Devet poduzetničkih osobina koje bismo svi trebali primjenjivati

Primjena poduzetničkih vještina na poslu podrazumijeva prilagođavanje stilovima rada drugih ljudi, izbjegavanje uredskih spletki, slavljenje uspjeha kolega, poštivanje rokova i postavljanje ciljeva vaše tvrtke na prvo mjesto

83
poduzetnički duh
[Photo by Yan from Pexels]

“Poduzetnički duh” je fraza koju ćete ponekad vidjeti u nekim oglasima za posao. Doduše, vaš životopis vjerojatno neće izgledati poput životopisa Marka Zuckerberga ili Richarda Bransona, ali to ne znači da u poslu ne možete slijediti uspješne poduzetničke uzore. Uostalom, izvrsni zaposlenici i uspješni poduzetnici imaju niz zajedničkih osobina, a poslodavci žele zapošljavati upravo takve ljude. Ako nosite u sebi poduzetnički duh, to vas može učiniti vrlo poželjnim zaposlenikom.

“Bez obzira na to tko isplaćuje plaću, svi uvijek trebamo raditi kao da radimo za sebe”, naglašava Belinda Plutz, karijerna trenerica iz njujorške tvrtke Mentors Inc, za portal za zapošljavanje Monster.

U nastavku pročitajte kojih je to devet poduzetničkih osobina koje vas izdvajaju od prosječnog radnika.

Motivacija

Vlasnici poduzeća svakodnevno teško rade i izuzetno su motivirani za uspjeh. Usvajanje takvog načina razmišljanja – uz sposobnost da poslodavcu pokažete svoju motivaciju – presudno je, tumači Karen Litzinger, karijerna trenerica iz Pittsburghu. “Morate unijeti entuzijazam u sve što radite na svom poslu.”

Izvrsni zaposlenici i uspješni poduzetnici imaju niz zajedničkih osobina, a poslodavci žele zapošljavati upravo takve ljude.

Srećom, visoku motiviranost je jednostavno pokazati: “Na posao svakog dana trebate doći s pozitivnim stavom”, upozorava Plutz. “Poslodavci žele vidjeti da ste strastveni.”

Kreativnost

Bez obzira čime se bavite, poslodavci žele radnike s izvanrednim idejama. “Poslodavci ne žele zaposlenike koji samo izvršavaju zadatke, oni žele zaposlenike koji razmišljaju o tome kako se nešto može unaprijediti”, kaže Litzinger.

Zato je važno biti kreativan: razmišljati uvijek o tome kako bi se mogli poboljšati radni i poslovni procesi, produktivnost i ukupni poslovni rezultati.

Umijeće uvjeravanja

Sposobnost odnosno umijeće uvjeravanja može vas učiniti boljim pregovaračem, što vam daje prednost prilikom pregovora o povišici ili unaprjeđenju. No, postoje također trenuci u kojima morate uvjeriti klijenta, suradnika ili svog nadređenog da treba poduzeti određene radnje.

“Morate biti uvjerljivi kada predstavljate svoje ideje”, ističe Litzinger.

Vizija

Uspješni poduzetnici uvijek gledaju širu sliku, a to je također sposobnost koja vas može učiniti boljim zaposlenikom. “Vizija nije ništa drugo do strateško planiranje”, objašnjava Litzinger.

Možete li prepoznati industrijske trendove? Možete li prepoznati izazove za svoju tvrtku? Možete li se nositi sa svojim svakodnevnim poslovnim odgovornostima, a pritom ostati usredotočeni na dugoročne ciljeve i inicijative?

Svestranost

Morate se prilagoditi promjenama na tržištu rada. Vjerojatno ćete biti zaposleni zbog određenog seta vještina koje posjedujete, ali važno je da možete priskočiti u izvanrednim situacijama.

Možda će se vaš šef naći u situaciji u kojoj mu je potrebna pomoć, zato budite spremni za rješavanje situacija koje nisu unutar vašeg uobičajenog posla. Važno je također da ste spremni rano usvajati nove tehnologije i da stalno usavršavate svoje vještine.

Spremnost na rizik

“Svaki poslodavac želi razvijati svoje poslovanje i rasti, što često uključuje promjene i rizike”, tumači Litzinger.

Drugim riječima, nemojte se bojati riskirati kada, na primjer, tražite nove klijente ili testirate novi proizvod. Uz jedan dodatni savjet: budite sigurni da se imate podršku svog šefa.

Prilagodljivost

Poput poduzetnika, morate se moći prilagoditi promjenama i rješavati probleme čim se pojave, kaže Mufson. Dobar timski igrač može preusmjeriti svoje prioritete kako bi pomogao momčadi kada joj pomoć treba.

Dakle, prilagodljivost znači da ste spremni prihvatiti potrebe, mišljenja i ideje drugih ljudi te da ste otvoreni za povratne informacije od svog menadžera.

Odlučnost

Kakvi ste kada treba donijeti odluke pod pritiskom? Ako ste poduzetnik, nemate prostora za odgađanje. No, isto vrijedi i za zaposlenike.

“Morate biti u stanju poduzeti mjere kada je to potrebno”, razlaže Litzinger. Morate znati odrediti prioritete i brzo donositi odluke.

Spremnost na suradnju

Pametni poduzetnici nisu samo briljantne vođe, već i sjajni suradnici, kaže Plutz. Morate biti učinkovit timski igrač. Nije iznenađenje da 86,3 posto menadžera ljudskih resursa želim zaposliti kandidate kod kojih je izražena spremnost na timski rad, pokazalo je istraživanje Nacionalnog udruženja koledža i poslodavaca Outlook 2020.

U konačnici, primjena poduzetničkih vještina na poslu podrazumijeva prilagođavanje stilovima rada drugih ljudi, izbjegavanje uredskih spletki, slavljenje uspjeha kolega, poštivanje rokova i postavljanje ciljeva vaše tvrtke na prvo mjesto.