Poslovne sastanke uskoro bismo mogli održavati s hologramima

Puni virtualni doživljaj traži mnogo više od slike i zvuka, više od virtualne i proširene stvarnosti. Traži se digitalni osjećaj dodira, okusa i mirisa, osjećaj topline i hladnoće

106

Zamislite da do 2030. godine postane uobičajen rad na daljinu i druženje isključivo u virtualnom svijetu, bez fizičkog napuštanja doma. Još prošle godine to se činilo dalekom futurističkom fantazijom. Ali istina je čudnija od fikcije. Početkom 2020. godine pogodila nas je pandemija Covida-19 i ideja o radu i druženju na daljinu više nije bila samo teoretsko promišljanje. Za mnoge zaposlenike koji rade u uredima to je preko noći postala svakodnevica.

Ta ‘nova normalnost’ uključuje duge radne dane ispred laptopa, video sastanke s kolegama i poslovnim partnerima. Internet je postao ključan za održavanje poslovnih pa i nekih drugih svakodnevnih životnih aktivnosti. I to je funkcioniralo iznenađujuće dobro: većina poslovnih aktivnosti je nastavljena i posao je obavljen. Mnoge je internet spasio, a posljedica je bila da su internetske aktivnosti značajno porasle na globalnoj razini.

Slika i zvuk nisu dovoljni

Ipak, mnogima nešto nedostaje – tehnologija koja bi nadoknadila prisnost i prisutnost fizičkog svijeta. Provesti cijeli dan ispred ekrana uz zvukove iz zvučnika ni približno ne može zamijeniti iskustvo sastanka s drugom osobom licem u lice. Da bi virtualni sastanak postao interaktivan kao i stvarni, komunikacijska tehnologija trebala bi napraviti velik korak naprijed. Mnogo više od boljeg prijenosa slike. Morao bi omogućiti iskustvo suradnje s kolegama u istom prostoru.

To je razlog zašto je u posljednjih šest mjeseci tako naglo porastao interes za virtualnu ili proširenu stvarnost. Ali to je tek dio onoga što bi trebalo učiniti. Tijekom izolacije ljudi ponovo otkrivaju koliko su nam važni mirisi i okusi koji nas okružuju, te koliko im nedostaje fizička prisutnost na mjestima koje inače posjećuju i na kojima rade, a koja do izbijanja pandemije nisu ni zamjećivali, uzimajući ih “zdravo za gotovo”. Pandemija je donijela prekretnicu u razmišljanju uredskih radnika o tome kako zamišljaju digitalni ured budućnosti.

Puni virtualni doživljaj traži mnogo više od slike i zvuka, više od virtualne i proširene stvarnosti. Traži se digitalni osjećaj dodira, okusa i mirisa, osjećaj topline i hladnoće.

U najnovijem izvješću Ericsson IndustryLaba predstavljena je njihova vizija prema kojoj bi za desetak godina napredna tehnologija i 5G mreže mogle omogućiti pun virtualni doživljaj osjetila. Uredski posao više nikad neće biti kao prije pandemije.

Sveobuhvatno digitalno iskustvo

Zaposlenici će provoditi više vremena radeći digitalno i zato sve više raste potreba za razvojem tehnologija u obimu i tempu kakvi su još nedavno bili nezamislivi. Umjesto virtualnog doživljaja na ekranu, digitalno iskustvo moglo bi postati sveobuhvatno, od ispijanja kava, društvenih okupljanja do digitalnog odlaska na posao i povratka kući. Jačanjem digitalizacije rada i procesa za izgradnju timova, zahvaljujući tome što bismo više vremena provodili kod kuće, mogla bi se smanjiti i emisije stakleničkih plinova.

Najnovije istraživanje Ericssonova IndustryLaba, Dematerijalizirani ured, obuhvatilo je raznišljanja uredskih zaposlenika iz 16 zemalja koji predstavljaju gotovo 133 milijuna zaposlenika. Izvještaj je nadogradnja prošlogodišnjeg istraživanja Internet osjeta koje se bavilo prelaskom s povezanosti putem ekrana na sveobuhvatno iskustvo koje je rezultat povezanosti naših osjetila u svakodnevnom životu. U ovom posljednjem izvještaju, fokus je bio na osjetima u uredu kako bi se vidjelo kako senzorna povezanost putem umjetne inteligencije, proširene i virtualne stvarnosti, 5G i automatizacije može promijeniti radne uvjete uredskih zaposlenika.

Naglasci iz izvještaja:

  • gotovo 6 od 10 ispitanika predviđa trajno povećanje online sastanaka i treba alate koji će pružiti bolju podršku interakciji na udaljenosti.
  • polovina ispitanika želi digitalnu radnu stanicu koja daje potpuni osjećaj prisustva na radnom mjestu s bilo koje lokacije.
  • 77 posto njih navodi da bi Internet osjeta za poslovnu upotrebu povećao održivost njihovih kompanija.
  • Internet osjeta će se najvjerojatnije koristiti za marketing i prodaju, a 59 posto ispitanika kaže da će prostorni video i njih 50 posto da će digitalna temperatura biti korišteni do 2030. godine za sveobuhvatniji angažman oko kupaca
  • 73 posto visokorangiranih rukovoditelja vjeruje da će se hrani u kompanijskim kantinama moći digitalno poboljšati okus do 2030.
  • 66 posto njih misli da će im do 2030. tehnologija omogućiti da osjete kad je kolega/ica uzrujan/a, što također znači da će i njihovi poslodavci znati kada su oni uzrujani.