Razvoj studijskih programa u suradnji s gospodarstvom, integracija poslovnog sektora u akademske procese i poticanje studentske populacije na suradnju s tvrtkama, ključni su alati za jačanje suradnje između visokog obrazovanja i gospodarstva te obrazovanje stručnjaka prema trenutnim potrebama na tržištu rada.
Zaključak je to radionice koja je održana u srijedu na VERN-u u organizaciji Zaklade Znanje na djelu i Veleučilišta VERN’, kao dio aktivnosti međunarodnog projekta „New Danubian Governance in Labour market Relevance of Higher Education (EDU-LAB)“, a na kojoj su predstavljene najbolje prakse u povezivanju institucija visokog obrazovanja i tržišta rada, s ciljem stvaranja boljih prilika za profesionalni razvoj mladih u dunavskoj regiji i sprječavanje odljeva mozgova.
Iskustva u provedbi dualnog obrazovanja
Domaća i međunarodna iskustva u provedbi modela dualnog obrazovanja prezentirali su prof. dr. Pál Lukács s mađarskog Veleučilišta Neumann János i Adriano Liebhard iz Simensa Hrvatska.
“Naš sustav dualnog obrazovanja sastoji se od 13 tjedana predavanja, 8 tjedana rada u kompaniji, 13 tjedana predavanja i 14 do 16 tjedana rada u kompaniji te 2 do 4 tjedna praznika. Sustav je utemeljen na njemačkom modelu, a potrebu za ovakvim obrazovanjem uočili smo dolaskom međunarodnih proizvodnih kompanija poput Mercedesa, koje su imale potrebu za kvalificiranim inženjerima“, istaknuo je prof. Lukács.
Studentska natjecanja i radionice samo su neki od domaćih primjera koje u Siemensu navode kao alate za uspješnu suradnju s akademskom zajednicom i obrazovanje budućih stručnjaka prema potrebama same organizacije.
“Suradnju s obrazovnim institucijama i studentima baziramo na edukacijskim paketima, radionicama za škole, tečajevima za nastavnike, suradnji na EU projektima te naprednijim modelima suradnje. Oni uključuju izradu završnih radova i seminara, stručne tečajeve za studente, studentske radionice i natjecanja PLC+, sudjelovanje u kreiranju nastavnih programa, organizaciju stručnih tečajeva za industriju i slično. Inicijativa za suradnjom dolazi i od samih studenata, prvenstveno tehničkog usmjerenja, koji su i inicirali prva studentska natjecanja”, naglasio je Adriano Liebhard iz Simensa.
Međunarodni projekt EDU-LAB sufinanciran je sredstvima Europske Unije (ERDF i IPA), a na njemu sudjeluje 18 partnerskih institucija iz 10 zemalja iz sektora visokog obrazovanja i gospodarstva te nacionalnih zakonodavnih institucija. Veleučilište VERN je jedan od partnera na ovom projektu kojeg je Europska komisija kroz EUSDR proglasila jednim od devet najvažnijih strateških projekata za dunavsku regiju.