Doći na neku od brojnih atraktivnih destinacija na našoj obali, a ne iskoristiti sve njihove blagodati bila bi prava šteta, smatra Krunoslav Weinpert. Stoga je – promatrajući potrebe tržišta, razvoja medija, tehnologija prijenosa informacija i želje potrošača – došao na ideju o stvaranju aplikacije koja se brine da putnici namjernici, ali i oni koji „zalutaju“ ništa ne propuste. Pointers, kako se zove aplikacija, nudi informacije o istaknuim događajima, mjestima za otkriti, restoranima, povijesnim znamenitostima…
“Ideja je nastala 2013. godine zahvaljujući mom dugogodišnjem radu i vođenju marketinških kampanja te produkcije”, priča Krunoslav. “Usluga je bila potrebna tržištu ali je ono tek 2015. bilo zrelo za prihvaćanje takvog noviteta”.
Tada je iscrtao grafičku strukturu, a stručnjaci za izradu mobilnih aplikacija su je izradili. U dvije godine aplikaciju je skinuta gotovo 100.000 puta, a djelatnici Pointersa samo prošlog ljeta putem svojih sadržaja komunicirali su s više od dva milijuna ljudi. Ove godine će se broj turista koji će se kroz platforme Pointersa upoznati sa sadržajem brojnih hrvatskih destinacija popeti na pet milijuna, uvjeren je Krunoslav.
Ova aplikacija je jedinstvena, smatra njen autor, jer se temelji na sedam platformi; kroz nju se nudi temeljita produkcija tekstualnog, foto, video, GPX, VR 360 sadržaja. Informacije se zatim plasiraju na Android i iOS platformi, mobile friendly webu, te na društvenim mrežama.
„Koncept je primijetila i Svjetska turistička organizacija“, kaže Krunoslav te dodaje kako su se ovih dana dosadašnjim destinacijama – Krku, Splitskoj rivijeri i Pagu – pridružile nove: Osijek, Delnice, Opatijska rivijera, Crikveničko-vinodolska rivijera, otoci Rab i Korčula, Neretvanska dolina, Bilje, Nacionalni park Risnjak. Ali tu neće stati.
Slavonski tim
Aplikacija Pointers je rezultat rada ljudi iz IT sektora, ali i grafičkih dizajnera, stručnjaka za marketing, produkciju… “Cijeli tim koji je sudjelovao na stvaranju je 100 posto slavonski što govori u prilog činjenici da imamo izuzetno kvalitetne, pametne i vrijedne mlade ljude velikih potencijala”, ističe Krunoslav Weinpert.
Projekt pokriva cjelokupnu ponudu profitabilnog i neprofitabilnog sektora, događaje, te dva puta tjedno kroz push notifikacije šalje obavijesti korisnicima što je na lokaciji gdje se nalaze iznimno bitno, odnosno što ne smiju propustiti.
“Reakcije korisnika su izvrsne. Svakodnevno nam pristižu komentari – najviše pohvale, a ponekad i neki prijedlog ili pitanje”, kaže Weinpert.
Dodaje kako ovih dana Pointers ide korak dalje i počinje nuditi mogućnost pregleda posebnih pogodnosti destinacije, a dat će i mogućnost kupnje vouchera za jednodnevne izlete, romantične večere i ostale usluge i proizvode s lokacije.
“Cilj nam je turistima ponuditi što kvalitetniju uslugu i proizvod“, ističe Krunoslav te najavljuje kako je u planu da aplikacija postane market place u kojem bi se moglo plaćati svim vrstama kartica te PayPalom.
Pointers – izvor relevantnih i točnih podataka o odredištu
Korisnici su u podjednakoj mjeri, što pomalo iznenađuje, domaći i strani gosti, a Weinpert je zadovoljan jer se koristi i izvan ljetne sezone. “Pointers je izvor relevantnih i točnih podataka o odredištu. To je dobro kako za turiste, tako i za domaće stanovnike. Češće ju koriste žene, a od stranaca najviše ju koriste Nijemci.”
Prihodi aplikacije dolaze od obuhvaćenih poslovnih subjekata – turističkih zajednica, općina, gradova. “Kad se krene s posebnim ponudama prihod će dolaziti i od segmenta market placea, a neke mogućnosti još nismo ni počeli kapitalizirati. Naime, u Pointersu nema reklama, ne može se kupiti prvo mjesto u prikazu, ne prodajemo podatke”, napominje Krunoslav.
Prihodima su zadovoljni – oni rastu, tvrtka posluje pozitivo i reinvestira dobit. Redovito podmiruje svoje obveze i povećava broj zaposlenih. On-line marketing je osnova privlačenja novih klijenata, ali ne zanemaruje se ni marketing putem on-site kanala odnosno tiskanje letaka, podjele balona, predstavljanja projekta u direktnom kontaktu s turistima na popularnim destinacijama.
Podrška razvojnih agencija, BIOS-a i ministarstava
Prošle je godine Pointers bio jedan od finalista natječaja Moj Zaba Start Zagrebačke banke, a ove godine osvojio je dvostruku nagradu na Vipovom natječaju za heroje digitalnog doba – dobio je nagradu publike i nagradu žirija.
U počecima poslovanja, kada su potrebna velika ulaganja, tvorci Pointersa imali su podršku osječkog BIOS-a, a koristili su i neke subvencije Grada Osijeka. “Podršku su nam od prve godine dali i Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komora te Regionalna razvojna agencija Slavonije i Baranje.”
“Osim u Hrvatskoj, Pointers je već prisutan i u Južnoafričkoj Republici. U toj zemlji razvija ga dvadeset mladih ljudi koje smo mi četiri tjedna obučavali i educirali. Nakon izlaganja na najvećem turističkom sajmu u Berlinu cilj nam je Pointers odvesti u nekoliko desetina svjetskih turističkih država. On treba biti generator povećanja vidljivosti destinacije i pomoć gospodarskom sektoru”, razlaže daljnje planove Krunoslav.
Uvjeren je da će to i postati jer je njihov projekt “Pointers – digitalizacija turizma u Hrvatskoj” prihvatilo Ministarstvo gospodarstva.
“Takva potpora dati će nam snagu da ostvarimo zacrtane ciljeve i da hrvatski turizam ovim primjerom u svjetskim razmjerima pokaže kako se digitalizira sektor, kako se stvara dugoročna održivost, povećava vidljivost i kako se svake godine mogu postizati sve bolji rezultati“, zaključuje Krunoslav Weinpert.