Tražilica domaće hrane Finoteka.com pokrenula je projekt ‘Razvoj tržišta domaće hrane kroz društveno poduzetništvo’. Njime Finoteka cilja postati fokus tržišta domaće hrane u Hrvatskoj i susjednim zemljama, piše Ana Blašković u Poslovnom dnevniku.
Online trgovina tijekom pandemije koronavirusa snažno je porasla, uklkučujući i tržište hrane. Očekuje da će online tržište namirnica u Europi do 2023. porasti za 66 posto te da će do 2024. namirnice putem interneta na globalnoj razini kupovati 70 posto potrošača.
Vrijednost internetske prodaje u Hrvatskoj se procjenjuje na oko 550 milijuna eura u čemu prodaja hrane i pića sudjeluje s oko 5 posto, odnosno oko 208 milijuna kuna godišnje. Preko Finoteke, koja djeluje već 13 godina, svoje proizvode po principu “s polja do stola u 24sata” plasira oko 3000 proizvođača.
>>Hrvatski startup VeeMee vam otkriva što jedete
Finoteka projekt razvija u suradnji s LAG-om Vallis Colapis iz Karlovca, a financira se iz Europskog socijalnog fonda kroz natječaj Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva. Ukupna vrijednost projekta je 1,175 milijuna eura, pri čemu je EU sredstvima sufinancirano 85 posto.
Transformacija u društveno poduzeće
“Kroz projekt se poduzeće HR-Koncept d.o.o. transformira u društveno poduzeće uz jačanje stručnih i poslovnih vještina zaposlenika te informiranje dugotrajno nezaposlenih u ruralnim zajednicama o mogućnostima zapošljavanja”, objašnjava Hrvoje Kolman, direktor HR-Koncepta iz Nedelišća i vlasnik internetske tražilice.
Ističe da je to “velik iskorak prema cilju da Finoteka.com bude sustav kojim upravljaju sami proizvođači i kupci isključivo domaće hrane”. Kroz projekt će se pomagati malim i velikim trgovcima, otkupljivačima, restoranima, voćanicama i krajnjim kupcima da brzo pronađu proizvođače bilo koje domaće hrane.
Tranformacijom tvrtka i dalje ostaje u Kolmanovu vlasništvu, no obvezuje se reinvestirati najmanje 75 posto dobiti.
Ideja je otkupljivati isključivo najkvalitetnije domaće proizvode i dostavljati ih izravno krajnjim kupcima, što ne isključuje mogućnost povezivanja s drugima ako se uklope u poslovni model.
Partner u projektu LAG Vallis Colapis vodeća je organizacija za ruralni razvoj u Hrvatskoj. “Ciljane skupine obuhvaćaju zaposlenike tvrtke koja transferira poslovanje u društveno poduzetništvo te nezaposlene u ruralnim krajevima Karlovačke, Zagrebačke i Međimurske županije”, kaže voditelj LAG Vallis Colapisa Milan Medić.
U edukaciju će biti uključeno 120 dugotrajno nezaposlenih mladih, žena i starijih od 50 godina iz triju ruralnih općina Žumberka, Ribnika i Svetog Martina kojima se tako otvara mogućnost samozapošljavanja kroz suradnju s novim društvenim poduzećem.