Tvrtka Lemax implementirat će svoj softver za vodeću tajlandsku turističku agenciju

Implementacija će podržati rad više od 700 zaposlenika s više od 4000 partnera i osam  tržišta koja zajednički pokrivaju gotovo trećinu stanovnika planete

101
Mate Kostovski Lemax
Mate Kostovski, direktor Lemaxa

Lemax, IT tvrtka koja se bavi razvojem i prodajom softvera namijenjenog turističkim agencijama i turoperatorima na globalnom tržištu, potpisala je ugovor s Asian Trailsom, vodećom turističkom agencijom iz Tajlanda.

Riječ je o najvećem ugovoru koji je Lemax potpisao od trenutka izlaska na globalno tržište. Implementacija će podržati rad više od 700 zaposlenika s više od 4000 partnera i osam  tržišta koja zajednički pokrivaju gotovo trećinu stanovnika planete. Asian Trails posreduje s većinom aranžmana koji se ugovaraju u Hrvatskoj za turističke usluge u Kambodži, Kini, Indoneziji, Maleziji, Mjanmaru, Singapuru, Tajlandu i Vijetnamu.

Tvrtka Lemax osnovana 1990. u Šibeniku, s podružnicom u Zagrebu. Svoje djelovanje  započela je kreiranjem web stranica za turizam, prepoznavši potrebe lokalnog tržišta. U narednim godinama stvarali su se temelji za kompleksnije softversko rješenje usmjereno informatizaciji poslovnih procesa u turističkim agencijama koje je kreirao direktor Lemaxa, Mate Kostovski sa svojim timom. To je dovelo do razvoja cjelovitog rješenja pod imenom  iTravel softver s kojim je Lemax 2011. ušao na globalno tržište.

Razdoblje od 2011. do 2015. obilježeno je rastom i ostvarivanjem pozitivnih poslovnih rezultata. Tvrtka je 2017. ostvarila odgođene prihode u visini od 10,3 milijuna kuna, uz rast od 43 posto u odnosu na 2016. godinu, i zapošljava više od 60 stručnjaka od kojih je više od 90 posto visokoobrazovanih. Početak 2018. obilježio je cjeloviti rebranding kompanije i iTravel softver mijenja naziv u Lemax softver.

Prekretnica 2001. godine

“Osim prve prekretnice 2001. kada smo bili fokusirani na turizam, ulaskom na globalno tržište sa softverom u potpunosti kreiranim hrvatskim znanjem i investicijama, zamah našem rastu osigurala je promjena poslovnog modela. Iako smo u početku pretežito poslovali prema lifetime licence modelu, opredijelili smo se za SaaS model poslovanja, odnosno software as a service, što nas je izdvojilo na hrvatskom i donijelo nove korisnike na stranim tržištima”, rekao je Mate Kostovski, direktor Lemaxa.

“Naš softver”, tumači Kostovski, “korisnicima – turističkim agencijama i turoperatorima – pomaže povećati efikasnost i prodaju. Uz kompletno upravljanje rezervacijskim procesom pokriva širok spektar aktivnosti budući da imamo specijalizirane module za marketing, prodaju, računovodstvo, financije te logistiku. Najveća prednost ovakvog sveobuhvatnog sustava je značajno ubrzanje i automatizacija svih operativnih procesa, na koje naši korisnici troše puno vremena i resursa. Na taj način se oni mogu više posvetiti razvoju svog poslovanja te odnosu s njihovim klijentima, a krajnji benefit im je, naravno, povećanje prodaje i profita. Analizirajući poslovanje svih naših korisnika potvrđeno nam je kako im prihodi rastu iz godine u godinu, što nas iznimno veseli“.

Investicija u moderniju arhitekturu

Lemax danas ima više od 120 korisnika na svim kontinentima, osim Antarktike, pokrivajući kompanije veličine od 20 do više od šest stotina zaposlenika. Tvrtka je u stopostotnom hrvatskom vlasništvu te će kao najveću investiciju, u visini između 8 i 10 milijuna eura, izdvojiti za prelazak na moderniju arhitekturu, najviše na izdvajanje monolitne aplikacije u mikroservise (refaktoring). Na taj način softver će biti brži, pouzdaniji i stabilniji te ćemo smanjtiti kompleksnost, odnosno međuovisnost sustava. Investicija je u skladu s tvrtkinom strategijom i s ciljem unaprjeđenja kvalitete i održivosti koda te bržeg razvoja novih funkcionalnosti, a odvijat će se kao Strategija 2023 koja za cilj do 2023. godine ima prepisati kod na noviju tehnologiju.

“Mišljenja smo da će u budućnosti većina softvera na tržištima nuditi sličan set funkcionalnosti, a komparativna prednost bit će razina usluge koja će se nuditi korisnicima. Zato značajno ulažemo i unaprjeđujemo ovaj segment i posebnu pozornost usmjeravamo na prilagodbu poslovnih procesa korisnika našem softveru, edukaciju i treninge njihovih zaposlenika uz izradu prilagođenih uputa za korištenje”, istaknuo je Kostovski.

Turizam je jedna od najvećih industrijskih grana. Sektor globalnom GDP-u pridonosi s 10,4 posto i 9,9 posto ukupno zaposlenih. Tržište je kompetitivno i brzorastuće. “Upravo nas to motivira da naše rješenje sustavno unaprjeđujemo što nas dovodi do dobre tržišne pozicije. Trenutno smo među najboljim dostupnim rješenjima. To potvrđuju i ugovori koje potpisujemo s korisnicima, a posljednji u nizu je i naš najveći projekt, Asian Trails“,  zaključio je Kostovski.