Tvrtka koja danas stoji iza brenda mobilnih telefona Nokia osvježila je u četvrtak svoju paletu pametnih telefona mnoštvom novih, cjenovno relativno povoljnih modela, s kojima se želi upustiti u nadmetanje s etabliranim igračima poput Samsunga i Applea.
Finski startup HMD Global ima licenciju za dizajn i prodaju telefona pod brendom Nokia otkako je 2016. od Microsofta kupio odjel za mobilne telekomunikacije te tvrtke. Otada je tvrtka lansirala nekoliko pametnih telefona i nekoliku “bedastih” (ili ako vam je draže “glupih”) telefona“ – uključujući obnovljene verzije nostalgičnih uređaja poput modela 8110 i preklopnog telefona 2720.
U četvrtak je tvrtka predstavila šest novih pametnih telefona. Podijeljeni su u tri serije: X, koja je na vrhu popisa u pogledu cijena i specifikacija; G, koja je nešto povoljniji od X-a; i najjeftinija serija C. Cijene su u rasponu od 75 eura za najjeftiniji model C10 do 349 eura za najskuplji među šest novih modela Nokia X20.
S X20 dobivate 6,67-inčni zaslon, četiri kamere sa stražnje strane s glavnom lećom od 64 megapiksela i mogućnost povezivanja sa superbrzim 5G internetom. I X20 i jeftiniji X10, s cijenom od 309 eura, pogoni Qualcommov Snapdragon 480 5G čipset, oba rade na Googleovom operativnom sustavu Android s trogodišnjim sigurnosnim ažuriranjima, kao i trogodišnjim jamstvom – godinu dana više od jamstva za modele iz serija G i C.
X20 također ima značajku “dvostrukog nišana” koja omogućuje istovremeno korištenje dviju kamera telefona za snimanje iz različitih kutova.
U komplet neće biti uključen punjač, ali će telefoni imati potpuno kompostabilno kućište.
Novi modeli u Europi će biti dostupni već sljedećeg mjeseca, dok će naknadno biti objavljeno kada će biti dostupni na američkom tržištu.
Žestoka konkurencija
U žestokoj konkurenciji Applea, Samsunga i kineskih proizvođača Huaweija i Xiaomija, Nokia se, bez previše uspjeha, pokušavala izboriti za značajniji udio na tržištu pametnih telefona. U sličnoj poziciji su Sony i LG, a korejska tvrtka nedavno je objavila da se povlači s tržišta pametnih telefona.
“Nokia će vrlo teško biti konkurentna u najvišem tržišnom segmentu, zato sada cilja niže cjenovne razrede”, rekao je za CNBC Francisco Jeronimo, potpredsjednik za europsko tržište u IDC-u, tvrtki specijaliziranoj za istraživanje tržišta u tehnološkom sektoru. “S druge strane, mnogo truda su uložili kako bi se pozicionirali u B2B ( business-to-business) segmentu, što je za njih vrlo dobra prilika jer tu nema mnogo igrača koji nude privlačan portfelj.”
Nokia je lani na tržištu pametnih telefona prema podacima IDC-ja držala samo 0,6 posto tržišta, što je manji tržišni udjel od LG-ija ili kineskog Honora.
Bedasti telefoni
No, HMD se pokazao dobrim u segmentu takozvanih “bedastih” telefona, gdje je u 2020. zauzeo tržišni udjel od 16 posto. Tijekom posljednjih nekoliko godina pametni telefoni postali su više ručna računala nego telefoni. Nasuprot njima su telefoni koji nisu pametni – dakle, bedasti telefoni – koji su više telefoni, a manje računala. Pametni telefoni općenito omogućavaju pregledavanje weba, preuzimanje aplikacija, slanje e-pošte i komunikaciju glasom i videom. Bedasti telefoni obično nude komunikaciju glasom (uspostavljanje i primanje poziva), slanje tekstnih poruka i osnovno pregledavanje web stranica.
Finski startup se nada da će napredovati u poslovnom segmentu te da će razviti nove usluge kako bi proširio izvore prihoda. Tvrtka koju financijski podržavaju Nokia, Google te još nekoliko velikih investitora lani je lansirala SIM karticu za globalni podatkovni roamingom pod nazivom HMD Connect. Uspjela se probiti s novom uslugom usprkos pandemiji. U Velikoj Britaniji pak pokreću novu mobilnu mrežu pod nazivom HMD Mobile. Djelovat će kao virtualni operator, što znači da će se oslanjati na infrastrukturu druge komunikacijske tvrtke. Najjeftinije pakete će nuditi za 6,5 funti mjesečno. S 5G neće krenuti odmah, ali najavili su kako rade na tome da budu “spremni za 5G”.