Razvoj tehnologije utječe na sve grane poslovanja. Na neke više, na neke manje, ali digitalna pismenost danas postaje nužan uvjet za opstanak ne samo velikih, nego i najmanjih poduzetnika. Kako bi ohrabrila svoje klijente da se educiraju, prate i primjenjuju tehnološke trendove, Zagrebačka banka objavila je nedavno vodič za digitalno poslovanje. Vodič nam je predstavila Zagorka Mintas, direktorica strategije i razvoja poslovanja za poduzetnike Zagrebačke banke.
- Kako je nastao vodič za digitalno poslovanje?
Vodič je ideja samih zaposlenika Zagrebačke banke koji su razmišljali kako da klijentima još više olakšaju svakodnevno poslovanje i podijele znanje koji su sami stekli dok su se susretali s novim trendovima i tehnologijama u digitalnom svijetu.
U izradi su sudjelovali kolege koji rade u različitim odjelima banke – od komunikacija do marketinga odnosno financija. Možemo reći da je to bio jedan multifunkcionalni tim. Vodič smo podijelili i s ostalim zaposlenicima u Banci i tražili njihove komentare i prijedloge koje smo implementirali.
- Koje su glavne značajke vodiča?
Digitalni vodič može biti početni ili napredniji korak u digitalni svijet. Početni korak za sve one koji žele otvoriti profile na društvenim mrežama, napraviti web stranicu, oglašavati se na Googleu ili više koristiti Zabine internetske usluge kao što su e-zaba, m-zaba ili e-poslovnica. Onima koji žele znati više, može poboljšati znanje o digitalnoj strategiji, digitalnom identitetu, važnosti sadržaja, e-commercu, digitalnom oglašavanju i slično.
Digitalni vodič nije knjiga koja je prenesena na digitalni ekran – on je interaktivan, a svi sadržaji su brzo i lako dostupni pomoću izbornika, dok se svi nepoznati pojmovi mogu pronaći u Rječniku pojmova. S obzirom na to da se digitalni trendovi mijenjaju gotovo svakodnevno, Vodič ćemo redovito ažurirati i proširivati novim trendovima i tehnologijama u digitalnoj industriji kako se oni budu razvijali.
Besplatan i dostupan svim klijentima
- Kako planirate doprijeti do krajnjih korisnika?
Kroz Digitalni vodič smo se željeli približiti našim klijentima i dati im dodanu vrijednost, nešto više od same usluge ili proizvoda. Zato je ovaj vodič dostupan svakom našem klijentu koji je preko svog bankara, odnosno voditelja poslovnog odnosa dobio pristupne podatke. Ako među čitateljima ima klijenata Zabe do kojih taj podatak nije došao, neka se slobodno obrate svom poduzetničkom bankaru i zatraže pristupne podatke
- Provodi li Zagrebačka banka i inače programe edukacije klijenata iz segmenta poslovnih ili privatnih korisnika? O kakvim se inicijativama radi?
U Zabi se trudimo stalno educirati naše klijente, što individualno što kroz grupne edukacije. U jedan od takvih programa spada i Moj Zaba Start, program u kojem nagrađujemo najbolje poduzetnike i njihove ideje. Osim što ih potičemo financijski, za njih organiziramo radionice na kojima mogu naučiti jednostavne stvari koje su im potrebne u poslovanju – od izrade poslovnog plana do prezentacije na društvenim mrežama.
- Koliko poslovnih korisnika ima Zagrebačka banka? Koliki je udjel mikro, malih i srednjih, a koliki velikih poduzetnika?
Zagrebačka banka je vodeća u Hrvatskoj po broju poslovnih korisnika s tržišnim udjelom oko 25 posto. Većinu poslovnih klijenata čine upravo mikro i mali poduzetnici.
Stalno unaprjeđenje transakcijskih usluga
- Koje su usluge za poslovne korisnike najzastupljenije?
Poslovni korisnici najčešće koriste transakcijske usluge. Zato i mi u Banci kontinuirano unapređujemo načine provedbe transakcija, pogotovo kada je riječ o digitalnim kanalima poput m-zabe i e-zabe. Želja nam je da poslovanje poduzetnika bude što brže i efikasnije te u skladu s modernom tehnologijom. Našim klijentima na raspolaganju je niz proizvoda i usluga vezanih uz kreditno, dokumentarno i garantno poslovanja, štedno ulagačkih proizvoda, kao i kvalitetno savjetovanje educiranih i kompetentnih bankara.
- Čime privlačite nove poslovne klijente? Kakva je općenito strategija nastupa prema poslovnim korisnicima, na čemu je naglasak?
U prvom planu je naša briga o klijentima te uslužnom modelu u kojem svaki poduzetnik dobiva svog poduzetničkog bankara koji vodi brigu o njegovom poslovanju te potrebama. Osim proizvoda krojenih posebno za male i srednje poduzetnike, naša velika prednost je mreža poduzetničkih centara po cijeloj Hrvatskoj zahvaljujući kojoj smo dostupni svakom poslovnom korisniku. Iako je digitalizacija klijentima omogućila da sve manje moraju dolaziti u poduzetničke centre, za kvalitetan savjet i razgovor s bankarom o složenijim poslovnim potrebama uvijek su dobrodošli u banci.
Vodič za bespovratne potpore i Moj Zaba Start
- Kako poduzetnici uz usluge i podršku Zagrebačke banke mogu poboljšati i unaprijediti svoje poslovanje?
Briga za klijenta podrazumijeva da Banka i bankar poznaju svog klijenta i njegove potrebe te mu, uz ponudu bankarskih usluga koje su mu potrebne, nude i vrijedne informacije i savjete. Osim Digitalnog vodiča Banka je prije više godina razvila i besplatnu uslugu EU FOND vodič koji klijentima pruža informacije o dostupnost raznih bespovratnih potpora iz domaćih i EU izvora te selektivno informira klijente o natječajima za koje bi oni mogli kandidirati.
Banka organizira i besplatne radionice na temu financijske pismenosti i poslovnog planiranja. Na koncu, čvrsto podupiremo inovativne poduzetničke projekte te projekte društveno odgovornog poslovanja kroz projekt Moj Zaba Start, koji već godinama pruža financijsku potporu dobrim i održivim projektima.