Brend forum 2024: Brend je autentičnost, emocionalna povezanost, identifikacija

Brend je znanje i strategija, uključujući sve elemente koji su ključni za integraciju u sve aspekte poslovanja radi postizanja dugoročnog uspjeha na tržištu, poruka je s uspješno održane međunarodne konferencije Brend Forum 2024, koja je u Zagrebu okupila svjetske stručnjake za brendiranje

130
Brand Forum 2024 - Brand Leader nagrade
Brand Leader nagrade dodjeljene su najboljim korporativnim brendovima: Končaru, Ledu, Podravci, JGL-u, Krašu i Zvijezdi

Međunarodna konferencija Brend Forum 2024, održana u zagrebačkom Hotelu Academia u petak, 21. lipnja, okupila je svjetske stručnjake za brendiranje i više od 220 sudionika iz cijeloga svijeta te pružila priliku za razmjenu najnovijih znanja i strategija u području brendova i brendiranja.

Brend je autentičnost, emocionalna povezanost, identifikacija. Brend je znanje i strategija, uključujući sve elemente koji su ključni za integraciju u sve aspekte poslovanja radi postizanja dugoročnog uspjeha na tržištu. Brend ne počiva na slučajnosti, nego ustrajnom i promišljenom radu i pristupu više razina,, glavne su poruke Brend foruma powered by Capital Partners.

U iznimno bogatom cjelodnevnom programu sudionici su mogli poslušati čak 38 govornika iz devet zemalja, uključujući Kimberly A. Kociencki, predsjednicu Uprave SPLICe-a, Alisdaira Graya, izvršnog direktora Europske Franšizne Federacije (EFF), Ivara Scheersa, zamjenika Veleposlanice Kraljevine Nizozemske u Republici Hrvatskoj, glavne direktorice operacija The Bridge kompanije iz Saudijske Arabije, Dinu Selimovića, savjetnik ministra vanjskih poslova BIH…

Proizvodi nastaju u tvornicama, brendovi u glavama

Na samom otvorenju konferencije, Darko Buković, direktor Brend Foruma 2024 i autor koncepta te osnivač i glavni urednik prvog poslovnog radija Poslovni FM, posebno je istaknuo da je Forum izvanrednu priliku za učenje od vodećih svjetskih stručnjaka, međusobno umrežavanje, a suština brenda je emocija, dodajući da proizvodi nastaju u tvornicama, brendovi u glavama.

„Tehnologija je dodatno ubrzala percepciju, ali i dalje će brend ovisiti o dugoročnom nepotpisanom ugovoru o povjerenju s primateljem“, istaknuo je Buković.

Igor Čičak, predsjednik Uprave Provectus Capital Partnersa, predstavio je konkretne primjere okrupnjavanja kroz 4 grupe, odnosno strategiju, razloge te odluke na temelju kojih unutar grupa ostaju djelovati tvrtke i brendovi koji su se već dobro etablirali na tržištu. „Forum je izvanredna prilika za učenje od vodećih svjetskih stručnjaka, međusobno umrežavanje i upijanje novih znanja temeljem primjera drugih“, istaknuo je Čičak.

Važnosti brenda i emocionalne povezanosti

Vrsni govornici iz Hrvatske, Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Belgije, Nizozemske, Saudijske Arabije, Slovenije, Bosne i Hercegovine te Srbije, kroz osam predavanja i četiri panela, prisutnima su na konkretnim primjerima pobliže objasnili pojedine segmente i savjete brendiranja i kako se ono provodi u praksi.

Dotaknuli su se ključnih tema kao što su utjecaj digitalizacije i umjetne inteligencije na promjene ponašanja potrošača, značaj neurobrendinga te strategije licenciranja i franšizinga.

Poseban naglasak bio je na važnosti brenda i emocionalne povezanosti, naglašavajući elemente koji su ključni za integraciju u sve aspekte poslovanja radi postizanja dugoročnog uspjeha na tržištu. Zanimljivo je bilo čuti i tko su pobjednici u bitci brendova na hrvatskom i regionalnom tržištu te više nego aktualnu temu o loyalty programima, odnosno kako pratitelje pretvoriti u fanove. Nije izostao ni razgovor o osobnom brendu i brendingu, odnosno kako prodati sebe i koliko je to stvarnost, a koliko mit.

Kimberly A. Kociencki, predsjednica Uprave SPLICe-a, jedne od najvećih asocijacija na svijetu za licenciranje proizvoda

Licenciranje proizvoda

Vrijedna saznanja o licenciranju proizvoda među svjetskim brendovima dodatno je obrazložila jedna od najprominentnijih govornica, Kimberly A. Kociencki, predsjednica Uprave SPLICe-a, jedne od najvećih asocijacija na svijetu za licenciranje proizvoda, svojevrsnog think-tanka s najboljim praksama za za davatelje licenci robnih marki.

Okupljenih više od 500 svjetskih brendova u 50 industrijskih sektora ostvaruje godišnje više od polovine svih svjetskih prihoda u retailu od licencinga (u članstvu su P&G, Ferrero, Michelin, Coca-Cola, Danone, Philips, Kodak, Mondelez, McDonalds, Under Armour, Unilever, Amazon, Zippo, Monster.. itd).

„Naša zajednica okuplja licencirane stručnjake koji dijele najbolje prakse za zaštitu, promociju i unaprjeđenje integriteta brendova putem licenciranja. Licenciranje je duboko ukorijenjeno u odnosima, a SPLiCE je kompanija predana izgradnji kvalitetnih partnerskih odnosa. Zaštitni znak, kao primjer, osigurava standardiziranu kvalitetu koja štiti potrošače od moguće zabune o podrijetlu proizvoda. To znači da kada uživam u ispijanju Coca-Cole, očekujem da će imati karakterističan okus Coca-Cole.“

Također, dan uoči konferencije vodila je iznimno posjećenu radionicu „Master Workshop o licenciranju i franšizingu, pružajući sudionicima dublji uvid u ključne aspekte brendiranja, s mnoštvom primjera.

Brand Leader nagrade

Uz to, jedan od ključnih trenutaka Brend Foruma 2024 bila je svečana ceremonija dodjele prvih Brand Leader nagrada 2023. najboljim korporativnim brendovima prema ocjeni stručnog žirija, na čelu s prof. dr. sc. Tihomirom Vraneševićem.

Laskave nagrade su pripale Končaru, Ledu, Podravci, JGL-u, Krašu i Zvijezdi.

Brend Forum 2024 pružio je prisutnima duboki uvod u suvremene strategije brendiranja kroz inspirativne priče, stručne analize i interaktivne rasprave. Sudionici su zajedno istražili ključne izazove i mogućnosti koje oblikuju budućnost brendova u globalnom kontekstu. Shodno tome, konferencija je obogatila razumijevanje brendova kao vitalnih poslovnih entiteta te potaknula nova partnerstva i ideje za daljnji razvoj brendova širom regije.