Volvo testira prototip tegljača na gorivne ćelije

Volvo HX04 se puni s 12 kilograma vodika za otprilike sedam i pol minuta, što mu omogućuje oko četiri sata rada. Riječ je o prototipu u ranoj fazi razvoja

34
Volvo HX04
[Foto: Volvo Construction Equipment]

Tvrtka Volvo Construction Equipment (Volvo CE) objavila je da je započela testiranje prvog svjetskog prototipa zglobnog tegljača na gorivne ćelije, pod nazivom Volvo HX04. U tvrtki kažu kako će rezultati projekta pokazati mogućnosti vodika i gorivnih ćelija.

Švedska tvrtka ima jedan od najširih asortimana električne građevinske opreme u industriji, ali istražuje i druge mogućnosti napajanja poput vodika.

“Iako je prototip u ranoj fazi razvoja, ova inovacija pružit će vrijedan uvid u mogućnosti vodika u transformaciji energije uz baterijsko-električna rješenja”, rekla je Carolina Diez Ferrer, voditeljica razvoja inženjerskih programa u Volvo CE. “Vjerujemo da istraživanjem više tehnologija i kroz suradnju s partnerima gradimo najbolji put za dekarbonizaciju građevinske industrije.”

Volvo HX04 se puni s 12 kilograma vodika za otprilike sedam i pol minuta, što mu omogućuje oko četiri sata rada. Rezultat je istraživačkog projekta koji se provodi od 2018. i financira se u okviru FFI-ja, nacionalnog programa suradnje u kojem sudjeluju švedska agencija za inovacije VINNOVA, švedska energetska agencija i švedska prometna uprava. Program je usmjeren na razvoj, istraživanje i inovacije održivih vozila i tehnologija vezanih uz autoindustriju.

Partneri u projektu su Volvo CE i RISE, švedski istraživački institut, koji su pružili specijalističke kompetencije za razvoj i sigurnost pogonskog sklopa, te PowerCell Sweden, tvrtka koja razvija energetska rješenja na temelju gorivih ćelija. Inženjeri iz Tehnološkog centra u Eskilstuni, Švedska, uložili su svoje znanje stečeno kroz laboratorijska ispitivanja gorivih ćelija kako bi razvili softver.

Gorivne ćelije rade spajanjem vodika s kisikom, a kemijska reakcija koja nastaje proizvodi električnu energiju koja pokreće stroj. U tom procesu gorivne ćelije također proizvode toplinu koja se može koristiti za grijanje kabine. Gorivne ćelije emitiraju samo jednu stvar – vodenu paru.

U principu, gorivna ćelija radi slično kao baterija, osim što generira vlastitu električnu energiju iz vodika umjesto da se puni iz vanjskog izvora. Vozila s električnim pogonskim sklopovima na gorivne ćelije imaju vrijeme rada, domet i vrijeme punjenja goriva slično kao vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Dok su akumulatorska električna vozila i vozila pogonjena biogorivom danas komercijalno dostupna kao održivija zamjena za dizel, komercijalizacija strojeva na vodik očekuje se tijekom druge polovice ovog desetljeća, navodi Volvo CE.