Finoteka razvija online tržište domaće hrane kroz društveno poduzetništvo

Finoteka projekt razvija u suradnji s LAG-om Vallis Colapis iz Karlovca, a financira se iz Europskog socijalnog fonda kroz natječaj Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva. Ukupna vrijednost projekta je 1,175 milijuna eura

59
Finoteka

Tražilica domaće hrane Finoteka.com pokrenula je projekt ‘Razvoj tržišta domaće hrane kroz društveno poduzetništvo’. Njime Finoteka cilja postati fokus tržišta domaće hrane u Hrvatskoj i susjednim zemljama, piše Ana Blašković u Poslovnom dnevniku.

Online trgovina tijekom pandemije koronavirusa snažno je porasla, uklkučujući i tržište hrane. Očekuje da će online tržište namirnica u Europi do 2023. porasti za 66 posto te da će do 2024. namirnice putem interneta na globalnoj razini kupovati 70 posto potrošača.

Vrijednost internetske prodaje u Hrvatskoj se procjenjuje na oko 550 milijuna eura u čemu prodaja hrane i pića sudjeluje s oko 5 posto, odnosno oko 208 milijuna kuna godišnje. Preko Finoteke, koja djeluje već 13 godina, svoje proizvode po principu “s polja do stola u 24sata” plasira oko 3000 proizvođača.

>>Hrvatski startup VeeMee vam otkriva što jedete

Finoteka projekt razvija u suradnji s LAG-om Vallis Colapis iz Karlovca, a financira se iz Europskog socijalnog fonda kroz natječaj Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva. Ukupna vrijednost projekta je 1,175 milijuna eura, pri čemu je EU sredstvima sufinancirano 85 posto.

Transformacija u društveno poduzeće

“Kroz projekt se poduzeće HR-Koncept d.o.o. transformira u društveno poduzeće uz jačanje stručnih i poslovnih vještina zaposlenika te informiranje dugotrajno nezaposlenih u ruralnim zajednicama o mogućnostima zapošljavanja”, objašnjava Hrvoje Kolman, direktor HR-Koncepta iz Nedelišća i vlasnik internetske tražilice.

Ističe da je to “velik iskorak prema cilju da Finoteka.com bude sustav kojim upravljaju sami proizvođači i kupci isključivo domaće hrane”. Kroz projekt će se pomagati malim i velikim trgovcima, otkupljivačima, restoranima, voćanicama i krajnjim kupcima da brzo pronađu proizvođače bilo koje domaće hrane.

Tranformacijom tvrtka i dalje ostaje u Kolmanovu vlasništvu, no obvezuje se reinvestirati najmanje 75 posto dobiti.

Ideja je otkupljivati isključivo najkvalitetnije domaće proizvode i dostavljati ih izravno krajnjim kupcima, što ne isključuje mogućnost povezivanja s drugima ako se uklope u poslovni model.

Partner u projektu LAG Vallis Colapis vodeća je organizacija za ruralni razvoj u Hrvatskoj. “Ciljane skupine obuhvaćaju zaposlenike tvrtke koja transferira poslovanje u društveno poduzetništvo te nezaposlene u ruralnim krajevima Karlovačke, Zagrebačke i Međimurske županije”, kaže voditelj LAG Vallis Colapisa Milan Medić.

U edukaciju će biti uključeno 120 dugotrajno nezaposlenih mladih, žena i starijih od 50 godina iz triju ruralnih općina Žumberka, Ribnika i Svetog Martina kojima se tako otvara mogućnost samozapošljavanja kroz suradnju s novim društvenim poduzećem.