
Menadžer ne mora biti savršen, citirat ću Stevea Jobsa. Mora imati niz kvaliteta. Ali ključna komponenta dobrog menadžera i lidera je karakter odnosno, po mom, loš čovjek ne može biti dobar menadžer! To je, hajdemo reći, životna filozofija. Ako ste pritom lider ili ako ste wanna be lider, onda morate biti u stanju mijenjati sebe tijekom vremena i mijenjati ljude oko sebe, kazao je Ivan Ostojić, član Uprave Wüstenrot stambene štedionice i budući član Uprave Podravke, u emisiji Pshihologija uspjeha na radiju poslovniFM.
– Izazovi se u pravilu sami pojavljuju. Izazove rijetko na neki način samostalno kreirate, a prilike zapravo sami stvarate. Idealna situacija je kada izazove počnete pretvarati u prilike, to je na neki način poželjna situacija. Lako je biti dobar menadžer kada su okolnosti dobre i kada svi na neki način dobro funkcioniraju, međutim kvaliteta upravljanja dolazi do izražaja upravo u izazovnim i teškim situacijama, a sposobnost menadžmenta da te izazove pretvori u prilike zapravo je gamechanger. Tu se događa promjena koncepta i promjena ponašanja koja može kompaniju dignuti na višu razinu, pojašnjava Ostojić navodeći primjer iz Wüstenrota.
– Kada podijelite odgovornost sa suradnicima s ciljem ostvarenja kvalitetnih rezultata, onda to većina zaposlenika dobronamjerno prihvati i vuče naprijed – s ciljem da budemo što bolji kao organizacija, kao kompanija te da svi dionici u tom procesu budu sretni i zadovoljni, dakle i vlasnici i klijenti i zaposlenici. Kada pogledam kompaniju prije 20 godina i danas, vidljiv je strahovit napredak i razvoj. Samo po sebi to je veliko postignuće jer smo uspjeli pomaknuti kompaniju koja je u jednom trenutku bila, kako su nam govorili, stručnjak za stambenu štednju, u danas jednu od najprofitabilnijih kreditnih institucija na cjelokupnom financijskom tržištu u Republici Hrvatskoj.
Osvrnuo se i na brojne izazove tijekom 20 godina rada, a kao najteži je izdvojio situaciju prije desetak godina, kada su vlasnici u jednom trenutku razmišljali o povlačenju iz tog biznisa, potaknuti ukidanjem državnih poticajnih sredstava za stambenu štednju, a to je upravo biti ključan prodajni argument. Pojašnjava kako je tada najveći izazov u poslovanju bio mobilizirati ne samo zaposlenike, već i poslovne partnere i okrenuti situaciju u svoju korist pronalazivši druge niše i prilike za prodaju.
– Vizija je bitna, ali bitna je i ta energija te sposobnost motiviranja i objašnjavanje zaposlenicima kako je svaka teška situacija ujedno i prilika da izađemo još bolji i kvalitetniji te da su to prilike za rast, kako pojedinca tako organizacije. I to je to.
No, kaže da je i selekcija pri odabiru zaposlenika važna: “Na neki način selektiramo zaposlenike koji su u osnovi ratnici, obožavamo izazovne situacije i u njima se najbolje snalazimo. Nama mir i nekakva stabilna situacija ne odgovara. Volimo teške izazovne situacije u kojima upravo najbolje od sebe dajemo u najtežim trenucima.”
Ostojić je nedavno imenovan članom uprave Podravke, a funkciju preuzima 1. srpnja ove godine.
“Emocije su sjajne, pozitivne, nemam što skrivati. Značajan je to iskorak u mojoj profesionalnoj karijeri i, naravno, postoji pozitivna trema s obzirom na to da je Podravka sjajna kompanija, u kojoj ima puno izazova i posla. U nogometu i u menadžmentu ključno je staviti prave igrače na pravo mjesto, što je temeljni zadatak svakog menadžera. Podravka je jedna od najboljih kompanija u Hrvatskoj, zadatak je u biti vrlo izazovan, kratko rečeno odlične ljude učiniti još boljima, zaključio je razgovor za PoslovniFM Ivan Ostojić.
Emisiju možete poslušati u nastavku, a cjeloviti tekst pročitajte na poslovniFM-u.