Prvo nacionalni istraživanje percepcije umjetne inteligencije u Hrvatskoj. provedeno u rujnu ove godine, dio je znanstveno-istraživačkog projekta koji su zajednički proveli EFFECTUS Veleučilište, Hrvatska pošta i Alca Zagreb. Cilj projekta je definiranje i praćenje ključnih pokazatelja percepcije umjetne inteligencije u Hrvatskoj te definiranje odgovarajućih razlika i korelacija primjenom znanstveno-stručnih metoda, navodi se u priopćenju Hrvatske pošte.
Rezultati istraživanja, koje je predstavio voditelj projektnog tima, izv. prof. dr. sc. Robert Kopal, pokazali su da je 42 posto Hrvata iskušalo alate umjetne inteligencije ili se njima koristi.
Visoku AI pismenost ima 19,3% ispitanika, dok nisko poznavanje umjetne inteligencije ima njih 26,3%. Prva asocijacija na umjetnu inteligenciju kod 60% ispitanika je osjećaj neizvjesnosti ili zabrinutosti, a kod 30% korisnost i ushićenje.
Za nestanak poslova u idućih 5 do 10 godina zabrinuto je 49% ispitanika, a njih 72% smatra da će umjetna inteligencija negativno utjecati na međuljudske odnose.
Više građana, njih 33%, drži da prilike i prednosti proizvoda i usluga koji upotrebljavaju AI nadmašuju prijetnje i rizike. S druge strane, 20% više je onih koji ne vjeruju AI sustavima.
Najveća percipirana dobrobit umjetne inteligencije jest zamjena ljudi u rizičnim aktivnostima (24%), a najveći rizik je manipulacija i zlonamjerno korištenje (26%).