U ponedjeljak, 18. rujna, više od dvije i pol godine nakon početka radova, probijena je druga cijev tunela Učka, a na kvarnerskoj strani tunela svečano je obilježen početak izgradnje punog profila autoceste od tunela do Matulja.
Investicija u drugu cijev tunela Učka jedna je od najvećih infrastrukturnih investicija u Istri – gotovo 200 milijuna eura za izgradnju 5,6 kilometara druge cijevi tunela. Za izgradnju druge cijevi tunela koristi se najsuvremenija tehnologija u tunelogradnji, a kako bi se ubrzao tempo gradnje, tunel se istovremeno probijao s istarske i kvarnerske strane. Plan je bio da tunel bude fizički probijen u ljeto 2023. godine, što je i ostvareno – ljeto traje još tri dana. Radovi bi kompletno trebali biti završeni sredinom 2024. godine.
S obzirom na to da francuska korporacija Bouygues u koncesijskom društvu BINA-Istra d.d. ima većinsko vlasništvo, prema koncesijskom ugovoru status glavnog izvođača radova na Istarskom ipsilonu, uključujući drugu cijev tunela Učka, ima njihova građevinska tvrtka Bouygues Travaux Publics specijalizirana za infrastrukturne radove. No, kao podizvođači angažirane su lokalne tvrtke.
“Kroz tunel Učka godišnje prođe 11 milijuna putnika pa nakon izgradnje druge cijevi krećemo s rekonstrukcijom postojeće, u što ćemo investirati 8 milijuna eura da bismo povećali sigurnost i uskladili se EU direktivom”, rekao je generalni direktor BINA-Istre Dario Silić.
Preostala je još izgradnja punog profila autoceste do Matulja te vijadukata Limska draga i Mirna. Ugovorena vrijednost građevinskih radova na dionici tunel Učka (portal Kvarner) do Matulja iznosi također oko 200 milijuna eura. Spajanjem spomenute dionice s mrežom Hrvatskih autocesta u čvoru Matulji Istarski ipsilon će se kompletno integrirati u sustav autocesta Republike Hrvatske, a Istra će biti povezana sa Zagrebom u punom profilu autoceste, što će omogućiti vožnju od Pule do Zagreba u trajanju od dva i pol sata.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je za desetak dana otvaranje državne ceste 403 u Rijeci te potpisivanje ugovora o radovima na tunelu Kozjak 27. rujna. Podsjetio je i da je osigurano 1,3 milijarde eura za izgradnju jadransko-jonskog koridora.
>>HAC-u odobreno zaduživanje za refinanciranje kredita i nove investicije
>>Stara cijev tunela Učka obnavljat će se paralelno s radovima na novoj cijevi