Očekivani rast turističkog prometa u ovoj godini – tri posto

Ključ buduće uspješnosti hrvatskoga turizma je držati razinu kvalitete, ali uz adekvatne i prihvatljive cijene

45
rast turističkog prometa

Na proširenoj sjednici Turističkog poslovnog vijeća, održanoj jučer u Hrvatskoj gospodarskoj komori, predstavljeni su projekti Hrvatska turistička kartica i Tjedan odmora vrijedan te očekivanja za turističku 2020. godinu.

Hrvatska turistička kartica nova je mjera za poticanje potrošnje u ugostiteljstvu i turizmu u Hrvatskoj, a omogućuje zaposlenicima pristupačniji odmor kroz povećanje primitaka po osnovi rada, što je već propisano Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak od 1. rujna 2019. godine.

Tim propisom uvedena je novina da se porez na dohodak ne plaća i na naknade za podmirivanje troškova ugostiteljskih, turističkih i drugih usluga namijenjenih odmoru zaposlenika do iznosa 2.500,00 kuna godišnje.

Cilj je, potaknuti domaću ugostiteljsku turističku potrošnju, povećati udio domaćih turista, popunjenost smještajnih i drugih kapaciteta, smanjiti sezonalnost te povećati primitke radnika po osnovi radnog odnosa.

Akcija Tjedan odmora vrijedan

Osim toga, Ministarstvo turizma u partnerstvu s Hrvatskom turističkom zajednicom prvi put će provesti akciju Tjedan odmora vrijedan, od 10. do 19. travnja ove godine.

Riječ je o projektu kojim se domaće goste želi potaknuti na turistička putovanja, pri čemu će ponuda turističkih usluga uključenih partnera biti upola jeftinija.

Kroz navedenu akciju svi će građani Hrvatske imati priliku upoznati i posjetiti različite dijelove naše zemlje uz povoljnije cijene za brojne turističke proizvode, od smještaja, prijevoza, znamenitosti pa sve do ugostiteljskih usluga i različitih doživljaja.

Zakon o turističkom zemljištu

Na sjednici je tema bio i Zakon o turističkom zemljištu, kao jedan od strateških turističkih zakona koji je posebno povezan i s investicijama. Turističko poslovno vijeće HGK će organizirati raspravu prije drugog čitanja tog zakona u Saboru, kako bi pojasnili svoja stajališta i pretvorili ih u amandmane koje će uputiti u Sabor.

>>Nikola Bašić: Hrvatskom je prostoru najveća prijetnja turistička potražnja

Što se tiče turističkih rezultata, na sjednici je rečeno kako je prošla godina zabilježila rast u svim kategorijama. U usporedbi s 2018. godinom rast turističkog prometa broji se u 20,7 milijuna dolazaka (+4,9%) i 108,6 milijuna noćenja (+2,4%).

U 2020. cilj je zadržati ostvarenu tržišnu poziciju na emitivnim tržištima te se očekuje ponavljanje turističkog rezultata iz protekle godine – odnosno blagi rast turističkog prometa do tri posto.

Hrvatska može (i mora) od gotovo 21 milijun turista koliko je godišnje posjeti, zaraditi više nego do sada.

Razdoblje ranog bukinga je pri kraju i prve informacije o prodaji govore o dobroj poziciji Hrvatske na globalnom turističkom tržištu.

Očekuje se i pozitivan utjecaj od uvođenja novih zračnih linija (Ryanair/Laudamotion i Austrian Airlines). Naime, prema najavama u ljetnom rasporedu letenja Hrvatska će biti povezana s emitivnim tržištima s više od pedeset novih linija.

Korona virus je doveo do pada broja gostiju iz Kine.