U obnovu pruge Dugo Selo – Novska uložit će se 670 mil. eura

Krajem godine planirana je objava postupka javne nabave i izbor izvođača radova, Očekuje se da bi obnova pruge i gradnja drugog kolosijeka mogli početi iduće godine

124
pruga Dugo Selo - Novska
[Izvor: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture]

U idućoj godini trebala bi početi obnova i rekonstrukcija pruge Dugo Selo – Novska vrijedan 670 milijuna eura. Projekt je u završnoj je fazi priprema i to će biti najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj, najavio je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek.

Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Ivan Kršić rekao je kako je pri kraju izrada projektne dokumentacije za unaprjeđenje, obnovu i izgradnju nove dvokolosječne pruge te je krajem godine planirana objava postupka javne nabave za radove i izbor izvođača, tako da bi obnova pruge Dugo Selo – Novska i gradnja drugog kolosijeka trebali početi iduće godine.

Projekt obuhvaća rekonstrukciju i obnovu cijele jednokolosiječne pružne dionice te izgradnju drugog kolosijeka na dionicama Dugo Selo – Ivanić Grad – Popovača – Kutina – Lipovljani – Novska ukupne duljine 83 kilometra. Na dionici Kutina – Lipovljani, dugoj 10 kilometara, na novom pravcu gradit će se nova dvokolosiječna pruga.

U sklopu projekta zamijenit će se pragovi i tračnice te će se ugraditi nova signalizacija, a obnovit će se i 18 željezničko-cestovnih prijelaza te prolazni kolosijeci u kolodvorima Novoselec, Ludina, Popovača, Moslavačka Gračenica i Kutina. Ukinut će se većina željezničko – cestovnih prijelaza izvođenjem denivelacija te će se ugraditi potpuno novi sustav elektrifikacije i upravljanja prometom, čime će se omogućiti prometovanje putničkim vlakom brzinama do 160 km/h, a teretnima do 120 km/h.

A početkom rujna počela je obnova željezničke pruge Deanovec – Kutina dugoj nešto više od 36 kilometara. Vrijednost radova iznosi 19,6 milijuna eura (+ PDV), a financiraju se iz Državnog proračuna odnosno kredita Europske investicijske banke. Rok za završetak je devet mjeseci, a radi se od Deanovca prema Kutini. Izvođač je tvrtka Swietelsky d.o.o.

Dotrajali kolosijek na dionici Deanovec – Kutina zamjenjuje se novim kako bi se omogućila brzina vlakova propisana za međunarodne koridore, a koja iznosi 80 kilometara na sat.

Obnova, među ostalim, obuhvaća zamjenu pragova, pojedinačnu zamjenu tračnica, ugradnju kamena tucanika, ugradnju novoga sintetičkog popođenja na željezničko-cestovnim prijelazima, ugradnju pružnih oznaka te prateće radove na signalno-sigurnosnom i telekomunikacijskom sustavu te kontaktnoj mreži.

Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Kršić dodao je da se radi i na projektnoj dokumentaciji za modernizaciju dionice od Okučana do Vinkovaca.