Što učiniti ako vam se mobitel ili tablet ne pune

Ako vam se telefon ne puni, to ne znači da odmah morate kupiti novi. Evo nekoliko jednostavnih savjeta kako da pokušate sami otkloniti problem prije nego što odnesete uređaj na servis ili investirate u novi

u 8:58 Zadnja izmjena: 12.10.2018 u 8:58
444
mobitel punjenje

Priključili ste mobitel kako biste ga napunili, ali ne dešava se ništa. Možda uređaj pokazuje da se puni, ali baterija ne reagira. Ili vaš telefon uopće ne razaznaje da bi se trebao puniti. Evo nekoliko savjeta kako možete pokušati sami otkloniti problem prije nego što potražite savjet stručnjaka ili investirate u novi uređaj.

Zamijenite kabel ili zidni adapter

Ponekad su rješenja problema vrlo jednostavna. Pa onda počnimo s najjednostavnijim i očiglednim: možda je vaš kabel ili zidni adapter oštećen, što je rezultiralo lošom vezom pa se vaš uređaj ne puni. Ako imate rezervni punjač, pokušajte zamijeniti kabel, adapter pa čak i zidnu utičnicu. Počne li se vaš telefon ili tablet nakon zamjene puniti, znate da je problem u nekoj od navedenih komponeti pa se možete posvetiti detaljnijem istraživanju kako biste utvrdili “krivca”.

Može se desiti da koristite pogrešan punjač – nisu svi adapteri prilagođeni za istu snagu. Zidni adapter koji ste dobili s vašim starim e-čitačem vjerojatno neće moći napuniti vaš novi iPad Pro, na primjer. Stoga, provjerite upotrebljavate li odgovarajući punjač.

Moguće je također da su vaš kabel ili adapter odradili svoje i da je vrijeme da ih pohranite u otpad odnosno reciklažno dvorište. Naravno da ih jednostavnije baciti u smeće, ali pokažite malo ekološke svijesti i učinite pravu stvar.

Kvarovi na kablovima se dešavaju, iako se to češće dešava ako je riječ o jeftinim proizvodima nepoznatih proizvođača. Poznate robne marke imaju svoju cijenu i normalno je potražiti jeftiniju zamjenu, ali poznati brendovi uglavnom su ipak kvalitetniji i isplati se  uložiti malo više. To ne znači da morate kupiti originalnu dodatnu opremu koja je najskuplja, postoje i kvalitetni brendirani zamjenski proizvodi koji su se potvrdili na tržištu.

Priključite uređaj izravno u zidnu utičnicu

Provjerite jeste li svoj uređaj priključili izravno u zidnu utičnicu. Priključivanje uređaja u računalo (ili USB hub) možda neće pružiti dovoljno snage da biste ga napunili. Čak i ako vaš USB hub ima strujni kabel koji možete priključiti na zidnu utičnicu, moguće je da nećete imati dovoljnu snagu da napunite uređaj. To se češće događa s tabletima, koji traže malo jače napajanje prilikom punjenja, ali dešava se i prilikom punjenja telefona.

Ako ste priključili uređaj na punjenje preko produžnog kabela, pokušajte ga priključiti izravno na zidnu utičnicu. Moguće da je problem u utičnici na produžnom kabelu. Osim toga, što je lanac između telefona i zida prilikom punjenja kraći, tim bolje.

Provjerite priključnicu i kontakte

Uzrok problema s punjenjem može biti i prljavi priključak na uređaju. Mnogi od nas nose telefone u džepu i normalno je da oni pritom pokupe malo prljavštine. Svaki put kada priključite kabel, ugurate malo prljavštine u priključak za punjenje. To s vremenom može oslabiti vezu i onemogućiti punjenje. Može doći i do mehaničkog oštećenja kontakta s istim posljedicama

Oba problema mogu se riješiti običnom čačkalicom. No, taži se “lagana“ ruka kako vam se čačkalica ne bi slomila, a njen vrh ostao u telefonu i stvorio dodatne probleme. Pokušajte čačkalicom očistiti prljavštinu ili ispraviti kontakt, pa ponovo priključiti uređaj na punjenje.

Ne upotrebljavajte telefon prilikom punjenja

Ako vaš telefon pokazuje da se puni, a indikator baterije to ne potvrđuje, možda je problem u tme što previše koristite svoj telefon tijekom punjenja. To vjerojatno nećete primijetiti pregledavate li samo Facebook, ali ako koristite neke zahtjevnije operacije, vaš telefon će se brže trošiti nego puniti.

>>Kako ograničiti Facebook u potrošnji baterije

Ako imate takvih problema, priključite telefon na punjenje i ne dirajte ga neko vrijeme. Bude li se baterija normalno punila, s vašim uređajem je vjerojatno sve u redu. Treba ga samo povremeno napuniti.

Nemojte se previše zamarati oko stavljanja mobitela u zrakoplovni način rada ili gašenja telefona. To će skratiti vrijeme punjenja za svega nekoliko minuta. Pokušajte jednostavno ne koristiti telefon dok ga punite.

Ako sve to nije pomoglo, potražite pomoć stručnjaka

Ako nijedan od gore navedenih savjeta nije riješio problem, morat ćete prihvatiti mogućnost da je vaš uređaj oštećen ili neispravan. U tom slučaju – osim ako niste spremni sami otvoriti uređaj u potrazi za kvarom, a većina nas nije – jedino što vam preostaje je potražiti pomoć stručnjaka, po mogućnosti u ovlaštenom servisu, pogotovo ako vam je uređaj pod garancijom.

Cijena popravka ovisit će o težini kvara i o tome je li uređaj pod garancijom ili nije. U svakom slučaju, morat ćete se priviknuti da ćete (barem) nekoliko dana biti bez njega, ali to bi ipak trebalo biti jeftinije od kupnje novog uređaja.