Platforma ePoslovanje, dostupna na portalu eGrađani, namijenjena je tvrtkama, obrtima i OPG-ovima, a pridonijet će ponajprije administrativnom rasterećenju, istaknuto je na predstavljanju platforme. Riječ je o svojevrsnom proširenju sustava eGrađani koje poslovnim korisnicima štedi vrijeme, novac i povećava dostupnost javnih usluga. Ključna uloga sustava ePoslovanje je omogućiti poslovnim subjektima brzu, efikasnu i jednostavnu komunikaciju s tijelima javne uprave.
Voditelj projekta pri Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva Dražen Božić rekao je kako će zahvaljujući ePoslovanju poslovni korisnici “dobiti objedinjeni pristup svim javnim uslugama”.
Projekt je ukupno vrijedan gotovo 51 milijun kuna, a s 85 posto je sufinancirano iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. Uspostava sustava ePoslovanje trajala je četiri godine, projekt je vodio Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva (SDURDD) u suradnji s Financijskom agencijom (FINA) i Agencijom za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama (APIS IT) kao projektnim partnerima.
“Osim korisničkog pretinca koji je komponenta koja će smanjiti administrativno opterećenje na poslovni sektor i doprinijeti digitalizaciji komunikacije poduzetnika s javnom upravom, cilj je rasteretiti i automatizirati postupke javnih službi”, istaknula je izvršna direktorica sektora poslovnih operacija u APIS IT-u Maja Širić.
Kada platforma bude u potpunosti realizirana, moći će je koristiti više od 450 tisuća različitih poslovnih subjekata. Već je sada, kroz dosad integrirane e-usluge, omogućen pristup poslovnim korisnicima pojedinim kategorijama usluga, rekao je načelnik sektora za razvoj digitalne infrastrukture Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Nikola Modrušan. Dodao je da će se sustav kontinuirano nadograđivati novim uslugama.
Sustav eGrađani koristi gotovo 1,7 milijuna građana, a cilj je do 2024. dosegnuti 2,5 milijuna korisnika.