od trećine ispitanika (36%). Taj udio je nešto veći među mladima (45%) te onima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (gotovo 50%). Oni koji nastave svoj boravak, većinom ostaju na lokaciji još dan do dva (njih 74%).

Zanimljiv podatak je da samo 17% ispitanika potroši preko 1.000 kuna po festivalu, ne uključujući ulaznice, a potrošnja, naravno, ovisi o individualnim preferencijama, ali i mogućnostima posjetitelja. Potrošnju iznad 1.000 kuna po festivalu u nešto većoj mjeri imaju ispitanici iz Zagreba i okolice (20%), visokoobrazovani (21%), muškarci (22%) te oni s mjesečnim prihodima preko 12.000 kuna (44%).

Kao najčešći način plaćanja čak 93% ispitanika navodi gotovinu, dok su kartice primarno sredstvo plaćanja za ispitanike s primanjima iznad 9.000 kuna.

Najčešći posjetitelji festivala dolaze iz sjeverne Hrvatske

Na festivale najčešće idu ispitanici iz sjeverne Hrvatske – 57 posto ih je bilo na barem jednom festivalu u zadnje dvije godine –  te oni mlađi, u dobi od 18 do 29 godina – 58 posto ih je u istom razdoblju posjetilo barem jedan festival. Festivale najrjeđe posjećuju oni u dobi između 40 i 49 godina te je među njima čak 56 posto onih koji nisu bili niti na jednom festivalu u protekle dvije godine. Međutim, to je skupina koja najviše posjećuje ulične festivale – prema istraživanju najpopularnije među Hrvatima.

Kad je riječ o festivalima u inozemstvu, njih je u zadnje dvije godine posjetilo 7 posto ispitanika. Taj je broj je nešto veći među mladima između 18 i 29 godina (10%), Istrijanima (12%) te onima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (18%).

Žene više vole festivale pop glazbe

Festivali pop glazbe najpopularniji su u Dalmaciji (41%) te u Lici (41%). Više ih vole žene čal 41 posto, dok je svega 22% muških ispitanika izjavilo da je u protekle dvije godine posjetilo neki od pop festivala – a najmanje ih posjećuju ispitanici iz Zagreba (24%). Festivale rock i metal glazbe posjećuju većinom muškarci (36% njih je u protekle dvije godine posjetilo ovakav festival) te češće Ličani, a najmanje stanovnici Sjeverne Hrvatske.

Gastronomski festivali su najatraktivniji ispitanicima iz dobne skupine 30-39 (33%), Zagrepčanima i Ličanima, a najmanje među ispitanicima iz Dalmacije (19%).

Festivale jazz i klasične glazbe najčešće posjećuju ispitanici s primanjima iznad 12.000 kuna (42%) te češće Istrijani i Slavonci.

Festivali elektronske glazbe su najpopularniji među ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske -27 posto njih je u protekle dvije godine posjetilo takav festival – i u Istri, Primorju i Gorskom kotaru te su popularniji među muškarcima, mladima i ispitanicima s višim stupnjem obrazovanja. Filmski festivali su najpopularniji među Zagrepčanima te u Lici, Kordunu i Banovini.

Na festivale najčešće idemo u društvu partnera

Gotovo dvije trećine ispitanika, njih 62 posto, na festivale ide s partnerom, nešto manje od polovice (45%) s manjom grupom prijatelja te otprilike svaki peti (21%) s obitelji. Odlazak na festival s partnerom učestaliji je kod onih između 40 i 49 godina starosti (71%), a s prijateljima kod mladih između 18 i 29 godina (64%). Sami putuju najčešće ispitanici s visokim primanjima te oni iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.

Uz festivale do boljih turističkih rezultata

„Festivali su zalog za ostvarivanje još boljih turističkih rezultata“, rekla je Gea Kariž, direktorica marketinga u kompaniji Mastercard za Hrvatsku. “Zato smo Dubrovačke ljetne igre, ULTRA Europe, Pula Film Festival, šibenski Changer i Špancirfest uključili i u našu platformu Priceless Croatia pa građani i turisti mogu putem nje na ovim festivalima doživjeti iskustva nedostupna drugima.“

Pogodnosti uz platformu Priceless Cities

Digitalna platforma Priceless Cities nudi jedinstvena i ekskluzivna iskustva te tako među putnicima diljem svijeta promiče turističku ponudu svjetskih odredišta, uključujući i niz hrvatskih gradova. Nakon registracije na Priceless Croatia, korisnici Mastercard® kartica iz cijelog svijeta primjerice mogu sudjelovati na svečanosti otvorenja Dubrovačkih ljetnih igara u ulozi statista zajedno s ponajboljim hrvatskim glumcima ili istražiti povijesne tajne Dubrovnika prilikom privatne vođene ture.

Na festivalu ULTRA Europe, korisnici pak mogu iskusiti ekskluzivni VIP pristup backstageu i upoznati svjetski poznate DJ-e, ali i uživati u festivalu u okviru četverodnevnog V.I.P. paketa koji uključuje i luksuzni smještaj, a poseban doživljaj čeka ih i tijekom šibenskog Changera te Špancirfesta.