Kako smanjiti naprezanje očiju pri gledanju u ekrane

U operativne sustave iOS, Android, MacOS i Windows 10 ugrađene su neke funkcionalnosti koje nam promjenom boje zaslona iz bijele u narančastu mogu pomoći da manje naprežemo oči i lakše zaspimo

141
naprezanje očiju

Ako vam se oči umaraju, jedan od razloga mogao bi biti da tijekom dana previše buljite u ekran. Zbog pandemije više vremena provodimo u zatvorenom, radimo od kuće i bez obzira je li razlog posao ili zabava, više neko ikad vrijeme provodimo gledajući u zaslone računala, telefona ili tableta. U operativne sustave iOS, Android, MacOS i Windows 10 ugrađene su neke funkcionalnosti koje nam promjenom boje zaslona iz bijele u narančastu mogu pomoći da manje naprežemo oči i lakše zaspimo. Takve funkcionalnosti često se nazivaju Night Light (Noćno svijetlo) ili Night Mode (Noćni način rada).

Apple na svojim web stranicama navodi kako su “Studije pokazale da izlaganje jarko plavom svijetlu može utjecati na nađe cirkadijske ritmove (prirodni procesi koji reguliraju cikluse spavanja i buđenja koji se ponavljaju svaka 24 sata) i otežati san”. “Night Shift”, tumači Apple, “ koristi sat I geolokaciju računala da utvrdi kada sunce zalazi na području na kojem se nalazite. Zatim automatski prebacuje boje na zaslonu u topliji dio spektra, a ujutro vraća ekran na uobičajene postavke”.

Takve postavke su vrlo korisne u večernjim satima jer smanjuju svijetlo na uređaju i prebacuju se na noćni filter te tako omogućuju čitanje uz manje naprezanje očiju. To nije nužno isto kao potpuno blokiranje plavog svijetla koje, tvrde neki, pomaže da lakše zaspu ili smanjuje naprezanje očiju više od softverskih postavki. Naprezanje ničiju dodatno možete smanjiti primjenjujući pravilo 20-20-20, prema kojem biste prilikom gledanja u ekran trebali napraviti stanku svakih 20 minuta kako biste 20 sekundi gledali u nešto udaljeno 20 metara.

Ako si pak želite samo olakšati gledanje zaslone u večernjim satima, mogle bi vam pomoći opcije koje se nude na iPhoneu, Macu i na uređajima koje pogone operativni sustavi Windows i Android.

Kako koristiti plavi svjetlosni filter na Androidu

  • Android telefoni prilično se razlikuju ovisno o proizvođaču. U ovom slučaju ćemo kao primjer iskoristiti Samsung.
  • Povucite prstom od vrha ekrana prema dolje.
  • Potražite oznaku “blue light filter” (plavi svjetlosni filter) u izborniku.
  • Dodirnite oznaku malo duže.
  • Odaberite opcije “turn on as scheduled” (“uključi prema rasporedu”) ili “turn on now” (“uključi sada”).
  • Podesite intenzitet boja kako vam odgovara.

Kako koristiti Night Shift na MacOS-u

  • Kliknite oznaku Apple u gornjem lijevom dijelu zaslona.
  • Odaberite sistemske postavke.
  • Kliknite “Displays” (“Prikaži”).
  • Odaberite “Night Shift”.
  • Postavite raspored ili dodirnite “turn on until sunrise” (uključi do zore”).
  • Podesite intenzitet prema vlastitim željama.

Kako koristiti Night Light u sustavu Windows 10

  • Kliknite oznaku za pretraživanje u donjem lijevom kutu pokraj izbornika Start.
  • Upišite “Night Light”.
  • Dodirnite “Turn on now” (“Uključi odmah”).
  • Također možete prilagoditi intenzitet boje te podesiti raspored tako da se noćni mod rada automatski uključuje u određeno vrijeme ili prema zalasku sunca.

>>Kako kontrolirati notifikacije na svom računalu ili telefonu