Kroz eDelivery preporučene pošiljke sele u digitalno okruženje

U projektu su sudjelovali Hrvatska pošta, Ministarstvo pravosuđa i uprave te informatička tvrtka Sedam IT, koja je razvila sve potrebne softverske komponente. Ukupna vrijednost projekta je 310 tisuća eura

46
eDelivery
Predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo: Preporučenu pošiljku iz fizičkog oblika selimo u digitalni svijet

Krajem prosinca uspješno je završen projekt digitalizacije preporučenih pošiljaka. Projekt eDelivery, kojim je razvijeno i implementirano rješenje za dostavu elektroničkih dokumenata fizičkim i pravnim osobama, trajao je dvije godine. U projektu su sudjelovali Hrvatska pošta, Ministarstvo pravosuđa i uprave te informatička tvrtka Sedam IT, koja je razvila sve potrebne softverske komponente.

Projektom su stvoreni tehnički i procesni uvjeti za potpuno digitalno uručenje preporučenih pošiljaka koje je u skladu s eIDAS uredbom Europske unije. Realizacijom ovog projekta nastavlja se i nadograđuje postojeća suradnja između Ministarstva pravosuđa i uprave te Hrvatske pošte. Projekt je certificiran od neovisnih tijela iz Europske unije.

Ukupna vrijednost projekta je 310 tisuća eura, a 75 posto iznosa sufinancirano je bespovratnim sredstvima iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).

eDelivery omogućuje Hrvatskoj pošti da u potpuno certificiranom i sigurnom okruženju distribuira preporučene pošiljke u potpuno digitalnom obliku od trenutka prijema do uručenja.

“To je novina koja u ovom trenutku čak ni u Europskoj uniji nije previše zastupljena, pto nas stavlja na čelo zemlja EU koje su se certificirale s ovakvom uslugom. To je  u potpunosti certificiran, siguran kanal, što znači da preporučenu pošiljku koju danas imamo u fizičkom obliku selimo u digitalni svijet. U digitalnom okruženju imate stopostotnu sigurnost da je pošiljka uručena u prave ruke. Imate digitalni potpis, certifikat koji potvrđuje da je pošiljka uručena u točno određeno vrijeme, u točno određeni sandučić”, objasnio je predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo.

“Sedam IT je u projektu sudjelovao kao tehnološki partner koji je bio zadužen za razvoj i dizajn softvera odnosno svih softverskih komponenti. Stvoren je kanal komunikacije koji omogućuje povezivanje IT sustava Pošte i Ministarstva kroz koji se transferiraju elektronički dokumenti u potpunosti sukladno standardima za elektroničku dostavu dokumenata”, rekao je Ante Jurišić, predsjednik Uprave tvrtke Sedam IT.

Zašto je to bitno?

“Dobivanjem certifikata sukladnosti za pružanje usluge kvalificirane elektroničke preporučene dostave stvoren je pravni okvir da svi potencijalni pošiljatelji, a prvenstveno mislim na tijela javne uprave koja šalju preporučene pošiljke, mogu po prvi put svojim korisnicima preporučene pošiljke umjesto na kućne adrese slati potpuno digitalnim kanalom. Ne moram govoriti koliko su digitalni kanali bolja opcija zbog brzine, jednostavnosti i korisničkog iskustva za samog korisnika”, objasnio je Jurišić.