Rimac Grupa objavila je da je u novom investicijskom krugu prikupila 500 milijuna eura, čime je tržišna vrijednost kompanije premašila dvije milijarde eura. Ključni novi ulagači su BugattiVision Fund 2 te Goldman Sachs Asset Management, uz sudjelovanje postojećih dioničara Rimac Grupe, uključujući Porsche i InvestIndustrial.
Prikupljena sredstava trebala bi pomoći hrvatskom startupu da iz proizvođača električnih hiperautomobila izraste u globalnog dobavljača komponenti za električna vozila, a možda i da izađe na burzu, navodi Techcrunch.
Investicijski krug uključuje osmoznamenkasto ulaganje Porschea, koji sada posjeduje 20 posto tvrtke. Osnivač i izvršni direktor Mate Rimac ostat će najveći dioničar Rimac grupe, većinski dioničar nedavno pripojenog Bugattija Rimca i jedini dioničar Rimac Technology.
“SoftBank je najveći tehnološki ulagač na svijetu, a Goldman je veliki financijski ulagač”, rekao je Mate Rimac u utorak u razgovoru s medijima. Dodao je, iako je poslovanje tvrtke s hiperautomobilima održivo, da je ulaganje ključno i za razvoj podružnice tvrtke Rimac Technology i za izglede Rimca za izlazak na burzu u budućnosti.
Sredstva će se usmjeriti na zapošljavanje novih stručnjaka, izgradnju kampusa u Zagrebu vrijednog 200 milijuna dolara te u razvoj i proizvodnju baterija, softvera i drugih komponenti za električne automobile.
Prije svega, novac će također pomoći Rimcu da ostane neovisan o većim proizvođačima automobila, rekao je izvršni direktor. “Za nas je vrlo dobro imati Porsche i Hyundai kao dioničare, ali ne želimo biti u potpunosti ovisni o njima.”
Rimac je u studenom spojio svoj odjel za razvoj i proizvodnju hiperautomobila s francuskim proizvođačem superautomobila Bugatti. Nova tvrtka, nazvana Bugatti Rimac, razvija hiperautomobil Rimac Nevera vrijedan 2,5 milijuna dolara, električno vozilo s 1914 konjskih snaga za koji tvrdi da može ubrzati od 0 do 60 milja na sat za 1,85 sekundi, brže od bilo kojeg drugog serijskog automobila. Taj automobil, koji je predstavljen prošle godine, na tržište će doći ovog ljeta.
Samostalni razvoj i izgradnja Nevere pomogla je tvrtki da razvije niz tehnologija koje može isporučiti drugim proizvođačima automobila. Uz Porsche i Hyundai, tvrtka se također udružila s Automobili Pininfarinom, Koenigseggom i Aston Martinom u dizajnu, inženjeringu i proizvodnji baterija i drugih dijelova za električna vozila visokih performansi.
Gradnja kampusa od gotovo 25 hektara u Zagrebu počela je u kolovozu. Rimac je u utorak ponovio da kampus namjerava otvoriti 2023. godine: “Unatoč svim nestašicama materijala i svim trenutnim izazovima u lancu opskrbe, napredujemo prilično dobro”.
U kampusu će biti razvojno-istraživački centar za Rimac i Bugatti te proizvodni pogon za električne automobile – uključujući Neveru – i razne komponente. uključujući baterijske sustave i šasije. Iz Rimca poručuju kako će se u tom pogonu, kada dostigne puni kapacitet, proizvoditi deseci tisuća komponenti godišnje.
Prikupljena financijska sredstva također će pomoći Rimcu da već ove godine zaposli 700 ljudi, čime bi gotovo udvostručioi sadašnju radnu snagu, te otvori nove urede i tvornice diljem Europe, uključujući Njemačku i Englesku, a možda i Italiju, navodi tvrtka.
“Hrvatska ima dva jednoroga, nas i još jednu tvrtku”, rekao je Rimac, misleći na Infobip. “Italija, koliko ja znam, nema niti jednog, iako je 12 puta veća od Hrvatske. Dakle, [ova investicija] je velika, velika stvar za regiju, koja pokazuje da možete privući najbolje međunarodne investitore u stvarno konkurentnu industriju i napraviti značajnu tvrtku.”