Tesla je u prednosti pred svim ostalim proizvođačima automobila u tri ključne kategorije

Tradicionalni proizvođači automobila mnogo ulažu u elektrifikaciju svojih vozila, ali Tesla je industrijski lider kada je riječ o u području akumulatorskih tehnologija, umjetne inteligencije i prikupljanja podataka

246
Tesla

Tesla ne sudjeluje na ovogodišnjem Detroit Auto Showu koji se održava od 14. do 27. siječnja, ali ovaj proizvođač električnih automobila je daleko ispred konkurencije u tri ključne kategorije, izjavila je u ponedjeljak osnivačica i izvršna direktorica tvrtke ARK Invest Catherine Wood.

Tradicionalni proizvođači automobila mnogo ulažu u elektrifikaciju svojih vozila, ali Tesla je industrijski lider kada je riječ o u području akumulatorskih tehnologija, umjetne inteligencije i prikupljanja podataka, tvrdi Wood.

“Vjerujemo da je budućnost industrije prijevoza u električnoj energiji, a Tesla je u tome ispred svih. Drugi proizvođači će zaostatak teško nadoknaditi, jer je to Tesli u genima”, dodala je.

Wood vodi investicijski fond specijaliziran za ulaganja u tehnološke projekte koji je prošlu godinu završio u zelenom i nastavlja uzlazni trend i u 2019. godini. Ona smatra da je Tesla u prednosti zbog troškova jer proizvodi vlastite baterije za svoja vozila Model S, Model X i Model 3. Ostale automobilske tvrtke moraju se vertikalno integrirati, rekla je Wood.

Također, tip baterije koju Tesla koristi daje mu dodatnu prednost nad ostalim proizvođačima automobila. Teslina vozila rade s cilindričnom litij-ionskom baterijom poput one koja se koristi u potrošačkoj elektronici, umjesto litij-ionskih baterija u vrećicama.

>>Znate li koliko biste zaradili da ste 2010. uložili u IPO kompanije Tesla

“Tesla tako spušta krivulju troškova potrošačke elektronike na znatno nižu razinu u usporedbi s litij.ionskim baterijama u vrečicima”, tumači Wood. “Sa stajališta inženjera napravili su nevjerojatnu stvar, nešto što nitko drugi nije smatrao mogućim. To ih stavlja daleko ispred svih ostalih.”

Brži ritam dizajniranja čipova

Wood očekuje da će se drugi proizvođači automobila okrenuti Nvidiji kada je riječ o umjetnoj inteligenciji, ali kritizirala je “dizajnersku ritam” proizvođača čipova.

“Svi ostali će koristiti Nvidiju, ali njihov ritam dizajna je takav da novi čip predstavljaju svakih 3-5 godina”, objašnjava Wood. “Teslina pak novi čip predstavlja u ritmu od godinu do dvije. To je potpuno drugačija dinamika.”

Tesla je, dodaje Wood, prikupio gomilu podataka od svojih kupaca koji su prešli milijarde milja. Slijedi Googleov Alphabet s podacima za 200 milijuna milja.

“To su ključne stvari koje pokreću razvoj autonomnih vozila  i smjer u kojem idemo”, zaključila je Wood.