Boris Bašić iznajmljivanjem apartmana bavi se 12 godina. Počeo je u Selcu gdje ima 30 apartmana, a lani je pokrenuo projekt uređenja apartmana u centru Zagreba, u Ilici, u prolazu prema kazalištu Kerempuh.
“Apartmani ‘Pierrot & Pierrette’ dobili su naziv tako da smo istraživali povijest Zagreba i utvrdili smo da je prije sedamdesetak godina na toj adresi, Ilica 31, bilo kino Apolo. U želji da novootvoreno luksuzno kino bude što ljepše, slikar Tomislav Krizman naslikao je s obje strane ekrana u natprirodnoj veličini likove Pierrota i Pierrette iz Commedie dell’arte. Od početka smo željeli brendirati ime pa smo preuzeli njihove likove, a apartmane smo uredili u Art Deco stilu s integriranim modernim dodacima”, tumači Boris.
Derutan stan preuređen je u tri studio apartmana te jedan apartman sa spavaćom sobom, recepciju, toalet i zajednički lobi koji je povezan s recepcijom. Apartmani imaju četiri zvjezdice.
Investicija uz pomoć EU fondova, HAMAG-BICRO-a i Partner banke
Cijela investicija vrijedna 320 tisuća eura, koja obuhvaća adaptaciju i kupnju objekta, sufinancirana je iz fondova Europske unije, uz pomoć HAMAG-BICROA i Partner banke. Omogućili su povoljne uvjete za tvrtke koje pokreću turistički biznis u centru grada, u objektima s četiri zvjezdice, kaže Boris.
Iz EU fondova financirano je gotovo 80 posto ulaganja. HAMAG-.BICRO sufinancirao je 50 posto kamate, uz poček od 4 godine te dvije godine odgode plaćanja anuiteta.
“To su jako dobri uvjeti za poduzetnika koji pokreće poslovanje. Ima dvije godine da postavi posao na noge i počne servisirati dug prema banci”, ističe Boris.
Procedura je trajala 4 do 5 mjeseci, a sama gradnja i adaptacija šest mjeseci. Provjereni su svi papiri, tvrtka, osoba koja stoji iza tvrtke, troškovnik, izvođač radova, lokacija, isplativost projekta… Nakon toga u priču se uključila Partner banka koji je projekt pratila do kraja.
Boris dodaje kako je s 20 posto projekt morao financirati sam kako bi pokazao vjerodostojnost i svoju vjeru u projekt.
Apartmani sada rade oko osam mjeseci i praktično su autonomni. Zahvaljujući ‘pametnim bravama’ goste ne mora nitko dočekivati kako bi ih pustio u sobu, već sami obavljaju check-in i check-out.
Primjenom tehnologije do ušteda
“Tražio sam mogućnost da tehnologija dođe do izražaja i da smanjimo potrebu za radnicima, odnosno da biznis može funkcionirati u što većem obimu bez mene”, priča Boris.
Prijatelj mu je preporučio da ode na radionicu MyRenta. Prezentacija mu se svidjela. Riječ je o sustavu pametnih brava povezanih softverom koji gostu uz potvrdu rezervacije šalje obavijest s kodovima i uputama kako će ući u apartman. Sustav pokriva sve od check-ina do check-outa.
>>Ako redovito uređujete apartmane, ne morate se bojati konkurencije
“Mislio sam da će to biti problem. Već desetak godina imam u Selcu 30 apartmana s recepcijom i smatram da je osobni kontakt s gostom bitan i da će uvijek biti bitan, tako da bi izostanak tog kontakta mogao naškoditi poslovanju. Međutim, pokazalo se kroz vrijeme da gosti to ne traže. Čak im odgovara da nisu vezani uz recepciju, da mogu slobodno odlučiti kada će doći i otići.”
U Zagrebu, naime, gosti dolaze od osam ujutro do tri ujutro. Mnogi stižu a aerodroma i ako stignu kasno navečer bio bi veliki gubitak vremena da ih netko mora dočekati kako bi im otvorio apartman.
“To je bio jedan od razloga da uvedem pametne brave. Omogućio sam gostima da uđu u apartman u bilo koje vrijeme, a ujedno sam smanjio vrijeme koje ja trebam tome posvetiti”, kaže Boris i navodi primjer gošće kojoj je avion kasnio dva sata. Da nema pametnih brava, morao bih čekati dok gošća ne dođe. Ovako se javila s aerodroma, Boris joj je objasnio da može ući u apartman kada želi i svi su bili zadovoljni.
