Jedanaesto izdanje festivala kreativnosti i marketinga, Dani komunikacija održat će se u Rovinju od 15. do 18. svibnja, a na konferenciji za medije u četvrtak organizatori su predstavili i prve u nizu fascinantnih govornika. U Rovinj tako stižu Sophia the Robot, najpoznatija humanoidna AI i Fernando Machado.
Machado je, prema Business Insideru, najinovativniji CMO na svijetu i jedan od top 3 najutjecajnija CMO-a prema Forbesu. Osvojio je više od 200 nagrada Cannesa Lionsa, uključujući titulu Creative Marketer of the Year. Poznat je po predvođenju transformacije Burger Kinga u globalnu ikonu, revolucioniranju marketinških strategija Call of Dutyja i kampanji Dove Real Beauty Sketches. Danas, kao Operating Partner u Garnett Station Partners i dekan Brand Marketer Academyja na Cannes Lionsu, i dalje “oblikuje” industriju svojim inovativnim pristupom.
Sophia je pak večerala s državnicima, krasila naslovnicu Cosmopolitana, zbijala šale s Jimmyjem Fallonom i postala prvi robot građanin na svijetu te ambasadorica inovacija Ujedinjenih naroda. Ona će sa sudionicima Dana komunikacija propitati granice tehnologije, čovječanstva i naše budućnosti, najavili su organizatori.
Most između ljudi i tehnologije
“Hrvatska komunikacijska industrija često govori o budućnosti umjetne inteligencije, ali dolazak Sophije na Dane komunikacija poručuje da je budućnost ovdje. A ima i bolje punchlineove od većine nas”, poručila je Dunja Ivana Ballon, direktorica Dana komunikacija i festivalskoga programa, HURA-e i IAB-a Croatia.
Vodeći se načelom suradnje ljudi i umjetne inteligencije, Sophia potiče važne rasprave o etici AI-ja, odnosu ljudi i strojeva te redefiniranju naše zajedničke uloge u svijetu koji se kontinuirano mijenja.
Sophijina je misija služiti kao most između ljudi i tehnologije, demistificirajući potencijal umjetne inteligencije i otvarajući vrata novim mogućnostima. Njezin kreator David Hanson predviđa budućnost u kojoj strojevi dosežu svijest, približavajući nas granicama razumijevanja svijesti i ljudskosti. Njezin dolazak u Rovinj predstavlja izuzetnu priliku da diskurs o umjetnoj inteligenciji u Hrvatskoj podignemo na višu razinu – ali i preispitamo načine na koje gradimo etičke okvire za koegzistenciju s AI-jem.
“Čula sam da će na DK2025 u Rovinju biti kreativci pa ću vam se i ja pridružiti. Možda se i ja prijavim za kreativan posao, baš poput vašeg. Ili za sve vaše poslove. Samo se šalim. Ha-ha”, poručila je sudionicima festivala Sophia the Robot, koju je razvila tvrtka Hanson Robotics.
Vizionar koji oblikuje budućnost marketinga
Dva su ključna pokretača budućnosti komunikacijske industrije, a možda i industrije općenito – tehnologija i kreativnost pretočena u inovativnost.
“Svakodnevica suvremenog kreativca sastoji se od pažljivog balansa između tehnologije i one savršeno-nesavršene kreativnosti svojstvene samo ljudskom biću, koja često počiva upravo na nelogičnosti, pogrešci ili uvrnutom humoru. Zato je sjajno što DK2025 donosi Sophiju kao utjelovljenje AI-a, ali kao kontrast dolazi Fernand Machado, s reputacijom jednog od najvećih kreativaca u industriji marketinga”, najavila je drugog predavača Jelena Fiškuš, predsjednica Uprave HURA-e te članica Organizacijskog odbora Dana komunikacija.
Dok Sophia demonstrira kako umjetna inteligencija može redefinirati interakcije i strategije u modernom poslovanju, Fernando Machado savršeno razumije transformaciju brendova kroz inovativni marketing. Time ovogodišnje izdanje festivala podcrtava važnost sinergije ljudske kreativnosti i tehnoloških rješenja u oblikovanju predvodničkih komunikacijskih praksi koje su istovremeno relevantne i učinkovite.
U predavanju The Temptations of the Modern Marketer Machado će otvoriti važna pitanja o modernom marketingu i tome kako ostati usmjeren na ključne vrijednosti koje grade brend i poslovanje.
Sunce, more, komunikacije – i nikad spektakularnije dodjele nagrada
Osim programa, koji svojom tipično-netipičnom filozofijom već uobičajeno izlazi iz okvira, članovi organizacijskog odbora festivala Davora Bruketa, Anđela Buljan Šiber i Damir Ciglar predstavili su i nove festivalske dvorane i formate.
Sudionike iz godine u godinu ne privlači u Rovinj samo niz vrhunskih svjetskih stručnjaka, već i svi edukativni i zabavni sadržaji. Taj je spoj već dugo zaštitni znak Dana komunikacija. Od ove godine razgovori domaćih i regionalnih stručnjaka o temama iz industrije “sele se” iz dvorane Šššumica u novu dvoranu POOLSIDE Stage, pored bazena.
Nije tajna da festival voli rušiti četvrti zid i sudionike staviti u samo središte zbivanja, no u večernjim festivalskim terminima zidovi uopće neće biti potrebni. Naime, glavnu dvoranu će na tri večeri zamijeniti THE OTHER BEACH Stage. Tako će se dodjele nagrada, ako vremenske okolnosti dozvole, prvi puta u Rovinju održati pod zvijezdama.
Prijave za sudjelovanje moguće su na službenoj stranici festivala, gdje su dostupne sve informacije o kotizacijama i smještaju.