Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost uskoro bi trebao predstaviti novi model sufinanciranja ekoloških vozila. Javni poziv je prethodnih godina raspisivan krajem lipnja, po modelu u kojem su prednost imali oni koji su ranije predali prijavu.
Tim modelom nisu bili zadovoljni ni građani ni tvrtke, jer su poticaji „planuli” u svega nekoliko minuta. Nije puno pomogla ni modifikacija kojom je podnošenje prijava s građana i tvrtki prebačeno na ovlaštene trgovce automobila uz uplatu akontacije kupca od 5000 kuna. Nakon toga je predviđeni iznos za subvencije (105 milijuna kuna ili 14 milijuna eura) „potrošen” za pedesetak minuta. Problem je bio i odustajanje od kupnje vozila pa je iskoristivost poticaja prije uvođenja obvezne akontacije bila ispod 60 posto.
Fond je za ovu godinu najavio nova pravila za dodjelu subvencija koja bi trebala biti predstavljena ove jeseni. Prema neslužbenim informacijama, poticaji bi se mogli zatražiti cijele godine, a iznos poticaja bit će znatno smanjen u odnosu na dosadašnje maksimalne iznose za pojedinu kategoriju vozila (9300 eura za električna vozila odnosno 5.300 za plug-in hibride). Tako bi se poticaji raspodijelili na više .korisnika. Prijave bi se i dalje predavale putem ovlaštenih trgovaca.
Lani se na poziv Fonda za sudjelovanje u programu sufinanciranja prijavilo 45 ovlaštenih zastupnika s 81 markom i 539 modela vozila. Lista vozila i prodajnih mjesta objavljena je na internetskim stranicama Fonda za zaštitu okoliša. Zainteresirani su trebali odabrati vozilo, javiti se ovlaštenom zastupniku i pripremiti dokumentaciju. Nakon toga je ovlašteni zastupnik podnio zahtjev za sufinanciranje.
Koliki će biti poticaji i kakav će biti proces prijave, trebali bismo doznati uskoro.