Može li digitalni novčanik istisnuti beskontaktnu karticu

Broj maloprodajnih transakcija provedenih preko mobilnih telefona u Velikoj Britaniji lani je porastao 328 posto, a njhova vrijednost dosegnula je gotovo milijardu funti. Funkcije plaćanja na svojim mobilnim telefonima koristi trećina potrošača

200
digitalni novčanik

Digitalni novčanik nije novi koncept. Apple i njegovi glavni konkurenti dugo su radili na povezivanju pametnih telefona s transakcijskim računima kako bi im pridodali još jednu funkcionalnost – plaćanje. No, jednostavnost korištenja beskontaktnih debitnih i kreditnih kartica vjerojatno je usporila prihvaćanje novih digitalnih rješenja.

Najnoviji podaci tvrtke Worldpay, koja pruža usluge platnog prometa, pokazuju da se na britanskom tržištu stvari olako mijenjaju. U britanskim trgovinama prošle godine 126 milijuna transakcija vrijednih gotovo milijardu funti provedeno je upotrebom NFC (near-field-communications) tehnologije na mobilnim telefonima, piše Computer Weekly.

U usporedbi s 2016. to je povećanje od 328 posto, navodi Worldpay. Funkcije plaćanja na svojim mobilnim telefonima koristi trećina potrošača, a očekuje se snažan rast plaćanja mobitelima.

U drugoj polovici 2017. broj plaćanja mobitelima značajno se ubrzao. Prema izvješću Worldpaya vrijednost transakcija u prvom polugodištu dosegnula je 370 milijuna funti. Daljnjih 600 milijuna funti ostvareno je u drugoj polovici godine, a ukupan rezultat iznosi 975 milijuna funti.

Analitičari najavljuju da je to tek uvod u fazu u kojoj će mobilni telefoni u poptpunosti potisnuti kartice prilikom plaćanja.

Promjena navika potrošača

Sektor supermarketa, sa 59 posto svih mobilnih transakcija u trgovini, bio je važan segment za prihvaćanje mobilnih novčanika poput Apple Paya, Google Paya i Samsung Paya. Kupci u nedostatku vremena traže načine kako da što brže kupe namirnice. Pubovi, barovi i restorani čine  12,5 posto ukupne potrošnje.

Digitalni novčanik je sve popularniji, ali pozornost privlači promjena načina korištenja pametnog telefona prilikom kupovine. Dosadašnje iskustvo pokazivalo je da kupci mobilni telefon koriste uglavnom za plaćanje malih iznosa. No, Worldpayova analiza pokazuje da se i te navike mijenjaju. Kupci se više ne ograničavaju na usputne kupnje i sve su spremniji mobitelom plaćati i robu znatno veće vrijednosti.

U drugoj polovici 2017. prosječna potrošnja po transakciji porasla je 11 posto nakon što su trgovci u svibnju počeli prihvaćati “neograničene” Apple Pay transakcije.

Popularnosti digitalnih novčanika doprinijelo je i to što proizvođači u mobilne uređaje  integriraju sofisticirane sigurnosne sustave.

Istraživanje ACI Worldwidea i Aite provedeno u rujnu 2017. pokazalo je da su da i europski potrošači sve spremniji plaćati putem mobilnih telefona. Istraživanje je obuhvatilo više od 6000 potrošača u 20 zemalja. Rezultati pokazuju da su razvijene europske zemlje i Sjedinjene Američke Države u prihvaćanju upotrebe mobilnih telefona za plaćanje počele hvatati regije u razvoju, poput Azije i Latinske Amerike, koje su predvodnici takvih trendova.