Grad Zagreb do 2025. planira izgraditi 13,1 kilometar novih tramvajskih pruga. U sklopu rekonstrukcije Sarajevske ceste vrijedne 19,6 milijuna eura postavit će se nova pruga kojom će se na tramvajsku mrežu priključiti oko 30 tisuća ljudi, a 8,6 kilometara nove pruge postavit će se na Heinzelovoj, piše Jutarnji list.
U južnom dijelu Novog Zagreba izgradit će se novi izlaz na autocestu jer je rekonstrukcija Sarajevske ceste povezana s državnim projektom izgradnje autoceste A11 Zagreb – Sisak. Kraj okretišta tramvaja, preko Ranžirnog kolodvora, izgradit će se nadvožnjak vrijedan 59 milijuna eura.
“Natječaj za javnu nabavu radova planira se ove godine, čim se ostvari mogućnost za EU sufinanciranje”, navode Hrvatske autoceste koje za svoj dio projekta planiraju oko pola potrebnih sredstava povući uz fondova EU-a.
Planirano trajanje radova je dvije godine, a s obzirom na to da je javna nabava planirana krajem 2023., radovi bi mogli biti ugovoreni 2024.. Završetak se može očekivati 2026. godine. Do tada bi rekonstrukcija Sarajevske ceste, koju vodi Grad Zagreb, trebala biti završena. Grad postupak javne nabave planira provesti u rujnu, a ugovor s ponuđačem sklopio bi se na godinu dana.
Prema projektu uredilo bi se 1,8 kilometara prometnice, na južnom dijelu izgradile bi se dvije kolničke trake, svaka s dvije prometne trake. Zatvorilo bi se križanje s Albinijevom ulicom u koju bi se ubuduće ulazilo s južne strane. Tramvajska pruga bit će postavljena između dva kolnička traka i nastavila bi se 450 metara južnije do Ranžirnog kolodvora. Ukupno bi bila duga 4,5 kilometara.
Radovi bi trebali biti završeni do kraja 2025. godine, a udio s kojim će se projekt sufinancirati iz fondova EU-a bit će poznat nakon raspisivanja javnog poziva za sufinanciranje na koji bi se projekt prijavio.
Tramvajska pruga trebala bi biti postavljena i na Heinzelovoj ulici, od Zvonimirove prema Vukovarskoj i dalje do okretišta Savišće. Za ovaj projekt tijekom ove godine planira se pokrenuti natječaj za izradu projektne dokumentacije, izradu studije izvodljivosti te elaborata o zaštiti okoliša i reviziji prometne sigurnosti. Procijenjena vrijednost izrade projektne dokumentacije je pola milijuna eura, a izrada svakog od tri preostala dokumenta procijenjen je na 10 tisuća eura, piše Bruno Drempetić u Jutarnjem listu.
Platforma Možemo! je u svom predizbornom programu navela još tri projekta širenja tramvajske mreže: od križanja Savske i Vukovarske prema Trešnjevačkom trgu, povezivanje Vukovarske i Mandlove ulice (pruga bi prolazila pokraj kampusa na Borongaju) te pruga Rotor – Lanište – Blato.