“Uz pametne brave uzeo je za zagrebačke apartmane i MyRentov channel manager sustav koji prati da ne dođe overbookinga. Kad dođe rezervacija, myRent zatvori rezervacije. Ako rezervacije bude otkazana, ponovo otvora kanale za rezervacije.
Zadovoljni gosti
“Za goste pametne brave nisu nepoznanica. Vani je to uobičajeno. Za sada nemam niti jednu pritužbu. Tu i tamo se pojavi neki upit da gosti provjere čemu služe šifre ili gdje se nalazi display”, dodaje Boris.
Uz obavijest s kodovima i uputama gosti dobiju fotografije ulaza u stubište i ulaza u apartman koji su rezervirali. Šifre vrijede od 14 sati prilikom dolaska i do 10 sati na dan odlaska. Gosti će nakon tog vremena moći izaći iz apartmana, ali šifra mu više neće vrijediti za ulazak.
Za svakog gosta generira se nova šifra, a Boris po potrebi može šifru promijeniti ili prilagoditi potrebama gosta.
U Selcu još uvijek ima klasičnu recepciju koja u sezoni radi od 8 ujutro do osam navečer. “Tamo nemamo potrebu za autonomnim rezervacijama jer je malo drukčiji pristup. U pravilu su gosti obitelji koje dolaze na odmor, ostaju sedam do deset dana i više traže osoban kontakt, češće pitaju gdje se što nalazi. Zato je važno imati recepciju, da vide i znaju da se imaju kome obratiti. S druge strane, Zagreb je grad, ljudi žele slobodu i ne treba im previše savjeta.”
Iako namjerava zadržati recepciju, razmišlja da i u Selcu uvede pametne brave jer one gostu omogućavaju potpunu slobodu prilikom dolaska i odlaska. Dodaje kako je htio prvo testirati kako sustav funkcionira na manjem broju jedinica.
Pokazalo se da funkcionira prilično dobro. “Vjerujem da dobro funkcionira i za veći broj jedinica ako nema nekih posebnih dodatnih usluga”, kaže Boris te dodaje kako razmišlja o implementaciji sustava na objekt u Selcu.
Na pitanje o uštedama koje mu je donio MyRentov sustav, na prvu kaže da je riječ o jednoj do dvije plaće. Za osobu koja bi zaprimala goste i za nekoga tko bi vodio recepciju – prijavu i odjavu gostiju, naplatu… “Zahvaljujući myRentu, to sada radim ja, bez obzira gdje se nalazio. To su uštede koja vidim kada govorimo o osoblju”, kaže Boris.
“Na kraju godine”, dodaje, “vidjet ćemo ukupni utjecaj. No, važna je i povratna informacija od gostiju: da su zadovoljni i da imaju dobre recenzije za samu bravu”.
>>MyRent vlasnicima apartmana prihode povećava barem za trećinu
Usluga i način kako komunicirate s gostima su presudna
Boris kaže da razmišlja o širenju poslovanja. “Vidjet ću kako će proći prva godina u Zagrebu. Dugo sam u tom poslu i mislim da Zagreb ima prostora, da nedostaje kvalitetnog smještaja i usluge. Čini mi se da su ljudi previše orijentirani samo na smještaj. No, presudna je usluga, način na koji komunicirate s gostima. Rekao bih da je to jednako važno kao uređenje apartmana.”
Gosti traže vjerodostojne apartmane, da slike budu odraz onoga što se prodaje, i očekuju odgovarajuću usluga za novac koji su platili.
U sezoni Boris u Selcu ima osam zaposlenih: dvoje na recepciji, pet sobarica i jednog kućnog majstora. U Zagrebu je pak zaposlio dvije čistačice.
“Kako bih osigurao razinu usluge, želim osobu koja je korektno plaćena i koja je vezana uz mene.” Dodaje da ljude angažira od travnja, dva mjeseca prije početka sezone, kako bi se pripremili.
Na kraju je Boris rekao da prati natječaje vezane uz EU fondove kako bi proširio poslovanje ili poboljšao kvalitetu usluge.
“Usluga je koju bih htio uvesti je doručak. Mnogi gosti vole takvu mogućnost, da mogu ujutro pojesti kvalitetan obrok. Traže takav stil apartmana. To bi bio dodatak na sadašnju ponudu”, zaključuje Boris Bašić.
Sadržaj omogućio MyRent