Uljanik Brodogradnja 1856 dogovorila završetak broda za prijevoz stoke

S kupcem iz Turske potpisan je memorandum o razumijevanju o dovršetku broda za prijevoz stoke, novogradnje 526. Uskoro bi trebao biti potpisan i konačan ugovor, a kupac će, među ostalim, osigurati i nabavu glavnog motora kako bi se posao završio

60
Uljanik Brodogradnja 1856
Brodogradilište Uljanik [Izvor: Uljanik.hr]

Tvrtka Uljanik Brodogradnja 1856 s jednim od zainteresiranih kupaca potpisala je memorandum o razumijevanju o dovršetku broda za prijevoz stoke, novogradnje 526. Riječ je o plovilu dužine 180 metara, na kojemu bi se prevozilo 80 tisuća ovaca ili 10 tisuća goveda. Ovih dana trebao bi biti potpisan i konačan ugovor, potvrdio je Poslovnom dnevniku direktor Samir Hadžić, no dodao je da o detaljima posla, uključujući vrijednost ugovora, do potpisa ugovora ne može govoriti.

Radovi na brodu počeli su prije otvaranja stečaja pulskog brodogradilišta. Izvorni naručitelj je kupac iz Kuvajta, a ugovorena vrijednost bila je oko 70 milijuna eura. U stečajnom postupku brod je procijenjen na oko 17 milijuna eura. Smatralo se da će biti prodan kao sirovina i završiti u rezalištu, no Hadžić kaže kako će brod biti dovršen, porinut te djelomice opremljen u Puli.

Dodao je kako je za pregovaračku poziciju presudna bila odluka Vlade o preuzimanju većinskog udjela u brodogradilištu iz ožujka, nakon čega je CERP pozajmio brodogradilištu 10 milijuna eura kako bi prevladalo krizu.

U posljednjih godinu i više dana pregovaralo se s tri potencijalna kupca iz Turske. Kupac s kojim je potpisan memorandum će, među ostalim, osigurati i nabavu glavnog motora kako bi se posao završio. Naime, motor izrađen za taj brod je nakon propasti Uljanika završio u stečajnoj masi Uljanik Strojogradnja Diesela. Motor je isprva procijenjen na 2,7 milijuna eura, no s ponavljanjem pokušaja prodaje cijena je padala i na kraju ga je, za 93 tisuće eura, kupila tvrtka Fortin iz Tešnja u BiH.

Za sada nije poznato hoće li za realizaciju posla biti potrebna državna jamstva, koliko će vremena biti potrebno za dovršetak gradnje niti hoće li brod biti u cijelosti završen u Puli ili će se zadnja faza opremanja obaviti u nekom drugom brodogradilištu.

U pulskom brodogradilištu dovršavaju još dva plovila: ribarski brod za norveškog naručitelja (535) i plutajuća platforma (537) za Israel Shipyard. Prvo bi trebalo bi biti završeno polovicom rujna, a drugo krajem prosinca. Također, Vlada je nedavno odlučila popuniti knjigu narudžbi još jednim brodom iz Uljanikove stečajne mase, novogradnjom 531, odnosno ro-ro brodom koji je u početnoj fazi gradnje, piše Marija Brnić.