Za otvaranje računa u Zabi sada su dovoljni mobitel i osobna

Proces identifikacije klijenta temelji se na provjeri sličnosti fotografije na osobnoj iskaznici sa snimljenom fotografijom usporedbom točaka na licu

7193
Zaba otvaranje računa selfijem

Zagrebačka banka predstavila je u utorak novu uslugu otvaranja računa bez prisustva bankara. Račun se ugovara preko mobitela, a sve što je korisnicima potrebno je pametni telefon te valjana osobna iskaznica. Ova mogućnost idealna je za sve one koji hitno trebaju račun u banci, a nemaju vremena otići do poslovnice. Na taj je način prvi put na tržištu moguće otvoriti tekući ili žiro račun u bilo koje doba dana i bilo gdje.

Otvaranjem računa automatski se aktivira i mobilno bankarstvo (m-zaba), čime korisnik lakše može pratiti stanje i promete svojih računa te obavljati plaćanja. Račun mogu otvoriti sve punoljetne osobe koje već nemaju transakcijski račun u Zabi niti su opunomoćene po transakcijskim računima.

Dijana Hrastović
Dijana Hrastović, ćlanica Uprave Zagrebačke banke

“U Zagrebačkoj banci redovito pratimo razvoj najnovijih tehnoloških trendova. Digitalizacija je u fokusu naše poslovne strategije. Kako su mobiteli u velikoj mjeri zamijenili osobna računala, tako smo i mi u Zagrebačkoj banci jako fokusirani na razvoj m-bankarstva i trudimo se dodavati što više novih funkcionalnosti  i proizvoda u taj kanal. Naravno cijelo vrijeme pratimo iskustvo naših klijeneta koje nastojimo svakom novom isporukom što više poboljšati”, rekla je predstavljajući novu uslugu Dijana Hrastović, članica Uprave Zagrebačke banke.

Prepoznali moć kamere

“Shvatili smo da se kamera telefona vrlo brzo razvija i omogućava strašno puno stvari”, tumači Luka Tomašković, direktor kanala ispruke u Zagrebačkoj banci. “Imamo već lijepo višegodišnje iskustvo s uslogom Slikaj i plati, koja se pokazala kao apsolutno najrašireniji način plaćanja računa. Htjeli smo napraviti korak dalje i evo – danas predstavljamo novu uslugu.”

Od prošlog utorka aplikacija je dostupna u App Storu i Google Playu. Kada potencijalni klijent preuzme i otvori aplikaciju, klikne na tab za otvaranje računa. Prvo mu se otvara kratka informaciju o čemu je riječ i nakon toga se pokreće proces.

Prvi korak je skeniranje obje strane osobne iskaznice kamerom. Slijedi potvrda skeniranih podataka. Ako je potrebno, ako neki znak nije ispravno učitan, podaci se mogu ispraviti. Idući korak je snimanje selfieja: poželjno je da fotografija bude što kvalitetnije.

Proces identifikacije klijenta temelji se, naime, na provjeri sličnosti fotografije na osobnoj iskaznici sa snimljenom fotografijom usporedbom točaka na licu. Ako je sličnost potvrđena, pojavi se kvačica i proces ide dalje. Ponovo se izlistaju upisani podaci, a klijent nastavlja s unosom dodatnih potrebnih podataka koji se ne nalaze na osobnoj iskaznici.

Unos podataka je maksimalno pojednostavljen. Većinom se podaci unose preko padajućih izbornika, s odgovorima da ili ne. Slijedi odabir željenog proizvoda – kunskog tekućeg ili kunskog žiro računa. Nakon toga klijent dobiva na uvid dokumente i uvjete. Ako prihvaća uvjete, mora to potvrditi. Posljednji korak je odabir PIN-a te dvostruka potvrda odabranog PIN-a i – račun je otvoren.

Proces je završen u nekoliko koraka, a sama procedura jamči potpunu sigurnost te zadovoljavanje svih zakonodavnih kriterija.

Usluga cilja na mlađe korisnike

Dijana Hrastović istaknula je da broj digitalnih korisnika bankarstva stalno raste. “U Zagrebačkoj banci možemo biti zadovoljni jer imamo više od pola milijuna korisnika e-zabe (online bankinga) i više od tristo tisuća korisnika m-zabe (mobilnog bankarstva).”

Zaba selfie otvaranje računa
Moderator Ivan Šarić, članica Uprave Zabe Dijana Hrastović i direktor Kanala isporuke u Zabi Luka Tomašković

“To nas”, dodala je, “dodatno potiče da širimo dijapazon usluga koje su dostupne na tim kanalima i da stalno razmišljamo kako te usluge učiniti bržim, jednostavnijim uz postizanje vrhunskog iskustva naših klijenata”.

“Nakon što smo lani,  zahvaljujući naprednom elektroničkom potpisu, uveli mogućnost podizanja kredita putem digitalnih kanala, pa zatim trgovanje dionicama putem usluge ZB Trader, a još davno prije uveli smo mogućnost brzog i jednostavnog plaćanja računa putem m-foto plati, otvaranje računa putem m-zabe bio je logičan korak u daljnjem razvoju naših usluga. Nadamo se da će ova usluga biti posebno atraktivna i interesantna našim mlađim korisnicima i da će im biti zabavno kada identitet prilikom otvaranja računa budu potvrđivali putem selfija”, zaključila je Hrastović.

Svi koji otvore račun u Zagrebačkoj banci pomoću mobitela bit će šest mjeseci oslobođeni plaćanja nakade za vođenje računa. S tri dodatna besplatna mjeseca bit će nagrađeni oni koji uslugu preporuče prijatelju slanjem promo koda putem Vibera, Whats Appa, e-maila ili SMS-a, ali i oni koji otvore račun na temelju preporuke.

Ukupno korisnik može kroz promotivni lanac “zaraditi” šest dodatnih mjeseci bez naknade – tri ako je bio preporučen i još tri kada preporuči nekoga – što znači da ukupno gratis razdoblje za Zabine promotore može dosenuti godinu dana.